weer die geluidskaart; sorry

neel

Nieuwkomer
Lid sinds
12 augustus 2005
Berichten
5
hallo,

weer een vraag over een geluidskaart dan wel midi interface. sorry, maar ben een aardige amateur en heb wat advies nodig.
Ik wil mijn livesets ( via platenspelers, mengpaneel en / of groovebox ) opnemen met behulp van mijn computer. ik heb wat lopen goochelen met
geluid in en uit, maar ik merk dat mn geluidskaart voor opnemen niet optimaal is; die ellendige zoemtoon. ik ben op zoek gegaan naar
een externe geluidskaart' een midi-interface ?, maar heb geen idee wat ik moet aanschaffen. Als iemand me een suggestie kan doen, wat aan te schaffen, dan zou ik zeer dankbaar zijn.

met vriendelijke groet,

neel:okdan:
 
Wat betreft die zoemtoon: Je weet toch dat je je draaitafels moet aarden he??

Audio/midi interfaces met een goede prijs/kwaliteits verhouding: m-audio
 
Origineel geplaatst door erik_w
Wat betreft die zoemtoon: Je weet toch dat je je draaitafels moet aarden he??

Audio/midi interfaces met een goede prijs/kwaliteits verhouding: m-audio

hahaha ja dat weet ik nog net !
tis puur alleen als ik geluid via 'geluid in' via de pc wil opnemen
ik kan zeg maar naar t regelpaneel gaan van de pc en line in aanvinken
dan is de zoemtoon weg, maar kan dan kan ik geen geluid meer opnemen
m-audio; ik ga eens op pad

bedankt !:okdan:
 
Origineel geplaatst door neel
hahaha ja dat weet ik nog net !
tis puur alleen als ik geluid via 'geluid in' via de pc wil opnemen
ik kan zeg maar naar t regelpaneel gaan van de pc en line in aanvinken
dan is de zoemtoon weg, maar kan dan kan ik geen geluid meer opnemen
m-audio; ik ga eens op pad

bedankt !:okdan:

dan prik je hem zeker in je microfoon ingang? prik hem eens in de line in en vind de line in aan ;)
 
Origineel geplaatst door m.u.f.f
dan prik je hem zeker in je microfoon ingang? prik hem eens in de line in en vind de line in aan ;)

ik heb meerdere ins en outs geprobeerd, maar ik geef t nog n kans
wie weet
 
wat voor soundcard heb je? Sommige soundblasters bijv. hebben niet bepaald ruisarme ingangen
 
Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
wat voor soundcard heb je? Sommige soundblasters bijv. hebben niet bepaald ruisarme ingangen

ik heb een Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS g
 
ik weet niet of het met de audigy 2 ook zo is, maar de 1 is vaak vervloekt om de slechte ingangen. Ik had vroeger een live 5.1 player, ook niet bepaald geweldig, en ik ben overgestapt op een Audiophile 9624, van m-audio. Kost net onder de 100€ nieuw, en wordt al regelmatig 2ehands gesignaleerd (ook op dit forum). Ik vind 'em geweldig; veel minder ruis, goede asio ondersteuning, en gewoon vrij probleemloos.
 
Origineel geplaatst door neel
ik heb een Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS g

vink dan iig een aantal kanalen uit, zoals microfoon en ander kanalen die je niet gebruikt, aanegzien creative deze dan wel meepakt.

Selecteer in je opneem programma line in (op audigy staan op het kastje ook echt de namen bv line in 1, line in 2 , line in 3), selecteer niet " ales wat je hoort" want dan heb je meer kans op ruis.

Wat ik zelf de meest handige manier vind is deze:

download een trial van sound force
speel een plaat af en kijk bij welk kanaal de vu meter op je computer het geluid binnen komt
selecteer dit kanaal in sound force.

Ik hoop dat je het hier mee red.
 
Origineel geplaatst door m.u.f.f
vink dan iig een aantal kanalen uit, zoals microfoon en ander kanalen die je niet gebruikt, aanegzien creative deze dan wel meepakt.

Selecteer in je opneem programma line in (op audigy staan op het kastje ook echt de namen bv line in 1, line in 2 , line in 3), selecteer niet " ales wat je hoort" want dan heb je meer kans op ruis.

Wat ik zelf de meest handige manier vind is deze:

download een trial van sound force
speel een plaat af en kijk bij welk kanaal de vu meter op je computer het geluid binnen komt
selecteer dit kanaal in sound force.

Ik hoop dat je het hier mee red.

okee te gek
dat ga ik proberen
 
Back
Top