[Korg] Uitbreiding voor Korg Z1

Prowler

Stamgast
Lid sinds
2 juni 2002
Berichten
329
Locatie
Hengelo
Hoi,

Ik heb een Korg Z1 en wou eigenlijk zo'n 4MB PCMCIA kaart erin stoppen om mijn present veilig op te slaan.
Weet iemand waar ik die kan halen ?
En wat kost zo'n kaart ongeveer ?
En zo'n DSPB-Z1 bord voor 6 extra voices, is die nog verkrijgbaar ?
En wat moet zoiets kosten ?

Grtx,
Martijn
 
Je hoeft niet zo'n dure PCMCIA kaart van Korg te kopen, zelf heb ik een CompactFlash kaartje (van 8Mb) met een PCMCIA adapter, kan je in elke computerwinkel kopen.

Ik post straks, als ik thuis ben ff een foto'tje hiervan.

Volgens sommigen zou dit board nog te koop zijn bij Korg. Misschien moet je eens je licht opsteken bij www.voerman.nl . Ik dacht dat zij o.a Korg-importeur zijn voor Nederland en Belgiƫ.
 
Laatst gewijzigd:
Hover >> Zou je nog een fototje willen sturen, en het merk van de PCMCIA adapter + CF kaart.
En waar je die hebt gekocht.

BVD,
Martijn
 
Je kan zo'n PCMCIA adapter in elke computerzaak kopen hoor. Waar ik woon kost zo'n adaptertje nieuw 12 EUR. De Z1 leest wel slechts tot 4MB maar je kan er gerust kaartjes instoppen van 8 of 16 MB. Een CF-kaartje van 4 MB zal je nieuw niet zo gauw meer vinden maar misschien okkazie?

O.a. SanDisk heeft zo'n kaartje maar ook andere merken hebben zo'n adapters hoor.

In principe zou je voor minder dan 25 EUR een adapter en CF-kaartje moeten vinden.

cf_adapter_pict.jpg


cons_cf_pict.GIF


Volgens mij is het trouwens moeilijk om nog zo'n originele Korg kaart te kopen of te vinden. En dan wellicht zal dat wel wat meer kosten dan 25 EUR
 
Ook het Voice Expansion Board, dat je 6 extra stemmen geeft, is niet meer verkrijgbaar via Voerman en okkazie vraagt men daar tegenwoordig veel te veel voor. Met een beetje opleg heb je zo een tweede Z1

Idem voor de ADAT-kaart
 
Aha, thx !
Zal morgen ff naar de computerzaak crossen :D
Het persoon waar ik deze Z1 van had gekocht had namelijk 2 Z-1's en daar had hij wel zo'n orginele kaart van Korg inzitten van 4MB.
Maar daar had hij ook 300 ballen voor moeten neerleggen (toen die tijd).
 
werkt dat nou [oud draadje kweet t ...]
maar kwildat ook checken ...voor evt 2x zoveeeeeel patches op te kunnen slaan
tis zoon inspiratiebak:okdan:

indetyd waren dat soort kaartjes voor opslag duur nu moet t wel heel cheapo zijn ..
heb dus net mn z1...........eef checken een pcmcia adapter met flash kaartje erin dus
 
Ja, in de handleiding staat 256 programs x 16 = 4096 programs, maar dat zal wel theoretisch zijn, want SOS had het over 2304 programs 8>
 
Peter,

Morgen zal ik global op bank 16 zetten en er wat op zetten.

12 is zeker geen probleem want die heb ik in gebruik op mijn kaartje.

ik laat je wat weten,

groetjes

Vic
 
Intussen uitgetest.

card area 0 tot en met 15 gevuld op het kaartje zonder problemen.

gr.

Vic
 
Back
Top