Online release - AB11001101

Nou, ik vond 'm maar relaxed! Hij klinkt wel puik op m'n pleuris speakers van de schroothoop! ;)
 
Waar ik nog steeds niet bijkan is het feit dat het normaal gevonden wordt om in deze context als eerste reactie metteen kritiek zou moeten mogen leveren.

Doe me denken laatst aan toen ik jarig was en m'n collega's op het werk trakteerde op vlaai. Altijd gezellig en leuk. Maar als dan een collega die je anders nooit ziet ook even langs komt en je een slap handje geeft en niet eens aankijkt en daarna zich recht op die vlaai stort en de laatste hap in de deuropening neemt dan is dat gewoon een domper. Tuurlijk moet je daar niet teveel van aantrekken maar het blijft zo zonde. Als die harrie ooit in de shit komt dan zal ik minder snel geneigd zijn hem te helpen.

Hier is het ongeveer hetzelfde. Het is ook zonde dat ik mensen schijnbaar uit moet leggen hoe ik graag zie dat ze zich gedragen naar anderen. Moet je dan metteen je kritiek spuien als allereerste reactie van iemand die maandenlang bezig geweest is met iets waar hij helemaal voor staat? En dan bedoel ik niet m'n voeten kussen of m'n enorme vleesstaaf afzuigen. Neen, in de huidige maatschappij worden alleen je fouten onder een enorme loep genomen en als je daar niet tegen kunt ben je een looser. En als publiekelijk figuur mag je voor alles en nog wat uitgemaakt worden onder het mom van vrije uiting van mening.

Maar vrienden, het kan ook anders. Het heet nadenken. Misschien heb je daar wel eens van gehoord. Maar het is echt niet moeilijk hoor, echt iedereen kan het.

Want stel je eens voor, je hebt net m'n liedjes gehoord en je wilt reageren. Je kunt dan de dingen die je niet aanstaan posten. Maar dan maak je mij minder blij. En misschien dat anderen zich daar ook aan storen. En mocht je dan ooit een vraag of een verzoek hebben dan zullen die mensen minder snel geneigd zijn om jouw hierbij te helpen.

Je kunt ook eerst je waardering uitspreken in de trand van 'Tof zeg, die nummers' en daarna diezelfde punten opnoemen. Dat komt stukken sympathieker over en dan zullen de mensen eerder geneigd zijn om je te helpen.

Dus Riekoes, jouw negatieve grondhouding mag dan wel vrije meningsuiting zijn, het beinvloed wel hoe anderen over jouw denken. Persoonlijk vind ik het ook zonde omdat ik vind dat je met zo'n negatieve instelling veel minder van het leven kan genieten. En komt nog eens bij dat je zelf toegeeft dat je niet de meest ideale manier van afluisteren hebt gebruikt en daar mij dan over aanspreekt.

En voor die andere sceptici. Ik weet heus ook wel dat dit geen top40 materiaal is. Maar daar is het helemaal ook niet voor bedoeld. Misschien dat het gebruikt kan worden als stockmusic of zo. Maar het is gewoon mijn muziek wat ik leuk vind. Technisch gezien zit het puik in elkaar en daar ben ik trots op, dat het compositorisch een beetje rammelt swa. Je vind het mooi of niet mooi.
 
De wereld volgens Fuse :)
Wel zeggen dat je het goed vindt, maar negative kritiek voor je houden.

Op het synthforum werkt het nu eenmaal zo, dat je kritiek krijgt op muziek die je maakt. Het is je eigen keus of je de negatieve kritiek als opbouwend beschouwd en of je daar iets mee wilt doen of niet.
Op dit moment gaat deze thread niet meer over de muziek, maar over het feit dat iemand (niet ongevraagd , want je zet het online en start er een thread over) kritiek uit, wat niet naar jouw zin is. (.. en het levert aandacht op !)

Dus beste Fuse. Slikken en weer doorgaan !

en oja , gefeliciteerd met de release !
 
Beter een reactie dan GEEN reactie Fuse....


En... je moet wel tegen kritiek kunnen als je iets openbaar maakt IMO.. Als je daar niet tegenkunt moet je het ook niet openbaar gooien. Je klinkt een beetje als "ik wil alleen maar positieve reacties"..


R
 
Ik zeg niet dat ik niet tegen kritiek kan. Ik vind het alleen niet leuk. En zeg me dan ook niet dat ik niet mag zeggen dat ik het niet leuk vind of me mag verweren dat de kritiek onterrecht is. Want dat vind ik helemaal de omgekeerde wereld.
En waar ik me aan stoor is het feit dat je altijd negatief mag doen blijkbaar maar het positief zijn of aanmoedigen niet door de beugel kan.
Vraag me ook sterk af of iemand zoals Riekoes de inhoud van die post recht in m'n gezicht zou durven zeggen. Want dat is voor mij nog steeds het criterium om bepaalde dingen wel/niet te posten. Het is maar al te makkelijk om laf achter een toetsenbord te gaan zitten trollen.

En ja, het levert veel aandacht op. Op zich niet erg, maar blijkbaar zijn er maar weinig mensen die ook echt wat inhoudelijks te melden hebben. Veel daarvan zijn ook positieve reacties en die zijn toch in de meerderheid.
Misschien dat er mensen niet meer durven te reageren of, kan ook.

Trouwens, over inhoudelijk gesproken.
De titel ABCD vind ik wel grappig gevonden.
ABCD staat voor het alfabet, een van de symbolen van onze beschaving.
Maar door CD in hexadecimaal te schrijven verweef je hier computer(technologie) bij.
De digitale revolutie en de impact die hij heeft op ons.
Ook geeft het weer hoe de muziek tot stand is gekomen.
Deels met analoge synths en deels met software synths die ongeveer gelijkmatig is verdeeld. 2 delen analoog en 2 delen digitaal. Een hybride setup waarbij ABCD een natuurlijke cadans is.
Als je leert met lezen begin je ook bij het ABC en bij muziek begin je ook bij het begin en werkt het verder uit.
En een CD bestaat ook uit '1' en '0' en om dat dus als hex uit te schrijven is een kwinkslag.
ABCD staat ook voor de 4 element water, vuur, aarde en lucht. Waarbij het 5e element ontbreekt nl. tijd. Deze muziek is dan ook tijdloos en moet makkelijk meekunnen en over 10 jaar nog steeds tijdloos klinken.
De 12 nummers zijn dan ook verdeeld in 4 groepen.
Wat ook weer een verwijzing is naar de 4 jaargetijden en de 12 maanden.
1-3 winter
4-6 lente
7-9 zomer
10-12 herfst

En elk nummer heeft ook zo z'n verhaal.
Free bijv gaat over vrijheid.
Vrijheid van onderdrukking, discriminatie, emancipatie en vooral vrijheid van de beperkingen die je jezelf oplegt. Want in de westerse beschavinging denken de mensen dat ze vrij zijn. Maar niets is minder waar. Wij nederlanders zijn afhankelijker van materialistische zaken dan we denken. En we teren teveel op de misere van 2e en 3e wereldlanden. Buiten goedkope arbeiders uit, pikken natuurlijke bronnen in en steunen indirect de wapenhandel. En zelf zijn we slaven geworden van de grote multinationals die achter de schermen de touwtjes stevig in handen houden.
En ook al lijkt het heel moeilijk maar toch kun je jezelf bevrijden van deze impliciete slavernij door niet meer in de pas te lopen met wat de media je allemaal wijs maakt maar zelf je eigen weg te zoeken en zo onafhankelijk mogelijk worden van die instellingen die het slechte in de mens naar boven haalt.
 
Origineel geplaatst door fuse
Dankzij de commentaren van deze fijne meneren heb ik er geen zin meer in.

Als ik niet normaal als mens behandeld kan worden met respect dan vind ik dat erg jammer.

De mp3's staan er dus ook niet meer.

en dat na één kritische opmerking?
ik ben benieuwd wat de rest van de draad brengt.

hoe moet de rest nu oordelen wie er gelijk heeft?
en trouwens mag iemand kritiek leveren als je geld vraagt voor je werk. nu niet gaan doen met je gratis alsof je de wereld een dienst wilt bewijzen.

eerste reactie. ik ga verder lezen.
 
Origineel geplaatst door fuse
Ik zeg niet dat ik niet tegen kritiek kan. Ik vind het alleen niet leuk. En zeg me dan ook niet dat ik niet mag zeggen dat ik het niet leuk vind of me mag verweren dat de kritiek onterrecht is. Want dat vind ik helemaal de omgekeerde wereld.

Ik zeg dat je best zelf kritiek niet leuk mag vinden, maar een CD uitbrengen brengt kritiek met zich mee. Dat moet je toch accepteren.

Origineel geplaatst door fuse
En waar ik me aan stoor is het feit dat je altijd negatief mag doen blijkbaar maar het positief zijn of aanmoedigen niet door de beugel kan.
Vraag me ook sterk af of iemand zoals Riekoes de inhoud van die post recht in m'n gezicht zou durven zeggen. Want dat is voor mij nog steeds het criterium om bepaalde dingen wel/niet te posten. Het is maar al te makkelijk om laf achter een toetsenbord te gaan zitten trollen.

De berichten van Riekoes geven mij geen aanleiding om aan te nemen dat hij niet recht in je gezicht zou durven zeggen dat hij die tracks dof vindt klinken.
 
Origineel geplaatst door fuse
Wat lullen jullie nou?

....

Of zijn jullie geen dynamiek meer gewend te horen?

....

Als jullie pleuris speakers hebben is niet mijn schuld.

....

Maar ik merk het al weer. Beste stuurlui staan aan wal.

Stelletje rukkers!

kan het niet laten ook hier meteen te reageren.
je had het een paar postings eerder oveer respect. ook in verhitte discussies.

ik lees weer verder.
 
Gerse?

Layout moet ik nog maken.
Maar komt er zo uit te zien als het plaatje wat boven die mp3's staat.
En als ik dat zou laten drukken door een drukker zou ik alleen al per boekje 3 euro of zo kwijt zijn.
Plus nog een goed merk CD-r (waar ik gvd heffing om moet betalen om m'n eigen gemaakte muziek op te kunnen zetten) en een mooi bijpassend CD doosje. Plus het nog verzenden.

Ik denk dat ik gewoon een mooi boekje uitprint op een laserprinter en CD-r met witte blanco bovenkant pak en dat alles in een plastic hoesje verpak. Kan zo in een bubbelplastic enveloppe. Ziet er deftig genoeg uit volgens mij. En scheelt veel geregel voor die paar CD's die ik wellicht verkoop.
 
Ja gers, toppie, kick ass, rieleeeex, etc. ;) gers

Nou als 't af is moet je me ff een PM sturen met je gegevens enzo. Ik vind het een mooie verzameling met een paar goeie evergreens, dus die wil ik wel in mijn collectie.
 
Euhh, Fuse, gefeliciteerd met je release!
Deze muziek is niet echt mijn ding, maar ik kan wel horen dat het iets is dat je met plezier gemaakt hebt, EN met een welbepaalde visie. (Voor de zeikerds die op deze laatste opmerking iets zouden willen zeggen: JA ik kan dat echt horen!)
Dus: koesteren, die baby van jou, en niks aantrekken van de meningen van de anderen. Die mogen er zijn, die meningen, maar meer dan dat is het ook niet waard.

Succes!
 
Ik heb maar 3 nummers geluisterd en ik vond het zeker niet tegenvallen. Vooral het idee dat het meteen een hele rits nummers is vind ik goed. Ik ben meer een album-man dan een single song man. De geluiden en mix vond ik echt niets mis mee. Open, helder en soms lekker grommend.

NB: Nu komt kritiek!!

De nummers zijn misschien wel net iets te lang. En kleine edit hier en daar zou het misschien wat spannender houden.

Ik heb de eerste 3 nummers overigens geluisterd op Genelec 1030s en ik vond de mixen verder prima hoor. Nu zijn 1030's een beetje aan de schelle kant maar ik ben er gewend aan. De dofheid is wel een heel klein beetje merkbaar maar zeker niet storend ofzo.

Op mijn BeyerDynamic DT770 headphone is de dofheid iets je meer merkbaar...maar die headphones zijn ook wat doffer van zichzelf.
 
Een paar tracks kende ik al, en een aantal andere komt nu naar binnen. Over 't algemeen vind ik je tracks fijn klinken, en ook deze klinken goed. Heldere mix, mooie geluiden, leuke sequence.

Ik snap alleen niet helemaal dat je je zo nodeloos opwindt over de kritiek. Vooral dat 't al in de eerste reply staat. Had Riekoes dan eerst ff een half uurtje moeten wachten totdat er een aantal positieve posts stonden? Was 't dan wel goed geweest? Vergeet niet dat jaknikkers op een olieveld staan, niet hier op synthforum. 't Posten van tracks kan leiden tot een lading negatieve kritiek. Mijn tracks worden ook wel eens afgefikt. Nou en? Eerlijk gezegd kan ik de kritiek van Riekoes wel begrijpen, en ben ik 't voor een gedeelte wel met 'm eens. (128 kbps vind ik vrij laag voor een mp3...). Bovendien zeg je op je site zelf dat er door de MP3 conversie kwaliteit verloren gaat.

Je argumenten dat het bij jou thuis wel goed klinkt, dat de orginelen veel beter klinken en dat het afluistersysteem slecht is vind ik erg flauw. Je weet zelf ook wel dat een goede mix op verschillende systemen goed klinkt.

Over het algemeen heb ik best respect voor je, wat betreft je muziek, je mixes; je weet ook vaak mensen te helpen wat betreft gear, pc's enz enz enz. Je reacties hier vallen me dan ook erg tegen, en vind ik wat egocentrisch.

Desalniettemin, tof dat je zoveel werk er in gestoken hebt en dat je dat gratiz met ons wilt delen. Ik ga er met plezier naar luisteren iig! :)
 
getsie, ik durf al helemaal niet meer te luisteren! :duivels:
 
Da's toch echt iets moois aan internet: iedereen die muziek maakt kan dat laten horen aan grote groepen mensen. En als je een album af hebt, dan geef je dat gewoon uit, klaar. Geen gezever met platenmaatschappijen, distributie en pr, gewoon mp3-en en op internet zetten (met uiteraard ook een cd-versie ernaast, want mp3 blijft toch maar mp3). Was daar twintig jaar geleden maar eens voor gekomen! Zo heb je dus eigenlijk een enorme muziek-cybercommunity waar je alles kunt vinden wat je wilt. Ook wat je niet wilt, maar dat hoef je niet te luisteren. Dus als je van de muziekstijl van Fuse houdt, dan heb je hier een gratis album, vol met die stijl, gemaakt door iemand die weet waar hij mee bezig is en weet hij hoe zijn muziek kan maken. Da's toch vet? En als je er niet van houdt, dan bestaat het album nog steeds, maar doe je er niets mee. Ideaal eigenlijk. Okee, het verhaal wordt anders zodra mensen van de muziek willen leven (gratis wordt dan nogal onhandig), maar daar gaat het hier niet om. Dit is 'gewoon' een (deels) online-release van een vergevorderde hobbyist, en dat is alleen maar cool. :okdan:

Wat heeft dit dan te maken heeft met de kritiek van Riekoes en de reactie van Fuse daarop? (ik bedoel, als het gratis is, dan is het nog niet per se perfect) Volgens mij bedoelt Fuse dat-ie graag wat erkenning wil voor wat het bovenstaande. Je hoeft het niet goed te vinden, je mag dat ook best zeggen, maar laat daarbij wel blijken dat je doorhebt dat dit een gratis release is door een hobbyist en weet dat te waarderen. Het lijkt voor sommigen misschien alleen maar hypocriet of een holle beleefdheidsfrase om een post te beginnen met "Cool!" of "Gefelciteerd man!" (of tig varianten daarop en liefst ook wat uitgebreider natuurlijk, anders blijft het dat slappe handje van die collega van Fuse), of misschien lijkt het zo vanzelfsprekend dat het niet meer gezegd hoeft te worden (gewoon meteen door naar de vlaai), maar dat is natuurlijk niet zo. Iedereen krijgt graag waardering, zeker als er (erg) veel tijd en moeite in gestoken is en het een echt 'geesteskindje' betreft. Dat geldt des te meer op het internet, waar alles veel botter en directer overkomt dan in het dagelijks leven.

Ofwel: volgens mij (sue me if I'm wrong) was het allemaal veel gemakkelijker geweest als Riekoes eerst een paar zinnen gewijd had een het feit (jazeker!) dat het cool is dat Fuse zijn cd op internet releaset en dat het misschien zijn muziek niet is (of wel), "maar dat er toch zeker wel goede dingen in zitten. Alleen een technisch puntje: het lijkt alsof de bassdrum <blablabla>; of ligt dat aan de mp3-compressie?" Bijvoorbeeld.

Wat mij betreft: het is mijn muziekstijl ook niet allemaal. Desondanks toch wel een stel nummers die ik sterk vind, vooral 5/021 en 10/027 (Jarre-invloeden in deze twee?), 6/Joyless en 7/Fuzz (mooie ambient) en 8/Canto (dat gitaar-bas-idee is echt goed).

Kan het trouwens dat de mp3 van 8/Canto achteraan afbreekt (bij mij stopt-ie op 5:23 halverwege een noot uit het basloopje) of is dat iets met mijn Winamp?

Kortom: gefeliciteerd met je release Fuse! :okdan:
 
Riekoes , of wat mij betreft een willekeurig ander iemand mag schrijven wat hij (of zij) wilt. Als iemand helemaal niet cool vindt dat Fuse met een online release komt, dan hoeft diegene dat ook niet te zeggen. Welk een feit, dat er een online release is, niet dat dat automatisch cool is.

Nee, ik vind het prachtig dat Fuse met deze online release komt en kan dit soort acties alleen maar aanmoedigen, maar dat ontneemt andere mensen niet het recht daar hun eigen mening over te hebben.

Gefundeerde kritiek , zoals door bijvoorbeeld Riekoes aangegeven is dan ook op dit forum van harte welkom.

Maak je muziek , dan krijg je kritiek.
 
Vraag me ook sterk af of iemand zoals Riekoes de inhoud van die post recht in m'n gezicht zou durven zeggen

Fuse, wat laat jij je kennen, niet te geloven.
 
Back
Top