[techno/groove] AOR - Gus Goes To Cybertown {feedback gezocht}

AOR

Ouwe rot
Lid sinds
16 februari 2003
Berichten
1.496
Goedemiddag,

Deze track heb ik al een tijdje af. Vorige week moest ik ergens draaien. Het was dan wel op een redelijk gare geluidsinstallatie. Toch vond ik dat andere platen beter uit de verf kwamen. Met name de bassline kwam moeilijk uit te verf. Dit terwijl die thuis (Tannoy Active Reveal) echt superduidelijk aanwezig is.

Ik moest de bass-knop behoorlijk in de plus zetten om de melodie van de bassline ten gehore te krijgen.

Een afmix kan natuurlijk altijd beter en daarom hoop ik hier wat gedetailleerde adviesen te krijgen.

Voordat jullie beginnen over het feit dat de lead wordt weggedrukt, dat doe ik bewust mee sidechaining. "ja, dt vind ik mooi ja" :D :D

Hier is de link, ik hoop wat nuttige tips van jullie te ontvangen, zoals dat vaak het geval is.

Alvast bedankt !

http://www.alexorion.com/music/tracks/Alex O'Rion - Gus Goes To Cybertown.mp3

Meer tracks?
 
het enige in het laag wat punch heeft is je kick .. dus je hoort helemaal geen basslijn .. En je kicks oversturen ook te hard ( kan ook de mix / eind compressie limiting zijn )

vraag eens aan forcesupreme hoe hij te werk gaat in het digitale spectrum .. hij heeft altijd hele dikke bassen en volgens mij allemaal digitaal !
 
Origineel geplaatst door MadR
het enige in het laag wat punch heeft is je kick .. dus je hoort helemaal geen basslijn .. En je kicks oversturen ook te hard ( kan ook de mix / eind compressie limiting zijn )

vraag eens aan forcesupreme hoe hij te werk gaat in het digitale spectrum .. hij heeft altijd hele dikke bassen en volgens mij allemaal digitaal !

Heb geen eindcompressie of limiting gebruikt. Je zou dus kunnen zeggen dat het aan het type basgeluid ligt.

Ik zou dmv eq het mid wel wat kunnen boosten, maar dat heeft bij dit geluid amper effect, omdat die dat gewoonweg niet heeft.

Op zowat alle geluidssystemen waar ik het afluister klinkt het goed, maar in de zaal dus minder.

Wil Peter wel eens benaderen, maar jah... is ook zo wat.

edit: maar je hebt helemaal gelijk, het klinkt altijd extreem goed. Doet die echt fantastisch. Nu ik nog :D
 
andere feedback op de track is natuurlijk ook van harte welkom !
 
Niemand enig idee om de sound te verbeteren, jawel toch?
 
Origineel geplaatst door Mr Mau
eindcompressie! en eens wat dieper durven gaan in je basslines, zal wss wel een verschil geven

Kan je me mss vertellen wat je bedoelt met "eens wat dieper durven gaan in je basslines"?
 
volgens mij zit je gewoon zwaar te sidechainen .. lijkt fucking 538 wel :D

dus eerst alle (!!!) compressie r uit en opnieuw mixen. En dan pas subtiel compressie toepassen.
Basslijn 1 keer beetje limiten en 1 keer compressen met de kick in de sidechain bijv.

Probleem met de jeugd van tegenwoordig is dat ze de groove van de compressie willen en zo de hele dynamiek slopen. Die groove kan je namelijk ook maken door gewoon goed met envelopes om te gaan. Dan bedoel ik dus de intrumenten los en de automatisering bijv. voor de hele groove. Compressie is van oorsprong alleen te gebruiken als een geluid te veel dyna iek heeft. Compressie is netzoalos alcohol overdaad schaad ( quote armin van buuren ? )
 
Origineel geplaatst door MadR
volgens mij zit je gewoon zwaar te sidechainen .. lijkt fucking 538 wel :D

Basslijn 1 keer beetje limiten en 1 keer compressen met de kick in de sidechain bijv.

Ik bespeur enige tegenstrijdigheid. Alleen over de bassline heb ik een sidechain (getriggerd door de kick). Verder heb ik geen enkele vorm van eindcompressie of whatever gebruikt.

Misschien begrijp ik je niet helemaal goed.
 
Ik vind 't wel een lekkere track. Zit een goede drive in. Hij is hooguit wat aan de lange kant.

Laag e.d. kan ik niet beoordelen op m'n laptopspeakertjes.
 
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ik vind 't wel een lekkere track. Zit een goede drive in. Hij is hooguit wat aan de lange kant.

Laag e.d. kan ik niet beoordelen op m'n laptopspeakertjes.

hij was nog langer :D Ik maak tegenwoordig wel een extreem lang in en uitmix gedeelte of nam je dat mee in je beoordeling? Dan hou je namelijk ca 4 tot 5 minuten over.
 
Back
Top