Wat is jouw snelst doorverkochte synth?

Het huidige record staat op mijn RM1x, maar die heb ik wel bijna 10 jaar gehad :D

Op de tweede plaats staat de Korg X5DR die ik na ruim een jaar in bezit gehad te hebben eigenlijk wel wil verkopen omdat ik er toch niet echt iets mee doe. Komt prima geluid uit, maar ik doe gewoon niets met 'rompler'-sounds op dit moment.

Maar omdat ik hem niet echt lekker kwijt raak staat 'ie er maar een beetje bij, net als het zielige jongetje dat altijd als laatste werd gekozen tijdens de gymnastiekles. Arm ding. Mocht ik die binnen de komende 8 jaar voor een redelijke prijs kwijt kunnen wordt dat dus de nieuwe koploper :D
 
Clavia Nord Micro Modular

Ik heb me een tijdje erin verdiept, maar ik kreeg er geen toffe sound uit. Het ding schijnt toch heel wat leuks te kunnen, maar in mijn handen was het meer een gadget dan een goede synth.

Na 3/4 maanden heb ik hem toch maar weer weggedaan en ook geen moment spijt gehad. :mega:
 
Die modulars hebben inderdaad wat investering nodig in tijd en aandacht en zijn niet zo intuitief als de meeste andere synths. Ik heb nu een maand of 2 een G2 Engine en begin eigenlijk nu pas zelf geluiden te maken die de moeite waard zijn. Bij m'n Prophet duurde dat 3 minuten :D Kan me goed voorstellen dat mensen erop afknappen, zeker als je een fan bent van hands-on knopjes draaien op een vintage synth oid :)
 
Korg M1R.
Grappige geluiden, maar was moeilijk te veranderen naar eigen smaak.
Vandaar dat ze ook zoveel kaarten hebben gemaakt voor dat ding.
16-stemmen waren ook te weinig, want de meeste geluiden waren gedubbeld.
Kocht hem omdat ie goedkoop was, maar heb hem na een maand ingeruild en zelfs meer terug gekregen.
 
De Yamaha VL-7 versie 1. Binnen twee weken had ik door goed te ruilen een versie 2. Het kwam erop neer dat ik voor een VL-7 versie 1 en een CS-6x een EX-5 en een versie 2 terugkreeg. Met 100 euro bijbetaling in totaal. En die versie 2 staat hier nog steeds.
 
Ik heb ooit eens een MC-202 ingerolen voor een TB-303. En ooit komt de 202 er weer.
Verder heb ik de korg electribes ER-1 en EA-1 gehad, die rooie en blauwe. De rooie drumsynth was wel ok, de blauwe was echt heel erg kut.
Ik heb de Prophet 2000 weer verkocht, te moeilijk om de samples over het keyboard te plaatsen.
En ik heb m'n @juno-2 ingerolen voor een MKS-50.
Verder heb ik al m'n synthjes nog.
 
Heb vroegah ooit een MC303 gehad. Miste toch de echte TR sound maar was wel een leerzame bak. Heb hem een jaartje gehad.
 
Heb vroegah ooit een MC303 gehad. Miste toch de echte TR sound maar was wel een leerzame bak. Heb hem een jaartje gehad.

Echt waar??? Het was mijn eerste synth en heb m nog steeds......idd zeer leerzame bak beter dan die electr:r
 
Hoe vet ook, maar m'n Kurzweil K2600 keyboard met alles erop en eraan .. binnen een maand verkocht zoiets ..

Heb het geprobeerd maar kon gewoon echt niet m'n weg vinden in de Kurzweil-manier van werken, al die kl*te-menuutjes .. werd er gestoord van.

Moet je eens proberen een drumkit van 26 lagen binnen afzienbare tijd 'naar je hand' te zetten .. weinig kans, alles moet per laag om al mee te beginnen.

Of simpel een reverbje aanpassen, nou ga er maar even voor zitten.
Hoe ze zo'n uitgebreidde synth dan makkelijker te bedienen hadden kunnen maken ? heb ik geen antwoord op, maar zoals de huidige Interface is werkt het voor mij in ieder geval niet.. ben ook geen preset-speler bij uitstek.

De kurzweil wordt op de voet gevolgd door m'n Prophet 5 die ik ook maar een paar maanden had. De sound was het gewoon niet echt voor mij op een of andere manier.. had er meer van verwacht.

Dat de jupiter 6 niet echt goed bevallen is bij mensen, begrijp ik opzich wel .. het is geen jp4 en absoluut geen jp8 qua dikheid.. maar dat was volgens mij ook juist de bedoeling van de JP6, om het spectrum te verrijken met elk denkbaar geluid.. vond het geluid zelf ook wat dunnetjes, ijzig maar zeker niet onbruikbaar in combinatie met .
 
2x Elka Synthex.
1ste keer gekocht wegens veelbelovend,wat het dus niet was.
2de keer wegens de enorme hype rond het toestel,me opnieuw laten vangen.
 
CS2x. Kon er eentje voor een prikkie kopen. Best fijn keyboard. Lekker licht. Die sound alleen die erin zitten.....phouw wat een gare muk! Die was een dag later weer weg! Waldorf Q heb ik ook maar heel even gehad. Extreem mooie knoppen bak. De sound is echter gewoon wie ein guten softsynth..dan heb ik hem liever op mn scherm.. ;)...
 
De Korg Mono/Poly, leuk ding maar niet voor wat het kost, is misschien persoonlijk maar die sound vond ik niet zo heel byzonder, maar me broertje vond alles eruit wel tof.

Knoppen etc zijn wel okay enzo en die Mod opties op zich ook wel, maar niet echt van , wow, wat een superding ofzo.....nee ik was er niet echt heel erg kapot van geloof ik toch :D

Plus al dat CV/Gate geneuzel, schiet ook allemaal niet op......
 
Een Sequential Circuits Sixtrak, zag er leuk uit, helemaal analoog (VCO's), polyfoon en midi. Maar het was totaal niet mijn geluid. Ik kon er geen fatsoenlijke string achtige geluiden uithalen. En alle parameters waren in stapjes, veel te onnauwkeurig. Schel en gewoon niet mooi. Alleen de OSC FM (?) functie was wel weer aardig, en ook polyfone portamento. Heb 'm 3 maanden gehad ofzo.
 
Dat is toch wel de poly800 bij mij, sounds waren onbruikbaar (voor mij) en het editen vond ik erg vervelend om te doen.

het apparaat heeft 2 weken aangesloten en al hier gestaan en daarna was het exit. Gekocht voor 100 euro en verkocht voor 125 euro!

Kort daarna kocht ik een Jx8p van Roland.
 
Back
Top