Synthesizer meets Electro Harmonix pedaaltjes thread

smackos

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
25 oktober 2002
Berichten
6.604
Locatie
Scheveningen Beach
Wat is jouw favoriete electro harmonix pedaal en hoe gebruik je hem met een synth?

Uiteraard hebben we de beroemde 70ies Small Stone over de strings.

De Electric Mistress deluxe voor metalige synth sounds of vibrato modulatie.

Iemand ervaring met een Small Clone en synth?
 
Laatst gewijzigd:
Mijn favo Electro Harmonix pedaal is de Holy Grail en die zit (toepasselijk) vast aan mijn Nord Electro voor de lekkere galm bij de B3 / Rhodes/ Wurlitzer...........
 
Ow jee....een thread helemaal speciaal over Electro Harmonix. Da's wel iets voor mij :):):)
Ik ben namelijk een groot fan van de Electro Harmonix apparaten. Mijn Favorieten zijn denk ik toch wel de MemoryMan Deluxe, Big Muff Deluxe, PolyPhase, Small Stone en Frequency Analyzer.

De MemoryMan is een analoge delay met emmertjes geheugen. Als extra zitten er 2 knoppen op voor de modulatie (speed en depth). Mooi apparaat om op je Synth/E-Piano te leggen.

De Big Muff Deluxe is 1 van de heftigste Fuzz pedalen die ik ken. De Deluxe versie en de gewone versie zijn hetzelfde alleen heeft de deluxe een compressor ingebouwd (=2 knoppen). Je kan een clean gecompressed geluid mengen met een fuzz geluid...heel veelzijdig dus.

De Polyphase is een phaser/envelope follower in 1. Je kan gewoon fasing doen (rate, depth en feedback). En daarnaast kan je de phaser koppelen aan velocity. (sensitivity en depth). Deze kan je ook compbineren...en dan krijg je erg spacey sounds :):):) (vooral met een memoryman erachter)

De Small Stone kennen we allemaal. De Small Stone klinkt trouwens niet hetzelfde als de Polyphase. Los van de mogelijkheden is de sound wezenlijk anders.

De Frequency Analyzer is een Rong Modulator. Een heeele mooie !! Helaas heeft hij een ingebouwde oscillator. Er zit dus maar 1 input op en 1 output. De carrier is ingebouwd en kan je met 2 knoppen tweaken.

Mooie pedalen!!
 
P.S. als iemand nog oude documentatie of onderdelen heeft van Electro Harmonix, dan houd ik me zeer aanbevolen :):)

Ik ben ook altijd geinteresseerd in pedalen. Hoe groter ze zijn, hoe beter ! :)
 
small stone op sh-101 !!!
hele lage tonen spelen, filter open, smallstone langzaam zetten en de 'color' schakelaar omhoog...
 
De smallstone werkt ook prima op drumloops voor als je 'dub'-tracks wilt maken, ook gecombineerd met een bassline die je er doorheen haalt levert dat een soort van ritmisch-ademend-effect op.
 
Dat is wel zo mono, maar geen enkele andere heeft zo een cool logo van een mysterieuze cat-man of wat het dan ook moet voorstellen.

logo%20Electro-Harmonix.gif
 
Hier nog pedaaltjes die ik gehad heb en toch verdomd goed waren

DOD690160X212.jpg


dod_670_001.jpg


Deze serie DOD pendalen klinken echt super.
Ook de flanger etc.
Als het maar deze vorm heeft dan is het meestal gewoon goed!
Vergeet niet deze voor lekker buizen overdrive.
chandler_tubedriver.jpg

Hij is er ook in rackmount trouwens.

En deze distortion natuuuurlijk
RAT2.gif
 
Origineel geplaatst door smackos
Dat is wel zo mono, maar geen enkele andere heeft zo een cool logo van een mysterieuze cat-man of wat het dan ook moet voorstellen.

logo%20Electro-Harmonix.gif

... een schaap. Letterlijk: "ram's head".
 
ze zouden mij bellen en anders jou... maargoed ik bel ze van de week wel ff...

ik zag bij feedback trouwens ook de holier grail en de holiest grail staan... vooral die laatste lijkt me echt gaaf !!!
 
Origineel geplaatst door smackos
DIt is een leuke site waar je interactief de pedaaltjes kunt checken:

http://buzzfox.com/electro-harmonix.html

Als je op de gele hoofdjes klikt.

Hahahaa.....koel gedaan....:okdan:


Kep zelf alleen de Big Muff van Electro-harmonix...de zwarte versie (Russische?) dan...
 
Dat zijn russische versies ja.

Is het trouwens vreemd dat sommige afgeragde Big Muff's en Small Stone's uit de jaren 70 voor absordante bedragen worden aangeboden zoals 250 euro terwijl een nieuwe iets van 75 euro kost? Zijn dit gewone vieze vuile knakenpoetsers of is dat de echte marktwaarde?

Gelukkig vind je jaren 70 modellen ook vaak onder de 75 euro..

Klinken die oude modellen veel beter?
 
Back
Top