Opnemen.

Roland EM-15

Enigsinds lid...
Lid sinds
26 december 2003
Berichten
41
Locatie
Amsterdam
Goeden avond.

Mijn vraag zal voor jullie een peulenschil wezen.

Ik wil een direkte verbinding tussen mijn keyboard en mijn PC hebben. Het gaat hier om een Roland EM-15 keyboard. Deze ondersteund general MIDI In/Out.
Dit dus om gemakkelijk en ruisloos op te nemen.

Wat voor kabel heb ik hiervoor nodig?

Bij voorbaat dank.
 
Origineel geplaatst door Slipperman
al eens aan een midi kabel gedacht?:eureka:

je zou trouwens de eerste zijn als je ruis opnam over je midi kabels ;)

Dus ik kan gewoon in menig muziekwinkel vragen naar een standaard MIDI kabel?

Met de ruis bedoelde ik opnemen via bijv. MP3speler. ;)
 
Origineel geplaatst door Roland EM-15
Dus ik kan gewoon in menig muziekwinkel vragen naar een standaard MIDI kabel?

Met de ruis bedoelde ik opnemen via bijv. MP3speler. ;)

ja. Leg je situatie uit en ze geven je de juiste midikabel mee... (let erop dat deze voor de Gameport is aangezien hij daarop aangesloten moet worden. Zo te zien gebruik je geen losse midi interface )

Ik mag aannemen dat je weet wat midi voor een signaal is en waarvoor het bedoeld is?
 
Origineel geplaatst door Roland EM-15
Dus ik kan gewoon in menig muziekwinkel vragen naar een standaard MIDI kabel?

Met de ruis bedoelde ik opnemen via bijv. MP3speler. ;)
wat wil je pcies op je pc doen dan?
- een muziekprogramma die zelf geluiden heeft aansturen via midi vanaf je Roland keyboard (EM-15 als 'master-keyboard')
- de geluiden van je Roland keyboard opnemen op de pc?

ik vermoed dat je het eerste bedoeld aangezien je een midi kabel wil aanschaffen...
mocht je toch de geluiden van je keyboard op de pc willen opnemen dan is dit niet 100% vrij van ruis nutuulk...
 
Origineel geplaatst door Slipperman
Ik mag aannemen dat je weet wat midi voor een signaal is en waarvoor het bedoeld is?

Ik heb mij niet zeer verdiept in MIDI, maar die informatie is te vinden op het internet neem ik aan.

6 trak
wat wil je pcies op je pc doen dan?
- een muziekprogramma die zelf geluiden heeft aansturen via midi vanaf je Roland keyboard (EM-15 als 'master-keyboard')
- de geluiden van je Roland keyboard opnemen op de pc?

ik vermoed dat je het eerste bedoeld aangezien je een midi kabel wil aanschaffen...
mocht je toch de geluiden van je keyboard op de pc willen opnemen dan is dit niet 100% vrij van ruis nutuulk...


Wat mijn bedoeling is, is dat datgene dat ik speel op mijn keyboard (zover piano als vergekauwde SFX geluiden), direkt via een kabel op word genomen op mijn computer.

Ik heb dat ooit eerder gedaan, maar die kabel ben ik nu 2 jaar kwijt.
 
Dan heb je geen midi kabel nodig, maar gewoon een (denk) stereo jack, naar kleine stereojack.
Normale stereojack zou dan in je keyboard gaan (moet je ff kijken wat voor uitgang je hebt) en de kleine gaat je pc in.
 
Back
Top