MC-505 overleden?

djrazor

Cortex Driller
Lid sinds
19 januari 2003
Berichten
3.518
Het apparaat was al niet veel meer na een mislukte OS update, aangezien heel veel edit functies hierna helaas niet meer werkten.... Sinds ik het apparaat aan een maat van me heb uitgeleend, komt er helemaal geen geluid meer uit.

Ik heb al geprobeerd om sommige parts naar de toewijsbare uitgangen te versturen, hier komt helaas echter ook geen geluid meer uit. Uit de main outs zit een redelijk flinke brom ofzo, welke ik niet tegenkwam bij de toewijsbare uitgangen. Het apparaat is gewoon geaard.

Ook het afspelen van de demo-songs geeft hetzelfde resultaat, nl helemaal geen geluid....

Midi in en out gaat overigens nog steeds prima, daar lijkt dus niks mis mee....

Ik heb nog geen factory reset geprobeerd omdat er nog een aantal gemaakte patches en patterns op de 505 staan en niet zomaar gebackupt kunnen worden, ivm de schaarste van smartmedia kaartjes met een dergelijke capaciteit, en ik kan me ergens ook niet voorstellen dat dit een oplossing is, aangezien het apparaat er ineens mee opgehouden is.

Enig idee of ik hier nog wat aan kan doen, of is de 505 nu definitief overleden? In dat geval zou deze altijd nog handig kunnen zijn om bijv. softsynths via midi aan te kunnen sturen, maar ik zou het op zich wel fijn vinden als de synth engine het nog zou doen ;-)
 
Heb ook ooit wel eens een "vastlopertje" gehad met m'n 505je : raar geluid uit de main-out, etc., en na de factory-reset werkte ie weer prima :erm:

Lastig idd dat je dan ook alles kwijt bent.. HOEWEL, nu kan ik me vaag herinneren dat je verschillende 'resets' kan kiezen.. Of ben ik in de war met een ander?

Je zou eens kunnen kijken of je daar iets mee kan?


succes!
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
Heb ook ooit wel eens een "vastlopertje" gehad met m'n 505je : raar geluid uit de main-out, etc., en na de factory-reset werkte ie weer prima :erm:

Lastig idd dat je dan ook alles kwijt bent.. HOEWEL, nu kan ik me vaag herinneren dat je verschillende 'resets' kan kiezen.. Of ben ik in de war met een ander?

Je zou eens kunnen kijken of je daar iets mee kan?


succes!

Aha, kijk eens aan....
Enig idee of je ook geen geluid had als je de parts naar de individuele uitgangen stuurde?
 
:erm: niet getest toen.. Geen idee dus.

En inmiddels heb ik geen 505 meer, dus ja..
 
dan zal ik m misschien toch eens helemaal moeten resetten....
Wat me trouwens ook opviel, is dat de leds van het apparaat, bij het afspelen van demo songs, niet meer enthousiast meeknipperen op de muziek, wat hij eerst wel deed....
 
Back
Top