mixke shiver cbs radio

Kan je nog wat vertellen over je werkwijze en gear die gebruikt is?
Klinkt lekker hoor, jij mixt op een manier die ik niet doe en
dat levert goede verrassende passages op, nice!
 
Origineel geplaatst door mikemix
Kan je nog wat vertellen over je werkwijze en gear die gebruikt is?
Klinkt lekker hoor, jij mixt op een manier die ik niet doe en
dat levert goede verrassende passages op, nice!

Ik heb 2 sl's,maar wilde het eens op een andere manier doen.
Vroeger deed ik dit dus met tape,maar het kan wat makkelijker.
Heb alle platen in wav omgezet,opgepoetst krasjes weggehaald, en toen met een editor als soundforge geknipt en geplakt gemixed gelayered,gestretched, en zelf samples gemaakt .
Ik wilde dit eerst geheel met mp3's doen, maar de trend tegenwoordig is maximizen, en met mixen kom je dat wel tegen, hoe ontiegelijk klote dat werkt.
Die platen paste niet, ze stonden zo hard in de mix, dat ik het orgineel uit de platen kast moest pakken en die maar om zetten naar wav.

Ik heb er met veel plezier aan gewerkt, zo ben ik ooit begonnen, en heb nu die hobby weer terug:D
En :D je hoeft je handen niet steeds met alcohol te wassen voor dat je een knipje legt:D
 
Dank voor je uitleg, blijft een leuke hobby, ik ken dat.;)
Ben ook weer met een slow jaren 80 mixje bezig.
Jij bent ook nog van de Revox B77 generatie, toch? ;)
Maaruh, ga lekker door, hij zit nu al bij mijn favorieten in I-tunes :okdan:
 
:D ja revox, maar had een akai,en teac.
Maar wel een knipsetje van revox.
Revox was te duur, daarna wel op telefunken gewerkt, zo'n oude uit de nob studio, met klok, open reels en puur gietijzer:D

Als je zelf ooit een mix klaar hebt, zou ik die graag horen als het kan :)
 
Is goed, lijkt me zeker eens leuk om met je van gedachten te wisselen.

Ik heb daarom hier nog altijd een Revox PR-99mk3 staan, niet (meer) om mee te mixen
maar puur om materiaal dat analoge extra te geven, blijft een mooie machine.;)
 
Twintig keer geprobeerd, maar het gaat echt niet meer lukken. Wil iemand hem mirroren?
 
Origineel geplaatst door bikkel
Twintig keer geprobeerd, maar het gaat echt niet meer lukken. Wil iemand hem mirroren?

Snap er niks van hier opent de site meteen.
Ik ben ook naar een andere site aan het uppen.
 
Hey,

Zozo een mix van uur van Dhr trash, dik!

En de mix die heerlijk in elkaar overloopt en de gekozen tracks allemaal op elkaar aansluiten, zoals het moet zijn. Af en toe een edit hier en daar maakt het wel af alhoewel ik graag meer van die edits heb willen horen. Het is gaaf hoe het de ene thema naar de andere wordt overgenomen. Vond het eerste stuk toch het beste.

Een heerlijke mix die vaker opgespeeld gaat worden hier. :)
 
Back
Top