potmeter voor OB-Xa

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.922
Locatie
Utrecht, NL
voor de Oberheim OB-Xa zoek ik één potmeter (liefst 2)
50k heb ik me laten vertellen
ze werden ook gebruikt in eerdere versies van de OB-8, latere versies OB-8 gebruikten 5k pots (heb ik me ook laten vertellen).
 

Attachments

  • obxapot.jpg
    obxapot.jpg
    30,8 KB · Bekeken: 109
kon gister wel 500 buizen krijgen voor buizen versterkers
voor 5 E niet gekocht zet je het op MP hoe ga je dat verzenden iemand interese koop ik ze volgende week voor je
ik vond er nog wel een stekker voor een 909 relex
 
de filter-freq pot heeft een dood stukje in het begin waar de frequency rare bokkesprongen maakt. ik heb hem al schoon gemaakt maar mocht niet baten. de 2e pot is als backup voor het eventueel begeven van een andere pot.
 
zit er speling in de potmeter ik bedoel daar mee als je hem aanraakt dat je de volledige potmeter een stukje kan bewegen op en neer of heen en weer
 
nee, hij voelt solide aan en draait soepel.
ik vermoed dat het contact binnenin de pot iets versleten is.
ik had er een keer een beetje contactspray in gespoten en toen deed hij het een tijdje prima.
alleen na verloop van tijd was het weer terug bij het oude.
 
ja ik begrijp het en het is jammer omdat je deze potmeters ook niet uitelkaar kan halen
ik zal eens wat rond gaan snuffellen en hopen dat ik wat voor je tegen kom
 
Het is zo jammer dat bijna niemand een beetje specifieker is als ze een onderdeel zoeken.
Als je op de potmeter kijkt staan daar altijd de waarde en (meestal) het merk op.
Vaak wordt dezelfde potmeter in meerdere synths gebruikt, dus opbergen op merk synth heeft
weinig zin. Ik heb zat potmeters uit die tijd, dus als je wat meer gegevens hebt, wie weet.
En kontaktspray? Misschien als je op het podium staat en je moet over 5 minuten beginnen.
Anders nooit, want het probleem komt sneller en erger terug!
 
Origineel geplaatst door bounce

en er staat een logootje op wat lijkt op de letters "dp"

is dat niet een r met een ohm tekentje erachter? dan zou het radiohm zijn.
 
Back
Top