ak.Sys ziet S5000 niet

Red Dwarf

Nieuwkomer
Lid sinds
9 juni 2005
Berichten
5
Locatie
Den Haag
Hello peeps :doei:

Ik heb al flink gebladerd door dit forum maar ben helaas niets tegen gekomen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem.

Ik heb een S5000 (os 2.14) en werk op een XP systeem met ak.Sys (2.35). De S5k is aangesloten via USB en wordt herkend door mijn PC. Echter als ik ak.Sys opstart gebeurt dit telkens in de demo mode (Het scherm laat twee samplers zien maar geen van beide communiceren ze met de echte S5k)
Ik heb op mijn pc kort geleden XP opnieuw geinstalleerd en had voor deze her-installatie geen problemen.
De PC ziet de sampler wel maar ak.Sys niet. :confused:

Is er iemand die dit probleem herkent en mij kan helpen met een oplossing, I'm desperate!! =(

Thanks guyz & girlz!!
 
Heb dezelfde config en werk zonder problemen. Eerst zet ik de sampler aan, en wacht tot deze geboot is. Vervolgens open ik Akai.sys. Wanneer ik eerst akai.sys op en dan sampler boot krijg ik het probleem dat jij beschrijft.
 
WOW, fast reactions. NICE!! :okdan:

etaoin: Volgens mij heb ik dat wel gedaan maar zal vanavond (als ik thuis kom van mijn werk :Z ) nog even checken of ik dezelfde versie usb.zip heb gebruikt.

Yawgmoth: Helaas werkt dit niet. Zelfs als de S5k volledig is geboot en ik de pc dan pas aanzet (pc ziet S5k wel) dan krijg ik nog steeds de demo mode.

Ik heb overigens ook geprobeerd met de 1.7 full versie. Hierbij werkte het 1 keer daarna hetzelfde probleem :(
 
Misschien akai.sys in windows 98 compatibiliteits modus draaien? En je snoer testen kan natuurlijk nooit kwaad.
 
Had zelf ook zoiets onder xp met sp2, na een paar keer refreshen (rechter knop in de treeview -> refresh) kwam de sampler op een gegevens moment terug. Na de update van de driver naar v2 (waarom staat deze alleen op een Japanse site?) is het probleem bij mij opgelost.
 
waarom staat deze alleen op een Japanse site?

Waarschijnlijk omdat alleen het Akai hoofdkantoor in Japan nog enigzins met deze samplers bezig is.
De .com site is/was die van de Amerikaanse importeur en die hebben sinds de overname door Numark niks
meer veranderd aan dat archief.
 
Etaoin & Wouter: Dit lezend, betwijfel ik nu de nieuwste USB drivers te hebben. Ik heb de drivers en programma's namelijk van de .com site afgehaald. Dank voor de link. Ga thuis direct aan de slag.

Er is weer wat licht aan het einde van mijn donkere tunnel, 8~ nu nog ff werken :stupid

:halleluja Praise to the all knowing ones! :halleluja
 
Die v2 van de USB driver ken ik nog niet. Vanavond maar eens installeren en proberen.

Doe het nu ook zoals Wouter beschrijft, elke keer refresh in je treeview. Is duidelijk en bukje, maar dacht van agh twee muisklikken extra en gaan.
 
:okdan: :okdan: :okdan:

Allemaal bedankt voor de snelle hulp. Heb de nieuwe USB drivers geinstalleerd en het werkt weer!!

:halleluja :halleluja :halleluja
 
Hij's fijn! Nu snel naar de nieuwe leden sectie om je voor te stellen en tracks posten + studio foto's + digitaal vs. analoog discussie voeren :D
 
Hallo,

Nu heb ik het zelfde probleem en ik heb die driver niet te pakken kunnen krijgen met de SP2 Support(link werkt niet meer).
Voorheen werkte ik met ak.sys 15 die ik bij de sampler kreeg wat gewoon werkte met SP2 maar de CD is kapot en mijn versie die op de hardeschijf stond is ook corrupt geraakt helaas.

Ik heb alles nagekeken USB kabel eruit getrokken en sampler ziet dat....terug erin en sampler ziet dat ook gelijk.
PC ziet de sampler ook gewoon.


Heeft iemand die driver voor mij of een oude versie van ak.sys?

Alvast bedankt,

D Sinister
 
Juist.....

Alles werkte meteen.
Ik zag het al zwart in want ik was op het internet niets tegengekomen.

Vriendelijk bedankt etaoin :halleluja
 
Hoi ik heb echt alles gedaan wat hier beschreven wordt maar krijg het niet voormekaar...

aksys17 ziet de 5000 wel (met 2.0 drivers) maar mn mpc4000 niet
aksys23 ziet de mpc4000 wel maar mn s5000 niet....

iemand mischien nog andere tips? thanx!:confused:
 
Origineel geplaatst door fourthelement
Hoi ik heb echt alles gedaan wat hier beschreven wordt maar krijg het niet voormekaar...

aksys17 ziet de 5000 wel (met 2.0 drivers) maar mn mpc4000 niet
aksys23 ziet de mpc4000 wel maar mn s5000 niet....

iemand mischien nog andere tips? thanx!:confused:

Ik weet niet hoe dat zit met de mpc4000 maar zoals jij het beschrijft is het bij mij ook : aksus23 werkt niet met de s5000 en aksys17 wel.

Ik kan je alleen aanraden om beide aksys's te gebruiken als dat mogelijk is dan.
 
Jullie hebben ook de "additional components" voor de S5/6000 van v2.53 geinstalleerd?

Ik gebruik namelijk al tijden v2.53 samen met mijn S6000 zonder problemen.
 
Beide gbruiken doe ik nu wel maar dat kan weer niet tegelijk.. dus ik kan nu geen samples uitwisselen tussen de mpc en de s5000. tenminste niet via ak.sys

werkt niet echt ideaal zo. maar soms is het niet anders


de s5/6 theme pack heb ik idd geinstalleerd.
(dat is volgens mij alleen bedoeld om je s5/6000 display op je computerscherm te krijgen.)
 
Je moet niet die theme hebben om de S5/6000 aan de gang te krijgen, maar de losse file "S56ak253", te vinden in S5/6000 - Installation guide for ak.Sys V2 (4 KB zip file) op pagina http://www.akaipro.com/s5000 (docs & downloads)

Mijn pc en akai S6000 zagen elkaar eerst ook niet terwijl ik alles goed had geinstalled volgens de handleiding. Kreeg de melding "ak.sys is running in demo mode". Eenmaal opnieuw ak.sys opstarten en alles werkt :) Gelijk samples slepen naar de Akai, ging best snel, stuk sneller dan zipdisks uitwisselen met m'n yamaha A4000.
 
Handig dit forum, ook 8,5 jaar verder is deze info nog relevant :okdan::halleluja
(net aan de praat gekregen in een VirtualBox XP op OSX Mavericks)

in dit geval had de audio input gebruiken wel simpeler geweest voor die ene sample dat ik maar nodig had :)
 
Back
Top