Yamaha MG series

RpW

Stamgast
Lid sinds
28 juli 2003
Berichten
421
Locatie
Malmö
zijn er hier eigenlijk nog meer mensen die een Yamaha MG mixer gebruiken ? Het valt me op dat ik bijna helemaal niks over deze dingen lees, hier. Ik heb zelf een tijd terug een MG32/14FX aangeschaft en ik moet zeggen dat ik er heel erg tevreden over ben, ik ben alleen erg nieuwschierig naar de ervaringen van anderen.......
 
Re: Yamaha MG series

Origineel geplaatst door RpW
zijn er hier eigenlijk nog meer mensen die een Yamaha MG mixer gebruiken ? Het valt me op dat ik bijna helemaal niks over deze dingen lees, hier. Ik heb zelf een tijd terug een MG32/14FX aangeschaft en ik moet zeggen dat ik er heel erg tevreden over ben, ik ben alleen erg nieuwschierig naar de ervaringen van anderen.......

Wij overwegen om in de toekomst een MG te kopen als PA mixer. Ik heb de MG-series eens goed bekeken en ik moet zeggen dat ze veel degelijker over komen dan de low-budget Behringers, Phonic's en Soundcraft's. Ik had dat, gezien de prijs, niet echt verwacht. Met name de faders voelen 10-keer beter aan.
 
MG serie's

MG serie's

Ik ben in het bezit van een MG24/14 en ben hier zeer tevreden over, de sliders zijn inderdaad veel beter dan die van de overige budget merken en de effecten zijn ook zeer om te pruimen.

Kortom een aanrader.:okdan:
 
Ik heb een MG12/4 naast een grotere spirit staan.
De yamaha is echt super degelijk, stukken beter dan behringers waar ik mee gewerkt heb.

De EQ is vrij clean t.o.v. de spirit. Het is net wat je wilt, ik vind de zgn britse EQ wel lekker :W
 
Naast mij staat al een klein jaar een MG16/4. Heeft nog nooit dienst geweigerd, en ik ben er erg tevreden mee (zeker voor de prijs die ik betaald heb). Het is mijn eerste studiomixer, dus veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet, maar ik heb er een zeer goed gevoel over.

Voor dat geld toch wel het beste waar je je centen kunt aan spenderen denk ik.
 
Ik heb een klein jaar geleden op het punt gestaan om een MG32FX aan te schaffen, ware het niet dat op het laatste moment een Sountracs Topaz er tussen is gekomen.

Ik heb toen flink wat mixers met elkaar vergeleken, zowel op papier als in de winkel en ik blijf erbij dat de MG-serie echt z'n geld dubbel en dik waard is. Ze zijn degelijk gebouwd, de sliders zijn goed, de EQ is meer dan behoorlijk en ze zien er nog eens mooi uit ook (nou ja, da's subjectief natuurlijk).

Enige minpunt dat je zou kunnen aanbrengen is dat alles op één printplaat zit en dat dat lastig is als er ooit iets aan zou mankeren, maar da's echt muggezifterij.

Ik zou er niet over twijfelen, als ik jou was. Met de MG32 haal je een heel behoorlijk apparaat in huis voor een mooie prijs.

:okdan:
 
Re: MG serie's

Re: MG serie's

Origineel geplaatst door Drifter
Ik ben in het bezit van een MG24/14 en ben hier zeer tevreden over, de sliders zijn inderdaad veel beter dan die van de overige budget merken en de effecten zijn ook zeer om te pruimen.

Kortom een aanrader.:okdan:

dat was ook een van de eerste dingen die mij opvielen toen ik hem probeerde. Ik gebruik op het podium een behringer mixer, op zich niks mis mee, maar de Yamaha voelt over het algemeen een stuk beter aan ja. En de effecten kun je tenminste helemaal opendraaien zonder dat je met een baal ruis wordt geconfronteerd.
 
heb een yamaha mg10/2. De kleine telg van de familie ( alleen knobs )


Ik ben er heel tevreden over de kwaliteit.
 
Net een yamaha MG12/4 gehaald, aanbieding bij Feedback 199,00 incl btw nu de nieuwe 12/4c er is. Ze hadden er nog maar twee, dus sla je slag. Bij Verspuy zijn ze al op, die hebben alleen nog de nieuwe staan en die zijn gelijk 80 euro duurder.

Mixer voelt zeer goed aan en klinkt ook goed! op alle kanalen 3 bands eq en xlr uit met faders.
Veel liever deze dan een behringer/phonic van dezelfde prijs. :okdan:
 
Ik gebruik nu al een paar jaar de mg 16/4fx. Ben zeer tevreden...
 
Re: MG serie's

Re: MG serie's

Origineel geplaatst door Drifter
Ik ben in het bezit van een MG24/14 en ben hier zeer tevreden over, de sliders zijn inderdaad veel beter dan die van de overige budget merken en de effecten zijn ook zeer om te pruimen.

Kortom een aanrader.:okdan:

Same here, alleen nog te weinig in gebruik...... :stupid
 
Ik ben ook wel van plan een mg usb mixer te kopen.

Maar zelf weet ik dat je 2 kanalen kan opnemen als je ze pand.
maar is het nou ook mogelijk om bijvoorbeeld gitaar,zang,bas en keyboard tegelijk op kan nemen en alles op een apart spoor kan laten komen in nuendo of cubase of iets dergelijks?
 
Ik gebruik ook al een jaar of 2 de Yamaha MG16/4. Ben er op zich dik tevreden mee. Het begint nu ongeveer te jeuken om naar een andere mixer te kijken, maar dat heeft niets met de degelijkheid van dit apparaat te maken, meer met het gebrek aan kanalen.

Vind het goed in elkaar zitten en hij klinkt lekker, ook bij oversturen. Heb er toen, 2 jaar terug ofzow, nieuw een 300 euro voor betaald. Ik denk dat er in die prijsklasse weinig beters te krijgen is.
 
Heb de 32/14FX van forumlid Roel overgenomen en ben er nog steeds echt mega tevreden over. Wat een heerlijke tafel ! :halleluja:okdan:
 
Ik heb de MG24/4 FX serieus overwogen maar ben uiteindelijk toch voor een Soundcraft MPM20/2 gegaan, vooral vanwege goede ervaringen met Soundcraft in het verleden en het prijsverschil van 150 euro. Ik zat ook niet echt op die ingebouwde effecten te wachten, al kan ik me voorstellen dat dat voor anderen juist een extra reden is om er wél voor te gaan.
 
Back
Top