[Roland] De Alpha Juno is een topper !!

Lariekoek! De Juno Di is dat!

Kijk!! deze bewering hoor je niet alle dagen :)
Meen je dat echt ??
'k Ga even die Di bekijken/beluisteren :biertje:
 
Idd. toppertje! Hidden gem.

Vroegah had ik jaren lang een 106.
Lang geen analoge poly meer gehad, maar sinds 1 a 2 weken een @juno in huis. En ik moet zeggen dat de klank hiervan me meer bevalt dan die van een 106. Tevens zit ik nu in een klein hok en past het kleinere beestje hier perfect.

Hij klinkt organisch/"in beweging" en vol. Ben erg impressed. Was het al door de vele geluidsvoorbeelden op het net.
http://www.synthmania.com/mks-50.htm

Ik wilde een BCR-2000 erbij gaan halen als programmer, maar eigenlijk gaat het prima met de alpha dial.
met bcr:
Het mooie is dus dat de alpha dial midi stuurt, waardoor de bcr die kan oppikken en kan "leren". 


Al denk ik dat je met dedicated knoppen minder gericht te werk gaat, en sneller tot mooie resultaten komt. Heb m'n stoel net weer 's even omgedraaid en een nieuwe patch gecreeerd. Wisten jullie dan een nieuwe toetsaanslag de delay van de LFO reset? De LFO stopt dan weer en de delaytijd begint weer te lopen.
 
Hahaha...tsja, waarom had ik deze opmerking van jou verwacht?

Die Di is geen Juno zoals we het hier over Juno's heb!

Die opmerking kwam dan ook van iemand die beweert dat 99% van de trance-producties met een electribe gemaakt worden :D
 
De batterij voor de memories, heeft iemand die weleens vervangen in een AlphaJuno? Ik nog nooit, maar lijkt dat dit weleens nodig zal zijn zo 25 jaar na dato... tips?

Yep,

Het is een 3v cr2032 batterij die op de printplaat gesoldeert zit (cr2032hr of zoiets)

Het keyboard assembly moet je demonteren om er bij te kunnen / moederbord er uit te halen.

een batterij houder past niet tussen de andere komponenten, dus een houder op een andere plaats monteren en met draadjes naar het moederbord of een originele batterij met soldeerpinnetjes er in bakken.

Een andere mogelijkheid is de batterijhouder 180° draaien en vastsolderen (past ie net) + de batterij zelf ondersteboven in de houder steken, om de + en - te respecteren.
 
Yep,

Het is een 3v cr2032 batterij die op de printplaat gesoldeert zit (cr2032hr of zoiets)

Het keyboard assembly moet je demonteren om er bij te kunnen / moederbord er uit te halen.

Dank voor de tip! Hmmm, dat klinkt niet als een makkelijk klusje. Een potmeter of kabeltje kan ik nog wel solderen, maar printplaten uitsolderen, demonteren van de toetsen - tricky!
 
dat is niet zo moeilijk hoor, valt mee.

Dan kan je het beste voor de volgende optie gaan, die zou mijn voorkuer heben:

een batterij houder past niet tussen de andere komponenten, dus een houder op een andere plaats monteren en met draadjes naar het moederbord
 
Zoals Niel zegt, 't Is niet moeilijk

Knip ander de pootjes van de batterij af en soldeer daar je draadjes aan,
Dan kan je de printplaat met rust laten.


Suc6
 
@ Niel & Vic:
Okay bedankt jullie hebben me vertrouwen gegeven :)
Goed idee ook van de batterijpootjes.
Die cr2032 komt blijkbaar in verschillende edities zoals een cr2032hr.
Moet ik daar nog mee oppassen of als ik de electronicaboer de oude geef weet die er wel raad mee?
 
Als de TS destijds een Juno 60 had gekocht voor 350 euro dan had hij hem nu wel met 100% winst kunnen verkopen }:|
 
alpha juno is zeker een lekkere bak, die komt er bij mij ook nog wel weereens in.
inderdaad niet voor hoovers alleen maar typische house basjes en strings..ik heb er zeker toffe sounds uit gehaald.
heb er ooit 1 gehad maar geruild voor een drumstation, dat was destijds een betere drumbron dan mijn RS7000 drums.
ik heb tussendoor ook nog een mks50 gehad maar dat vind ik niks zonder knoppen.
die alpha dial vind ik beter dan de edit slider van de jx8p maar ik geef geklijk, een pg300 moet je wel hebben.
ik heb een pg800 voor mijn jx8p en ja daar kan ik zeker niet zonder.
 
Kheb net zo een bcr-2000 besteld, als ik wat ervaringen ermee heb zal ik ze hier ff posten. Ik ga gewoon plakkertjes onder alle knoppen doen... want voor veel andere dingen zal ik die bcr niet gebruiken :)
 
@ Niel & Vic:
Okay bedankt jullie hebben me vertrouwen gegeven :)
Goed idee ook van de batterijpootjes.
Die cr2032 komt blijkbaar in verschillende edities zoals een cr2032hr.
Moet ik daar nog mee oppassen of als ik de electronicaboer de oude geef weet die er wel raad mee?

Mijn Ajuno gaf jaren geleden ook aan dat de batterij op was. Factory reset gedaan en sindsdien draait ie als een zonnetje en heeft geen last van een lege batterij.

Wellicht het proberen waard, maar wel eerst even je sounds dumpen ;)
 
Kheb net zo een bcr-2000 besteld, als ik wat ervaringen ermee heb zal ik ze hier ff posten. Ik ga gewoon plakkertjes onder alle knoppen doen... want voor veel andere dingen zal ik die bcr niet gebruiken :)

Ik heb de BCR ook aan mn Alpha juno-2 hangen, werkt perfect alleen pikte de BCR niet direct de SysEx uit de Alpha, dat heb ik via t programmaatje EZalpha gedaan toendertijd... Ik vind de alpha ook nog steeds een lekkere bak ondanks zn specs :okdan:
 
'k Heb gisteren de alpha Juno Sounddiver Adaption zitten veranderen
zodat ie op de PG-300 Layout lijkt....

Dervoor werkte ik met X-OR ( Of Unisyn) om patchen te editeren....

Als iemand de adaption wil hebben dan zet ik 'm wel effe op m'n site!!

Juno-PG-300.jpg
 
Back
Top