Hartmann Neuron VS 149 euro

Origineel geplaatst door De Toverkoning
Ik hoor trouwens helemaal niemand meer van de kandidaten de hem voor 149 euro in huis gehaald hebben. Kan twee dingen betekenen: oftewel ze zijn zo druk met hun nieuwe speeltje dat ze geen tijd meer hebben om op synthforum te komen, oftewel de Neuron valt vies tegen en is veeeeel te moeilijk te programmeren.

Waar blijven nou die eigen gemaakte voorbeeldjes?!

ik vermoed dat die voor veel mensen te complex is. Ik vind hem zelf fantastisch, maar het is zeker geen synth die je in 1 middag even leert. Of te wel, als je echt denkt dat je nooit handleidingen nodig hebt om een synth te kunnen bedienen laat deze dan maar liggen :D , zonder manual gaat je dat echt niet lukken om deze synth te doorgronden.

wat simpele demootjes die ik even snel gemaakt heb:
Neuron Ambient Atmospheres
Neuron Sine Modulations
Neuron Flute Model

Uitgebreidere demo's volgen later, maar ik moet eerst mijn vsynth device map volledig afmaken, dus heb er nu niet zoveel tijd voor ;)
 
Origineel geplaatst door De Toverkoning
Jij bent dan ook die ene Synthforummer... :D:halleluja

aha,

nou, toch maar even wat extra korte demootjes met presets die ik gemaakt heb in mijn vorige post toegevoegd dan.
 
Origineel geplaatst door quifster
nou, toch maar even wat extra korte demootjes met presets die ik gemaakt heb in mijn vorige post toegevoegd dan.

Graci, graci, graci!
 
vette mp3's quifster, die neuron is bij jou iig in goede handen!

ook weer extra motivatie om er achteraan te gaan en te proberen'm voor de afgesproken prijs thuis te krijgen.... damn wat klinkt dat ding lekker! :)
 
Origineel geplaatst door De Toverkoning
Je hebt de klanken dus zelf gemaakt? From scratch? Indrukwekkend hoor.

de neuron flute niet, dat is een preset, de andere 2 wel. Het is eigenlijk niet eens zo heel erg moeilijk, alleen moet je je wel even door de manual heen worstelen. (kost toch weer 1 uurtje). Maar daarna snap je het principe en is het eigenlijk een feest van combineren van scape modellen en sphere modellen van gemodelleerde samples. Als je daarna ook nog de morphing technieken van 2 oscilators daarin combineert dan wordt het helemaal feest.

Dus bijvoorbeeld je pakt een piano sound die je door de houten body van een fluit speelt (in plaats van de originele piano kast met zijn eigen resonantie en sphere), door nu met je neuron nuke controller de lengte en dikte van je houten body sphere die je gekozen hebt te veranderen kun je het geluid drastisch veranderen. Of je varieert van een houten fluitbody naar een metalenfluit body, dit heeft drastische gevolgen voor je sound :)

Het grappige van de neuron is nu dat je je eigen samples kunt laten analyseren en daar de models van kan maken. Dus bijvoorbeeld je eigen stem laten weergeven door een model van een piano snaar. 1 woord maar voor: VET! :halleluja
 
Zou het? Zou het echt?!

Bericht van DPD Koerier
Er was een probleem met het bedrag de gegevens kwamen niet overeen met wat ze aangemeld hadden. Daarom heeft dit pakket vertraging ivm dat het pakket moet kloppen met de gegevens die wij van de verzender gekregen hebben. Deze gegevens zijn nu door gegeven aan ons, en uw pakket zit vandaag weer in de uitlevering.
 
Ja hoor. Volgens de Track & Order zit het pakketje daadwerkelijk weer in de uitlevering. Dat zou mooi zijn zeg. :biertje: :halleluja

...ze weten het wel heel spannend te maken....
 
het schijnt dat het adres er niet op staat, ff maile naar MSK en dat ze dat ff snel in orde maken, want de afzender moet dat opgegeven, het pakket zit dus in depot daar op te wachten, op het juiste adres dus, dus KLAGEEEEEEE!! :)))
 
Origineel geplaatst door De Toverkoning
Ja hoor. Volgens de Track & Order zit het pakketje daadwerkelijk weer in de uitlevering. Dat zou mooi zijn zeg. :biertje: :halleluja

...ze weten het wel heel spannend te maken....

Yep, bij mij hetzelfde.....zit weer in de route. We wachten af.
 
Volgens mij heeft Music Store toch weer een nieuwe lading binnen......
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Volgens mij heeft Music Store toch weer een nieuwe lading binnen......
Toen ik belde (zaterdagmorgen) waren ze op een paar na op. Ze hebben er 400 in 2 dagen doorheen gejaagd. Je mocht er maar 1 per klant bestellen (en dat vertaalt zich naar 'per adres' dus heeft m'n oma er nu ook een als 't goed is ;) ).
 
wat staat er precies op jullie trace-schema,

het laatste bericht dus:

Eingang Differenz??
 
Dit is mijn succesvolle trace (dat wil zeggen: ik heb 'm in huis). Daaronder stond nog een regeltje over wie 'm fysiek aangenomen heeft, met mijn naam erbij:

trace.gif
 
Origineel geplaatst door paol
wat staat er precies op jullie trace-schema,

het laatste bericht dus:

Eingang Differenz??

Heb ik ook, maar daarna volgt bij bij nog een regel met Ausrollung. Het gaat dus allemaal nog goed komen!

Wanneer is de eerste Neuron VS meeting?
 
Maar ik denk dat die van jou ook nog bezorgd gaat worden. Het ziet er in ieder geval niet naar uit dat MSK al haar zendingen heeft terug getrokken.
 
Back
Top