Audiophile probs

Staat die zo goed of niet?

Bespaar me als het verkeerd is, ben een newbie
 

Attachments

  • untitled4.gif
    untitled4.gif
    47 KB · Bekeken: 71
Schop!!! :D

Ok ik wou even weten of iemand mij hier mee verder kan helpen want voorlopig kan ik niets meer doen en dat is :stupid

Even een résumé:

Met de M Audio 2496 geluidskaart ging alles goed tot nu toe maar ik had een hoge latency. Ik moest dan maar de nieuwste drivers ophalen om dit op te lossen... was het vrienden advies.

Sinds ik dat gedaan heb, heb ik geen klank meer in Cubase (wel in Realplayer e.d.). Ik zie de ledjes oplichten als ik MIDI afspeel in Cubase, maar ik hoor niets meer.

Hoe kan dit? Staat er plots iets anders in de setup van de geluidskaart of niet? Ik zou het graag weten.

Ik vind dat setup scherm van deze geluidskaart helemaal niet duidelijk. Zal wel aan mij liggen hoor maar kan er geen bal van. En van de handleiding nog minder... :kont:
 
Ok, staan er in het 2496 contol panel geen kanalen ge-mute? Zie je wel meters uitslaan in het 2496 control panel? Wat staat er als driver / audio output gekozen bij Cubase? Wat is je geluidsbron in cubase (audiosporen of softsynths?)

het control panel van de 2496 is vrij simpel hoor. Wat snap je er niet van?
 
Er staat niets gemute in de control panel. Dat had ik nagekeken.

Zodra ik thuis ben zoek ik nog even uit of de meters uitslaan in Cubase. Als ik gewoon een mp3 beluister slaan ze al zeker uit want dat kan ik perfect horen.

En ik snap gewoon niet hoe mijn latency goed te krijgen enz.
 
Nou ik zie dat "Disable audio app use of monitor mixer and patchbay/router" staat aangevinkt. Dat lijkt mij niet handig. Dat wil zeggen dat audio applicaties (zoals cubase) geen gebruik mogen maken van de mixer en router van de 2496. Probeer eens wat er gebeurt als je het vinkje weg haalt....

Latency oplossen: Zorg ervoor dat bij "latency"een waarde van 384 samples staat en dat je in cubase hetb gekozen voor de Delta Asio driver (of zoiets dergelijks) bij je audio setup. Dit zou een latency moeten geven van ongeveer 9 ms. (bij mij althans wel en dat werkt prima...

Succes
 
Origineel geplaatst door meesha74
Nou ik zie dat "Disable audio app use of monitor mixer and patchbay/router" staat aangevinkt. Dat lijkt mij niet handig. Dat wil zeggen dat audio applicaties (zoals cubase) geen gebruik mogen maken van de mixer en router van de 2496. Probeer eens wat er gebeurt als je het vinkje weg haalt....
Succes

Helaas pindakaas...

Nog steeds hetzelfde dus. Het rare is dat ik een drumtrack heb lopen en die speelt wel af als mijn synth aanstaat. De andere MIDI tracks hoor ik niet spelen ook al gaan de ledjes omhoog... :stupid
 
Ok.... maar je hebt het over midi tracks! Welke geluidsbronnen worden door deze midi tracks aangestuurd? Zijn dat hardwaresynths of softsynths (VSTi's). De ledjes van die kanalen bewegen omdat er midi noten in die track staan. Die ledjes geven géén geluidssignaal weer! Het gaat alleen om het audio dat je zou moeten horen van de geluidsbron die die midi kanalen aansturen.

Wat is je audio bron????
 
@ topicstarter.

Dit is voor mij ook een herkenbare issue. Nu is het zo dat mijn CPU ustage
bijna altijd op 100% staat Of FL studio idle is of dat er tig VST's simultaan
bezig zijn. Gelukkig voor mij hoor ik geen haperingen. Maargoed, daarmee
los ik jouw probleem iet op. Je zou ff een mailtje kunnen sturen naar M-Audio
deze lui weten vast wel wat het probleem kan zijn.

Even een checklist:

* Heb je een bult spyware die de computer ongemerkt bezig houdt
* Heb je een zware virusscanner draaien
* Heb je genoeg schijfruimte vrij zodat windows zonder problemen kan
swappen.

Mocht dit allemaal positief zijn moet je even luisteren of je je hardeschijf hoort
ratelen als je muziek hapert. in dat geval zou ik toch minstens een gieg ram
erin steken.

Tot slot... staat je sample rate wel op 44.1Khz en je audio op 16 bit?
Dit scheelt ook verschrikkelijk veel qua cpu ustage.

Succes dude, ik weet hoe frustrerend zulke problemen kunnen zijn.
Op deze manier vergaat de drang om muziek te maken wel erg snel als
je creativiteit beperkt wordt door je soft- en hardware.
 
Origineel geplaatst door meesha74
Ok.... maar je hebt het over midi tracks! Welke geluidsbronnen worden door deze midi tracks aangestuurd? Zijn dat hardwaresynths of softsynths (VSTi's). De ledjes van die kanalen bewegen omdat er midi noten in die track staan. Die ledjes geven géén geluidssignaal weer! Het gaat alleen om het audio dat je zou moeten horen van de geluidsbron die die midi kanalen aansturen.

Wat is je audio bron????

Ja ik heb het over midi tracks want daar was ik dus mee bezig tot nu toe in mijn eerste track. En de midi track van op de hardwaresynth hoor ik dus wel (= drumtrack) en de andere miditracks zijn allemaal softsynths die ik nu niet meer hoor sinds ik de nieuwe drivers had geinstalleerd voor de geluidskaart.

Hopelijk kan je me hiermee helpen Meesha. Ik heb niets verandert naar mijn mening ivm doorsturen naar audiosporen. Dus weet niet goed wat ik verkeerd deed. Heb alles dat naar mijn mixer gaat en deze naar de monitors.

Help me *D
 
Het is me gelukt om het op te lossen. Op zich al héél wat dat ik iets zelf gedaan krijg. We maken dus vooruitgang!!!

Voor een obscure reden die ik niet snap, is er bij de installatie van de drivers ook wat verandert in Cubase zelf. Ineens stond er niet meer de AP Delta driver als ASIO maar wel die andere.

Ik zat alleen maar te zoeken naar veranderingen in de control panel van de geluidskaart.

Enfin, eindelijk weer eens klank uit mijn monitors. Dat deed deugd om weer verder te kunnen

En nu :koffie:
 
Back
Top