Een Knetterharde kick maken

Origineel geplaatst door dione
Heb het Marc ooit eens gevraagd....tis gewoon een 909 overstuurd (met wat reverb dr overheen) en dan klooien met EQ....

Oke dan.:koffie:
 
Origineel geplaatst door cns
geldt meen ik ook voor Tijs (ik meen dat meneer storm waar Tijs mee samenwerkte ook het e.e.a. deed in de hardcore.
ja die meneer Storm van Gravensande (G-Shock) heeft Demons gemaakt :)

En Tijs heeft veel uitgebracht onder de naam DJ Maikel (vaak met Yves samen)
 
Origineel geplaatst door spdk
Ik dacht dat Demons van Promo was.

Nope, Demons is al n best oude track, alleen heeft Promo er een tijdje terug een remix van gemaakt die n stuk harder is dan het origineel :)
 
Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
Nope, Demons is al n best oude track, alleen heeft Promo er een tijdje terug een remix van gemaakt die n stuk harder is dan het origineel :)

Ik schaam me diep voor mijn onwetendheid.
 
Origineel geplaatst door D-Ranged
ja die meneer Storm van Gravensande (G-Shock) heeft Demons gemaakt :)

En Tijs heeft veel uitgebracht onder de naam DJ Maikel (vaak met Yves samen)



DJ Maikel & DJ Yves - Eat a Dick

lol... met de welbekende overuitgeneukte juno destijds ;)


brings back memories ;)
 
Origineel geplaatst door Carnivore
Het enige waar ik nog niet echt een bevredigend resultaat gevonden heb, is hoe ik de kicks op hoge snelheden nog steeds zagend houd.

Zodra je boven de 220 uitkomt worden het theezak-borstjes =)

Je moet het meer op een 'metal' manier gaan mixen, dus meer nadruk op de eerste klik in plaats van zeg maar het pitch decay gedeelte van een kick, want die wordt meestal niet eens meer afgerond.
 
Origineel geplaatst door D Sinister
Ik kan me iets herrineren van een plaat op het Kill Out label met ook alleen een kick...intro gaat over oorlog : The dynamo of the universe is war...met veel teks ervoor nog over kern energie en geld.

Dat is een plaat die op Ruffex is uitgekomen dacht ik. Hele spartaanse track waarbij er twee toonhoogtes basskicks gebruikt worden.
 
Ik kan me alleen die van killout/it voor de geest halen......10 inch picture disc zwart met die witte robot kop van killout er op.
De beat was wel erg dynamisch inderdaad zeker voor toen.

Deze denk ik dan : http://www.discogs.com/release/36839
 
Daarom hadden we het over die plaat.....ik moest ook even terug lezen:D

Die van Knightvision zal wel niet dezelfde zijn lijkt me.
 
Ik had vanochtend nog gezocht naar een sample van die van Knightvision maar kon niets vinden helaas.
 
Origineel geplaatst door dione
dat zei ik ja....Tiesto heb wat tracks gemaakt op Trashcan records,niet echt bijzondere tracks trouwens...Corsten op Terror Trax,wel vette shit...

Niel heeft ooit een (lekkere) remix gemaakt van een track van Sons Of Aliens (?) meen ik, was dat orgineel niet van Ferry Corsten?

Toevoeging: http://www.discogs.com/artist/Sons+Of+Aliens
Ja dus.
 
808 rez/lengte inkorten
909kick
DDDpacemaker klik erbovenop(wist niet dat ik zo veel plezier van een pacemaker kon hebben).
Tunen
Voila
(eventueel weer distorted binnen laten komen in je tafel !
P.s CV van je synth aansluiten op een line in is ook een zeer bruikbaar klikje, dan mengen in de kick.
die zorgt voor het scherpe randje als je m goed mixt.
Het komt dicht in de buurt van het pacemaker signaal !
8~
 
Back
Top