Preset Patches voor Akai AX-60 "Professional" Versie

Ik heb het afgelopen weekeinde een Akai AX-60 gekocht en ben op zoek naar de originele TAPE met de Preset Patches.
De verkoper had er wel de originele handleiding bij maar helaas geen TAPE met Factory Presets.
De synth is na bijna 20 jaar technisch 100% (alle IC's werken nog helemaal goed), mechanisch 95% (vuile schakelaars en schuifpotmeters en optisch ook 95% (drie toetsen hebben aan de voorkant wat beschadigingen.

Ik heb hem gekocht voor € 250,-- en ben er uiteraard zeer blij mee; een jaar geleden was ik bereid om € 175,-- voor een Akai VX-90 (de rackmount module versie van de AX-60 en AX-73) te betalen, maar was hiervoor toen te laat en gelukkig maar want voor de € 75,-- meer heb je voor alle parameters een eigen schakelaar of schuifpotmeter.

Wie kan mij helpen aan de originele TAPE, een kopie, of een kopie in .WAV formaat ?
Wie heeft er toevallig zelfgeprogrammeerde geluiden op Patchsheets.

Omdat er twee versies van zijn geweest zal ik even uitleggen welke versie ik heb.

Het gaat om de latere Akai AX-60 "Professional" versie van de 6-stemmig progammable polyfone analoge synthesizer en met grote letters VCO op het bedieningspaneel recht naast de bank / number toetsop .

Deze heeft:
- 20 schuifpotmeters in plaas van 25 op de oudere versie
- 2 envellope generators in plaats van 1 op de oudere versie
- 8 blauwe en 8 beige bank / number toetsen in plaats van 16 blauwe op de oudere versie.

Bovendien wil ik graag weten of er veel van deze synth in Nederland zijn verkocht?

Deze synth is een zwaar onderschatte synth; hij heeft een zeer mooi geluid en veel meer mogelijkheden dan de Roland Juno's en kan zonder moeite deelfde geluid produceren als de Roland Juno's; ik vind het geluid ook wel wat hebben van de Sequentie Prophet 5.
Ik heb ook de Akai VX-600 6-stemmig (2 VCO/stem) matrix progammable polyfone analoge synthesizer en ik vind dat deze wel veel meer mogelijkheden heeft maar lastiger is te programmeren

Ik ben nu bezig met het maken van een Patchsheet voor deze versie van de Akai AX-60 en ga binnenkort beginnen met het schoonmaken

Wie van jullie is er ook in het bezit van één van beide versies van de Akai AX-60 of de Akai VX-600 en wat is jullie mening hierover en eigen ervaring.

Bijvoorbaat hartelijk bedankt voor jullie reactie!
 
Back
Top