Wat is jouw snelst doorverkochte synth?

Origineel geplaatst door klausito
Me 2 :luv: Poly 800. Zal ik nooit meer wegdoen, integendeel: ik zoek nog een MKII.


Ik vind de Poly 61 ook waanzinnig goed klinken...
 
Doorverkocht:

Technics WSA1. Een waanzinnig diepe synth, maar ik kon er niet mee overweg. Dat lag voor een groot deel aan de verwarrende menustructuur, en de weinig behulpzame handleiding. Toch stiekem een beetje spijt van...

Korg DSS-1. Nog nooit zo'n ranzige, rauwe sampler gehoord, dus dat zat wel goed. Maareuh... elke keer opstarten van een diskette? :r
 
Origineel geplaatst door Klaas
Ik ben niet snel met het wegdoen van synths, maar heb er in de loop der jaren onderhand wel veel gehad. Ik ben wel benieuw of er meer SF leden datzelfde gevoel hebben en zijn "blijven hangen" in de wat ouder apparatuur?

Ik herken dat ook wel. Het nieuwe spul ziet er mooi uit, met name de Motifs, maar om het nu nieuw aan te schaffen tegen de volle prijs kan mij niet echt tot doen aanzetten. En de laatste echte Korg voor mij is de Z1. Ik heb de Radias nog niet gehoord. Met die Triton-gebaseerde ROMplers mogen ze van mij de straat ophogen. Dat is nog steeds 1988 qua sound met wat hedendaagse aanpassingen (lees: meer ROM)

De afgelopen 2 jaar heel veel gekocht en doorverkocht (erg vermoeiend) zoals op dit forum bekend is. Maar nu weer terug naar hoe het was. Ik doe vrij lang met apparaten en vind het leuk om het uiterste eruit te halen (heb ik wel met meer dingen).
 
Roland MC-505. Twee jaartjes (nog!) gehad, toen verkocht aan een jongen die er R&B mee wilde gaan maken.
Dezelfde dag nog een Clavia Nord Rack 2 gekocht van een jongen die bij me om de hoek woonde, voor 100 gulden meer dan ik voor de MC-505 had gevangen.

Over impulsief gesproken...
 
Yamaha DX27

Goedkoop gekocht, beetje opgeknapt, er wat mee geklooid en vlug geruild tegen een Suzuki SX500.

Ik ben het absoluut eens met wat Leo zegt aan het begin van dit topic; je moet een synth wel even een kans geven. Daarom zijn namelijk bijvoorbeeld de Yamaha An1x en de Redsound Darkstar hier ook absoluut blijvertjes. Na enkele maanden prutsen was ik overtuigd van die dingen. :luv:

Maar met de DX27 kon ik helemaal niets. Wat voor geluiden ik ook (met veel pijn en moeite) probeerde te maken, ik vond het allemaal complete bagger. Maar dat is natuurlijk gruwelijk persoonlijk, want de SX500 vind ik weer helemaal fantastisch (terwijl dat een behoorlijk onpopulaire bak is). :yamaha:

Nu ik er over nadenk is dat trouwens maar 1 van de 3 synths die ik weggedaan heb (naast de Yamaha PSR680 :kont: toen ik net begon en de Akai Ax73 ;{ die ik nog wel eens mis). De rest staat hier en blijft hier.
 
Nord Modular Keys. Paar dagen.

Geaccepteerd als inruil en snel verkocht voor het inruilbedrag.
 
een desktop evolver...

ik vond de bediening niks en de klank ook niet
 
Ik denk dat het mijn jupiter 4 was bij mij,ttz ik had em geruild voor een juno6 en een yam CS-15

of het kan ook de sh2 geweest zijn,deze had ik geruild voor een Elka syntex en dat kon ik echt niet weigeren ondanks ik die sh2 wel super vond moest ik wel een keuze maken hier..
 
RM1X, snapte er geen kont van of ik wilde het niet snappen :D

Binnen een week was ie weer gone :verkoght:
 
Dat was voor mij de Roland D110 (zo'n 15 jaar geleden). Vrij lang voor gespaard en na een maandje of 8 verkocht aan een kennis. Het geluid was op zich best leuk voor die tijd, maar qua programmeren begreep ik er totaal niets van. Ik was er helemaal klaar mee toen bleek dat MT32 compatible spellen de I-bank van de D110 compleet konden schoonvegen :(
 
Oberheim Matrix 6R.
2-weken gehad.
Ingeruild tegen een Roland D550, die ik nog steeds na 18-jaar heb.
Voor mijn analoge sounds vertrouw ik nog steeds op mijn Prophets en Jupiters.
Die Matrix-6 kon daar gewoon niet tegenop.
 
Heb al aardig wat gehad, maar wat ik relatief snel heb verkocht is:

Nord Modular (G1). Twee maal gekocht, twee maal verkocht. Geniaal, maar te omslachtig. Vergat ook altijd wat de knoppen deden. Ook het gehannes met 4 MIDI cables zat me niet lekker. Ik heb nu al enkele jaren een G2x en die lijkt het te redden. ;)

Roland JP800, JP8080. Leuk, maar het klikte niet.

Roland JD800. Mooie synth om te zien, maar ik had veel ruzie met de interface. De knoppen 'liegen' 99% van de tijd. Heb 'm omgeruild voor een JD9090 en dat was liefde. Ik vond 'm ook mooier klinken, interface was top.

Roland JVxxxx. 5080? 8050? Zon's 2 HE rompler bak. Nog nooit zo'n bijelkaar geraapt ongeinspireerd zootje gehoord.

Waldorf XT. Horror, wat een rot sound. :) Ik heb geleerd dat ik gewoon niet van wavetable synths hou.

Waldorf Qrack. Op dat moment verwachtte ik een meer analoge sound, maar dat kwam er niet uit, natuurlijk. Ik heb nu al een tijd een gele Q en doe er hele andere dingen mee. Andere verwachtingen dus.

Alesis Andromeda. Veel moeite met de interface zoals de kleine knopjes onder het scherm en de envelope screens. Maar voornamelijk weg gedaan omdat ik de sound niet goed genoeg vond, voornamelijk het 'Moog' filter en de EGs. SEM filter is wel leuk, overigens.
 
Een JV1080, ik kreeg hem thuis aan van 2 verschillende verkopers, was vergeten dat er TWEE mensen een jv zouden opsturen, dus ik heb er eentje mar doorgeruild voor een KC:dubbel:.
 
ik had ook een JV1080 voor een paar maandjes. Heb er NOOIT iets mee opgenomen en 3 keer aangezet om de sounds te beluisteren.

Wel, het is nog steeds mijn belangrijkste geluidenbak, maar ben wel volop op zoek naar verbeteringen:o:.
Het dingetje was wel ideaal als eerste synth voor de beginselen te leren kennen. Geluidskwaliteit mag wel niet toppriority zijn.
Ach, ik heb me er tot nu bangelijk mee geamuseerd!! Met die ene die ik nu nog heb.
 
hmm...
Acces virus A, leuk ding maar te veel menu's en mijn hoofd stond er gewoon niet naar. beetje duffe klank ook.

novation KS rack... super uitgebreid, maar de klank vond ik niks. heel plastic en dun.

roland alpha juno 2, editen zwaar klote (vooral met een lamme draaiknop) en de klank niet mijn ding. toch leuk voor bepaalde geluidjes.
 
Back
Top