[Rare/Melodic] AOR - Dringend feedback gezocht

AOR

Ouwe rot
Lid sinds
16 februari 2003
Berichten
1.496
Zeker wel een half jaar geleden, dat ik hier een track heb gepost. Ben beetje internetmoe geweest.

Maar, kan jullie commentaar nu zeker wel gebruiken bij hetvolgende:

http://www.alexorion.com/music/tracks/Alex O'Rion - Maximum Exposure [remix].MP3

Ik was er zelf behoorlijk content mee, met name over de sound, maar heb eigenlijk alleen maar negatieve kritieken ontvangen.

De bass zou niet te diep (lees: plat) zijn, de kick is te standaard fruity (flop) achtig. Nou, sorry hoor, maar het is een hardware kick die ik door veel effecten heb lopen, etc. Ben ik nu op het verkeerde punt gezet? Of kan ik beter maar even gaan tuinieren, want jullie zijn het ermee eens.

Ik hoop dat ik wat wijzer wordt na het posten hier, omdat ik meestal hier wat proffesioneler advies krijg als bijvoorbeeld op phono.nl >>

:bekdicht: :bekdicht: :bekdicht:
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Riekoes
Goeie track. Lekkere zondagmiddag laidback track :)

link heb ik aangepast, dankje, was nog niet helemaal wakker. ;) tnx for the review :)
 
Ja lekker, ben niet zo piano maar die beat is goed hoor!
Dromerig ook, misschien nog te veel 'net niet' breakjes, zou ik meer uitbouwen zodat het wat minder compact wordt.

:okdan:
 
uhuh lekker inderdaad!
het doet me denken aan een nummer van kenny larkin
met daardoor de frisse lead van ernest saint laurent's 'the clumsy lobster'

volledig techno!

:dj:
 
Dit klinkt echt wel goed in mijn oren hoor?

De bassdrum is mischien wat zwaar voor zo'n track, maar zeker niet 'ploppy' zoals jij het noemt. De bassdrum heeft gewoon een lekkere punch.

Maar zoals ik al zei is de bassdrum mischien wat te hard en zwaar voor zo'n mooie luchtige track.

Mischien kun je in die breakbeat achtige stukjes een andere bassdrum gebruiken.

Break dingetjes had imo wel wat minder gekunnen.

Verder vind ik dat rhodes achtige ding mooi, die leads die erbij komen zijn ook een leuke toevoeging. Mischien kun je het melodische stuk iets meer uitwerken met een zweverige pad?

Hoe heb je die lekkere sizzling hats gemaakt? Errrg lekker, helder en snappy... BitCrusher ofzo?

Nette track!
 
re

re

Hoi

Ik vind je track wel lekker chill wat heb je gebruikt van materiaal???
 
De rhodes is leuk, de beat redelijk ,maar die lead vind ik totaal niet passen.
Die gaat een beetje iriteren
Maar als je het zelf maar goed vind.
Dat is meer belangrijk dan elke mening van een ander.
 
goed, je vraagt om de mening van anderen.

ik vind het idee wel grappig, maar de uitwerking slecht. En wel om de volgende redenen:

- Arrangement is saai. Er gebeurd helemaal niets behalve het aan en uitzetten van de drums.
- De piano's in het midden voegen nu weinig toe. Beter zou het zijn om een ander lijntje in te spelen die niet in dezelfde toonsoort staat. Dit breekt de saaiheid iets.
- de lead die je continu hoort is vals. De noten die gespeeld worden kloppen niet met het akkoordschema. Daarbij vind ik voor deze stijl de sound die je voor de lead hebt gekozen absoluut niet lekker passen in de totale mix.

Ik denk dat op mij deze song het meest overkomt alsof die gemaakt is met een paar loops die achter elkaar geplakt zijn.

de sound van de drums en de electric piano klinkt lekker bij elkaar vind ik. Echter, daar drijft dan ook de hele song op en dan is 6.47 minuten echt veel te lang zoals die nu is. Ik denk dat als je het arrangement terugbrengt naar hooguit 5 minuten, de lead veranderd in een echte catchy lead met terugkerend thema in een sound die wel bij het nummer past, en daarbij ervoor zorg draagt dat je niet in 1 toonsoort blijft hangen, dat het nummer een flinke boost zal krijgen kwa acceptatie bij phono.nl.
 
Deze track mist dub. Liefst ala space echo 301. Lekker trippy zou wel passen.

Qua mix zijn de hihats teveel op de voorgrond. De bas mag wel wat voller/warmer klinken. (te zwaar?)
De lead past qua klank niet zo bij de rest. Van die zwoele lichte strings wel den'k.
 
Erg leuk. Misschien dat de 'percussie' telkens op de 2e en 4e tel te veel 'treble' heeft (alsof er te veel aan de eq naar boven gedraaid is). :walker: Maar misschien was dat wel de bedoeling.. zo zie je maar.
 
Origineel geplaatst door quifster
goed, je vraagt om de mening van anderen.

ik vind het idee wel grappig, maar de uitwerking slecht. En wel om de volgende redenen:

- Arrangement is saai. Er gebeurd helemaal niets behalve het aan en uitzetten van de drums.
- De piano's in het midden voegen nu weinig toe. Beter zou het zijn om een ander lijntje in te spelen die niet in dezelfde toonsoort staat. Dit breekt de saaiheid iets.
- de lead die je continu hoort is vals. De noten die gespeeld worden kloppen niet met het akkoordschema. Daarbij vind ik voor deze stijl de sound die je voor de lead hebt gekozen absoluut niet lekker passen in de totale mix.

Ik denk dat op mij deze song het meest overkomt alsof die gemaakt is met een paar loops die achter elkaar geplakt zijn.

de sound van de drums en de electric piano klinkt lekker bij elkaar vind ik. Echter, daar drijft dan ook de hele song op en dan is 6.47 minuten echt veel te lang zoals die nu is. Ik denk dat als je het arrangement terugbrengt naar hooguit 5 minuten, de lead veranderd in een echte catchy lead met terugkerend thema in een sound die wel bij het nummer past, en daarbij ervoor zorg draagt dat je niet in 1 toonsoort blijft hangen, dat het nummer een flinke boost zal krijgen kwa acceptatie bij phono.nl.

super, ik sta weer even stil. vinden meer mensen het vals? want dat hoor ik er weer neit in eigenlijk. Verder stel ik je reply erg op prijs. Track ga ik of wegdonderen of helemaal opnieuw bouwen. joe
 
Wow alex,
Beetje teveel aril brikha geluisterd afgelopen tijd? :p Ik vind het een heerlijke track hoor, begrijp me niet verkeerd, maar wel een sterke knipoog naar, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik vind de afwisseling tussen 4x4 en breaks zeer sterk werken in dit nummer, zeker houden zo! Piano is een verassend element in dit nummer, ook en blijvertje, hij klinkt alleen iets te plat: in de zin van te weinig expressie, hij is te strak, maarja sequencer met quantise, dus daar wil ik wel doorheen luisteren, maar een piano klinkt in deze context juist heel geil bij lage velocity aanslagen, probeer een beetje afwisseling met lage en hoge velocity voor wat meer diepte. Hetzelfde geld voor je 'solerende' lead, het geluid op zich is niet verkeerd, maar kan meer expressie gebruiken, want het pretendeert een solo te zijn, als ik zo naar de noten luister, maar in de compositie blijft hij een beetje aan de grond plakken. Ik denk steeds: hij moet echt los komen, probeer wat met filtering ofzo. En als solo is het misschien net wat te saai kwa notenmateriaal, als je deze lead net wat interessanter maakt om naar te luisteren krijgt dit nummer volgens mij een enorme boost want de rest zit retenstrak en goed in elkaar!

Groeten, M<aurice
 
Back
Top