Akai announces the MPC 2500

"The Akai Professional MPC2500 Music Production Center combines a 64-Track MIDI
Sequencer with a 32-voice 16bit Stereo Digital Sampler. The MPC is a rock solid sequencing and drum programming machine with 16 velocity and pressure sensitive rubber pads. The unit allows you to sample more efficiently. This composition center is contained in one extremely powerful desktop unit. "

attachment.php


mpc2500_400.jpg

meer info:
http://www.gearjunkies.com/news_info.php?news_id=812
 
Last edited by a moderator:
is het nog niemand opgevallen dat op de ene foto bebaalde knoppen ROOD zijn en op de ander GRIJS??????
Beetje vreemd lijkt mij.8o)
 
Origineel geplaatst door Toneshop
is het nog niemand opgevallen dat op de ene foto bebaalde knoppen ROOD zijn en op de ander GRIJS??????
Beetje vreemd lijkt mij.8o)

Ledjes onder de knop die geactiveerd is? ;)
 
Origineel geplaatst door Riekoes
Ledjes onder de knop die geactiveerd is? ;)

Dat dacht ik ook ,maar ik kan me geen ledjes herinneren op mijn mpc2000xl.
Maar ik zie inderdaad dat de 1000 en de 4000 ook leds heeft onder die knoppen....maar dan groen??

oeps
 
wie is het met me eens dat het niet helemaal klopt, mijn gevoel zegt dit en die laat me niet vaak ik de steek.

kijk nou eens op home pagina hier, staan twee plaatjes onder elkaar. links onder,op de onderste foto zie je op het schuine gedeelte zie je "akai professional". op de bovenste zie je "professional" in eens niet meer staat :confused:

en ik vindt van de onderste foto, de schaduw gewoon niet klopen.

maar goed, we zullen het wel zien of hij er echt gaat komen.
 
Origineel geplaatst door bass-molecules
wie is het met me eens dat het niet helemaal klopt, mijn gevoel zegt dit en die laat me niet vaak ik de steek.

kijk nou eens op home pagina hier, staan twee plaatjes onder elkaar. links onder,op de onderste foto zie je op het schuine gedeelte zie je "akai professional". op de bovenste zie je "professional" in eens niet meer staat :confused:

en ik vindt van de onderste foto, de schaduw gewoon niet klopen.

maar goed, we zullen het wel zien of hij er echt gaat komen.

Die bovenste foto is ook niet compleet. Die is gewoon afgekapt aan de onderkant. Zou niet weten waarom Akai deze machine als grap zou doen.
 
Origineel geplaatst door Riekoes
Die bovenste foto is ook niet compleet. Die is gewoon afgekapt aan de onderkant. Zou niet weten waarom Akai deze machine als grap zou doen.
Vanwege het mom van : "mensen gaan het toch wel kopen"
 
Het zou toch ook gewoon een gerenderd plaatje kunnen zijn omdat het prototype nog niet kek genoeg is.

Waarom zeurt niemand over die Digidesign Mbox 2?
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=51061

Bestaat deze synth? http://www.studioelectronics.com/images/popup/popup_atcx_blue.jpg
Of niet te vergeten, wat voor onzin over het niet bestaan is hier allemaal al niet over verteld:
s1_snf_ny.jpg


En als het al foto's zijn, dan kunnen er ook kleine verschillen zijn. Ik herinner me al de G2s die in het begin voorbij kwamen. Allemaal echte machines met andere opdrukken.
 
puf...
Puur beordeeld op de afbeelding: ik denk niet dat t nep is.

de schaduw eronder lijkt me wel nep: kan heel makkelijk schoongeknipt zijn en later
een schaduw onder getekend zijn, gebeurd wel vaker als de orginele schaduw niet goed is,
of de dondergrond inclusief schaduw niet egaal genoeg!

Waaron zou de mpc zelf dan niet nep zijn? of een computer redering?
Dit denk ik niet: kijk maar linksboven in t hoekje: daar zit een kleine spiegeling waar je naar mijn mening een (power)kabel of iets dergelijks uit zou kunne halen of iets van de omgeving,
(ook dat is te shoppen of te renderen zon spiegeling, maar zou
je zoveer doordenken?).

De mpc lijkt me na de foto-shoot: "uitgeknipt" te zijn waarbij ze eventuele kabel en omgeving
wegknipte.... daarna op een witte achtergrond plaatsen en schaduwtje eronder maken! klaar

groeten roi
 
Dit hele verhaal doet me denken aan de eerste inofficiele foto's en specs van de Virus TI. Ook toen was er een lange discussie waarom ales gefotosoeped en fake moest zijn. Een paar dagen later kwam Access zelf met de aankondiging en bleek alle informatie correct te zijn.
 
Ach, maar wat heeft het voor een zin te speculeren of iets echt is of niet. Je krijgt het toch niet in je bezit als het nog niet in de winkel ligt.

Ik denk dat ik me in de tussentijd maar eens op een nieuwe track stort.....
 
nep of nie nep...het ding is mooi, en dromen mag ook...
 
op het futere producers forum was er toch al iemand die hem gezien had.in toronto ergens als ik mij niet vergis. en zijn beschrijvenis klopt nu toch. en dat was voor de eerste foto's opdoken. alleen dat het vrij stilletjes errond blijft op de akai websites.
 
Van de onofficielel Akai mailinglist (midicase.com):

The MPC2500 appears to be what I heard indirectly from Japan which it is an "enhanced version" of the the MPC1000. IMO, it 'is' the MPC1000 with these added features:

1. Chopshop, Patched Phrase, Grid Edit, Effect and LFO sync, Mixer Automation
2. Two additional midi outs
3. Additional 6 analog outs.
4. timestretch, slice
5. 2 envelope generators and 1 LFO
6. 2 knobs
7. Optional user installable CD-RW drive
 
Back
Top