Synthesizer meets Electro Harmonix pedaaltjes thread

Origineel geplaatst door analog_forever
Maar een Solina String met een small stone daar kan je me 's nachts voor wakker maken!
Zo ken ik een fransoos die je daar 's nachts voor wakker mag maken...alleen grijpt ie eerder naar een eminent 8o)
 
heb sinds kort een tubezipper! Man, wat een megasound als ik met m'n jupiter 6 daar doorheen speel. Super scheur! niks subtiel, echt scheuren. Op gitaar is ook al erg lekker!
 
Origineel geplaatst door analog_forever
Ter aanvulling: in de seventies stond ik in een muziekwinkel in Amsterdam (...)
Leuk om te lezen ;) Ik vind de EH pedalen nu ook nog steeds het einde! Je bent hier op de goede plek aanbeland :peukie:
 
welke harmonix is goed voor een warm wollige funk black music tube effect op bass en drums???




De meeste pedals zijn gericht op scheur metal werk.
 
Die black finger lijkt me gaaf ja, mischien tof om mn juno 106 doorheen te halen. Jammer dat die dingen altijd mono inputs hebben.

Iemand ervaring met de 2ube?
 
de tubecompressor en ook de tubezipper zijn wel heel gevoelig. Kleine draai aan de knop kan ineens een hele andere sound geven. Voor live dingen vind ik bv de tubezipper niet handig genoeg. maar lekker is tie wel!
 
Klinkt goed, je hoort duidelijk meer pressence, en meer druk in het geluid.

Waarom klinken die electric mistress flanger/phaser en Holy grale reverb zo anders dan de meer studio gerichte fx als lexicon Boss TC??? Deze effecten zijn wel gewoon digitaal toch?? Of gebruiken ze andere technieken??
 
Wat jammer toch dat die pedaaltjes alleen mono zijn. Ik heb hier zo'n oude envelope follower, oooh wat klinkt dat dope over een juno 106 of een dx100:P

Maar klinken die electro harmonix nou wel beter dan die boss en digitech pedaaltjes???
 
Origineel geplaatst door bobaphat

Maar klinken die electro harmonix nou wel beter dan die boss en digitech pedaaltjes???

Ja.

Die klinken allemaal veels te steriel. Deze dingen leven.
 
Origineel geplaatst door bobaphat
Wat jammer toch dat die pedaaltjes alleen mono zijn.

EH maakt ook 'tabletop' modellen die soms wel stereo zijn.
De PolyChorus a.k.a. EchoFlanger is een stereo uitvoering van de Electric Misstress met veel extra mogelijkheden.

e_StereoPolychorus.jpg


Zo is er ook een stereo Memory Man analoge delay:

e_StereoMemoryMan.jpg
 
Origineel geplaatst door Hanz
De PolyChorus a.k.a. EchoFlanger

PolyChorus a.k.a. EchoFlanger a.k.a PolyFlange

:D

ff voor de volledigheid...PolyFlange is dus een derde naam voor hetzelfde pedaal.
 

Attachments

  • eh_polyflange.jpg
    eh_polyflange.jpg
    36,8 KB · Bekeken: 59
Ik kwam er ineens achter dat die ehx tubes ook in die Electribe mx, en sx zitten, ik moet zeggen dat ik die tube wel wat minder vind klinken, zou ze liever uitlaten dan aanzetten.
 
Ja, maar hallooooo... dat zijn wel dezelfde buizen, maar totaal anders aangestuurd.
Boze tongen beweren zelfs dat die dingen er alleen voor het optisch effect inzitten (net als bij die Behringer buizengebakjes), compleet met een LED erachter voor het 'gloeien'. ;)
 
Back
Top