Advies gevraag mixer

jefz

Triple
Lid sinds
23 juli 2005
Berichten
1.530
Locatie
Aan het water
Er is zoveel keuze in soorten mixers dat ik advies nodig heb.

Huidige apparatuur;
Akai MPC 2000 (die voornamelijk gebruik als sampler)
Novation drum station (kreeg ik voor een leuk prijsje bij de Akai MPC)
Yamaha RM1x
Cubase SX 2.0 en een lading vol met plugins.
Evolution midi keyboard
Audiophile 2496 geluidskaart

Wat wil ik doen;
- Mijn geluiden/samples vanuit de MPC in Cubase live "inslaan" (ik heb 8 out op de MPC)
- Drumstation live inladen in de computer (max 6 out)
Benodigde aantal ingangen denk ik max 10 omdat ik niet alles tegelijk zal gebruiken.

Daarnaast zou ik graag ik graag mijn cubase mixer op de mengtafel regelen. Ik werk graag met knoppen en schuiven omdat dit mijn creativiteit een stuk meer bevorderd als de muis.
Ik denk dus aan een digitale mixer, om cubase aan te sturen heb ik dus ADAT nodig (?)
Muziek die ik maak is tech / techno en progressive house.

Als ik vergelijk en de forums lees komen de volgende opties voorbij:
nieuw:
Behringer DDx 3216 (bijkomende kosten een adat kaart out) totale kosten € 700.
tweedehands:
- Yahama Promix; met kaarten max 500?

Daarnaast heb ik een nieuwe geluidskaart nodig met adat aansluitingen voor de computer (€ 350 / € 450)

Totale kosten circa € 1.100 in het geval van de behringer optie, dit is tevens mijn maximum budget.

Wat adviseren jullie? Zit ik op de goede weg of zijn er totaal andere opties die ik niet zie?

(Waarom nu pas een mixer? Tot nu toe lusde ik de randapparatuur in mijn Pioneer DJ 500 via mijn dj booth wat uiteraard zeer omslachtig is)

alvast bedankt voor de hulp
 
Er is inderdaad veel keuze.
Promix 01 of een Yamaha 01v is qua geluid niet te verglijken met een beter klinkende Behringer. En samen met een bijv RME via adat aansluiting is het een goede combi die zoals je zelf zegt bij je budget past.

Er is nog meer ook nog.
Misschien is tweedehands Yamaha 01x of een Tascam 1884 ook wel interessant voor je.
Of anders een kleintje Tascam 1082.

Of anders gewoon een analoge tafel, patchbay en een meer in/outputs geluidskaart kan ook nog.

Kan je aanraden om eens een keer in een winkel rond te kijken hoe en wat er allemaal is zo'n beetje op dat gebied te vinden is.
 
Ik heb in een paar winkels gekeken echter afhankelijk van welke merken ze hebben staan krijg je een ander advies en natuurlijk raden ze een tweehands apparaat niet aan.

Wat raden jullie trouwens aan qua betaalbare geluidskaart met ADAT?

Tascam zie ik niet binnen mijn budget momenteel staan, maar dat kan omdat ze momenteel gewoon erg weinig tweedehands worden aangeboden.

thnx voor je reactie
 
Die kleine Tascam kan wel. Kost iets van 850 of zo.
En idd winkels raden alleen iets 2e hands aan als ze er vanaf willen. ;)

Maar Adat is voor mij RME. Goede drivers en altijd werken die krengen.

En 2 maand geleden of zo gingen hier 2 01x'en weg voor een redelijke prijs.
Daar kun je niet op wachten natuurlijk.
 
Voor een goedkope Adat kaart zou ik eens kijken naar een EMU-1212M (200 euro) --
(of een 1820M als je wat meer poena's hebt)
 
Het gaat wel over je budget,maar.....

bij MIDI Amsterdam staat er een Yamaha 02r incl meterbridge en adat kaartje voor 1995€

Misschien zijn ze bereid de meterbridge eraf te draaien voor je en de mixer voor een lagere prijs te laten gaan... Gewoon zeggen dat er altijd liefhebbers zijn voor z'n losse lampenbak, vragende mensen kan men helpen. z'n 01v of 03d zou ik echt niet nemen.

Koop dan liever een leuke 2de hands tafel (mackie ofzo) en idd een sound kaart met wat meer in/outputs. Zou ook niet gaan voor de Behringer Euroracks, ik heb er zelf een in het rack hangen (2442FX-Pro) die ik als submixertje gebruik, ik vind persoonlijk de EQ 'sniet zo mooi en ik vind het beestje nogal ruischig, maar goed wat verwacht je voor die prijs.

Qua soundkaarten.. ik heb zelf een RME 9652 en een M-Adio Delta-66, ben over beide heel erg tevreden.
 
Bedankt voor de tip maar dat gaat echt boven mijn huidige budget.

Het voordeel leek mij van een digitale tafel dat ik mijn cubase er mee kan aansturen.

Nieuwe vraaq, is de combi van een controller en een analoge mixer ook niet een goede optie?
 
Qua budget is het een wat minder dure optie.
Tenminste als je niet voor de topmodellen controllers gaat uiteraard.

En op zich. Het mooie van die 01x'en zijn dat ze en een mixer zijn en controller voor software en nog eens onboard FX en compressie hebben. Dat lijkt me voor knoppenmannen juist ideaal.

Het is ook maar net hoe je het liefst werkt. Want ieder heeft zo z'n eigen ding.
 
Back
Top