Deel 2: Gratis patches/programs Korg Z1

peterdh

Collabs
Lid sinds
13 april 2007
Berichten
2.876
Locatie
Santpoort-Noord
Hier is weer een nieuwe soundbank voor je Korg Z1. De soundbank bestaat uit 99 sounds. In deze soundset vind je o.a. 303-imitaties, hybride orgels/elektrische piano’s, Techno fm sounds, synthbassen, SoundFX, New Age sounds, analoge synthgeluiden, arpeggio’s en (motion-)pads. Stijlen? Waarschijnlijk House, Techno, Ambient en New Age.
Alle sounds maken gebruik van het XY-pad en het modulatiewiel. Sw 1, Sw 2 en de middelste 3 knoppen worden regelmatig gebruikt. Middelste knop 5 reguleert het MasterFX (middelste knop 1 heeft meestal geen echte functie, ik gebruik deze in het sound design proces). Sw 1 geeft meestal unison en het modulatiewiel vibrato.
De snelheid van de lfo’s in de motionpads wordt gecontroleerd met de “speed” knop van de Z1. De slide in de 303-imitaties hoor je als je legato speelt en het accent zit onder Sw 2.
Het system exclusive bestand overschrijft program bank A, dus vergeet je data niet te saven!
Kijk voor info over gratis software voor het verzenden van de file (.syx) of voor een goedkope geheugenkaart voor de Z1 bij mijn vorige soundbank.


Let op : het programma MIDI-OX wordt hierbij sterk afgeraden. Voor het zenden van de .syx files raad ik Bome's SendSX aan (met MIDI-OX kreeg ik problemen, de Z1 kan er zelfs van crashen).

Veel plezier ermee.
Reacties zijn welkom.
 

Attachments

  • Zoo Soundset.zip
    13,2 KB · Bekeken: 160
Last edited by a moderator:
Tja, 'k heb geen Z1,
maar ben wel eens benieuwd naar je patchen !!!
??? mss eens een Audio Snippet uploaden ???
 
@Stephen

Je hebt helemaal gelijk. Een soundset is niet compleet zonder een goede audiodemo. Ik kan helaas alleen sinds 2,5 jaar niet of nauwelijks meer componeren door een handicap;{. Dit is trouwens ook de reden dat ik me op sound design heb toegelegd, dat gaat nog wel.
 
@Stephen

Misschien ben ik wat te zwart/wit geweest in mijn vorige post en mijn PB naar jou. Als ik weer eens een goede dag heb wat mijn handicap betreft, dan probeer ik wat audiodemo's te maken en te posten.
 
Aanpassing 1e post

Aanpassing 1e post

De 1e post is wat aangepast. Het blijkt dat het programma MIDI-OX, waar veel mensen de .syx file mee zenden, problemen kan opleveren; de Z1 kan zelfs crashen. Ik raad voor het zenden van de file Bome's SendSX aan; het is ook freeware.
 
Hier wat audio snippets:)
 

Attachments

  • Patch 002 TB clone square 2.mp3
    917,4 KB · Bekeken: 123
  • Patch 081 Sunday pad 3.mp3
    468 KB · Bekeken: 133
  • Patch 098 Love arpeggio.mp3
    695,1 KB · Bekeken: 131
Viola sé!!
Met die audio snippets kun je wat meer volk bereiken
dan de Z1 owners alleen..??

Ni slecht trouwens!!
 
En nog wat meer audio snippets. Alles is natuurlijk onbewerkt.
 

Attachments

  • Patch 000 Beyond clouds.mp3
    463,1 KB · Bekeken: 126
  • Patch 033 My name is tekno.mp3
    800,5 KB · Bekeken: 124
  • Patch 036 FM bass.mp3
    813,9 KB · Bekeken: 137
  • Patch 008 House horn.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 127
Back
Top