Gratis patches/programs Korg Z1

peterdh

Collabs
Lid sinds
13 april 2007
Berichten
2.877
Locatie
Santpoort-Noord
Gratis sounds voor de Korg Z1. Het gaat om een bank van 103 patches door mij gemaakt. De geluiden in deze soundset zijn, denk ik, het meest geschikt voor Techno, House en Ambient-achtige muziek. In deze soundset vind je o.a. bassen, de "wat hardere" analoge synthesizergeluiden, soundFX en New Age-achtige pads. Bijna alle sounds maken gebruik van het XY-pad en het modulatiewiel; ook worden SW1 en SW2 wel eens gebruikt. Met de 5e middelste knop kun je het mastereffect uitzetten.
Het system exclusive bestand overschrijft program bank A, dus vergeet je data niet te saven. Mocht je om een goedkope geheugenkaart verlegen zitten: koop een PCMCIA naar CompactFlash adapter en een (2ehands) CompactFlash kaart van 4MB of meer en je kan zo'n 2000 tot 4000 extra programs opslaan.
Je treft ook nog 3 sys ex files aan onder de map "watch the speakers" met elk 1 program; het gaat om sub bassen.
Voor het zenden van de .syx files raad ik Bome's SendSX aan (met MIDI-OX kreeg ik problemen).

Reacties zijn natuurlijk welkom!
 

Attachments

  • Korg Z1 Soundset 2008.zip
    15,2 KB · Bekeken: 127
Net binnengehaald, zal hem eerdaags wel eens even inladen! Zit nu op mijn werk, maar ben benieuwd! :okdan:
 
Waar ik wel benieuwd naar ben...Mocht je bij deze soundset favoriete geluiden hebben, welke zijn dat dan? En voor welke muziekstijl(en) wil je die gebruiken? Opbouwende kritiek is ook welkom;)
 
Nu hoor ik van een forumlid dat hij de soundbank niet in zijn Z1 geladen krijgt...zijn er meer mensen met dit probleem? Meld het even, dan upload ik de soundbank in een ander formaat.
 
Zou je voor de mensen die ook geen Z1 hebben een klein demo'tje kunnen maken? Naar mijn ervaring komt er dan opeens stukken meer interesse ;).
 
Oké, ik zal net als bij mijn andere soundbanks wat audio snippets maken van enkele patches.
 
Hier een audiodemo met wat simpele sequences van 19 patches:
 

Attachments

  • Audio demo Z1 soundset 2008.mp3
    9,7 MB · Bekeken: 123
Back
Top