Hallo daar!

Lid sinds
5 augustus 2002
Berichten
312
Locatie
Rdam
Hey hallo daar, wat lachen zeg, ik kom net toevallig voor het eerst op het Dutch Synth Forum en verwacht dat ik hier vaker ga komen dussssssssss even voorstellen.

Woon in Delft, ben 27 jaar, ennuh... muziek is samen met mijn werk, feestjes en vrouwen zo ongeveer waar ik me mee bezig houdt, vind het ook erg prettig om me niet bezig te houden... haha!

Ik maak al een jaar of 12 muziek en Dj er dan... reeds 13.

Ik kom uit de ouwe Nederlandse Hip Hop scene, regionen Den Haag en Rotterdam, ben op een keer wat breder gaan kijken wat begon door Derrick May en A Guy Called Geralds black secret technology. Had het met de dance hype toen weer snel gehad en ben gitaar en toetsen gaan leren spelen om de muziek te maken die ik in de Hip Hop veel samplede (en nog steeds zo af en toe voor de fun draai). Jaren 60/70 jazz/soul/funk. Dat gaat lekker maar is commercieel nog niet echt interessant dus ben sinds kort maar es met wat dance gaan rotzooien. Ik doe voornamelijk trance en ietwat hardere deep house dingen.

Ik heb een studiootje thuis met daarin:
-PC met Logic 5.1, Wavelab, Waves plugs
-Kurzweil k2500 met sampler enzo
-Fender Rhodes stage 73 MK I
-Juan Estruch '67 flamenco gitaar
-Daion Headhunter semi acoustic gitaar
-Line 6 POD
-Akai S950
-Ouboard rack met DBX, Alesis en Behringer modules
-Roland Juno 60 met DCB kassie
-Korg MS20
-Mixer en speakers en patchbay enzo

Ik kom hiermee redelijk uit de voeten, mijn eerst volgende aanschaffen zullen een goeie Mic en pre-amp zijn alsmede een Mac om die kut PC er eindelijk es uit te knallen en dan hetgeen waar het ons toch allemaal om gaat in deze wereld...

Ik wil op termijn iedergeval 1 Amerikaanse Poly, een Oberheim of een Sequential. Een Jupiter 6 (ooit gehad, nooit weg moeten doen) en nog een mono synth die zo dicht mogelijk bij 3 osc minimoog bassen komt, bij voorkeur een Minimoog, haha. Oh ja, een DX7 MKII nog.

Ik heb door zeikerigheid nog nooit wat uitgebracht maar redelijk wat "critical acclaim" maar nog dit jaar zit er een trance release aan te komen, niet dat ik er trots op ben, wel een middel om bovenstaande wishlist wat korter te maken.

Ik ben "lid" van de twee in mijn perceptie beste places on the web om aan de laatste software te komen, diegenen van jullie die ze kennen kennen mij als Badcat, what's in the name?!

Nou bij deze hallo allemaal, ik zal m'n best doen om snel "groot lid" ofzoiets te worden, die is nl wel erg grappig!

Mzl

be good
eat good
feel good!

K.
:)
 
welkom!
maar waarom trance en hardere deephouse als er zo ongelovelijk veel jazz/soul/funk invloeden in de betere house producties zoals die van oa MAW, kerri chandler, mateo&matos, kneedeep, tiefschwartz etc.etc. zit? ;)

de Studio Electronics is een goed alternatief voor een midi-fied minimoog overigens

Olaf
 
Hee welkom
dit krikt de verhouding delft / eindhoven weer op :)

woon je al lang in delft ? en draai je ook wel eens in delft ? ken je MUC ?
 
Ola! Welkom!
 
hey en welkom...

ff een opmerking??? je pc er uit voor een mac???
Niet verstandig... Bij mac is niet alleen het aanbod van hardware beperkt maar ook die van software met name plugins zijn schaars voor de mac, ok hij crashed mischien wat minder en OS X is heel goed voor muziek maar veel software is nog niet compatible met dit nieuwe besturings systeem... en als je hem toch gaat kopen laat je pc staan je krijgt er toch bijna nix voor en je kan het altijd gebruiken voor wat distorted analog loops samples en shit, daar heb je geen super kwaliteit voor nodig en het scheeld je 64 bits samples om te gooien naar 8 bits =0)
 
welkom arie!
delft! delft! delft!

[en laten we aub niet de PC vs Mac discussie uit de kast trekken... Mac is zeker niet slechter dan PC]
 
ik zeg niet slechter maar meer beperkt =0) en daar kan je niet omheen...
 
Re: Hallo daar!

Origineel geplaatst door Arie Safari
... maar nog dit jaar zit er een trance release aan te komen, niet dat ik er trots op ben, wel een middel om bovenstaande wishlist wat korter te maken.

...


mag je best trots op zijn hoor!


& welkom...
 
Hey allemaal,

dank voor dit warme ontvangst!

Ik zal even puntsgewijs reageren:

-marcuuu: ???...oh, je bedoelt D12, ik ben ergens bij DITC begonnen met afhaken, maar je bent wel een lolbroek zeg!:Z
-OnAcid: Tnx, altijd on acid?
-STicKX: Tnx
-olafmol: Ja dat ook, ik ben niet zo goed thuis in hoe de stijlen allemaal heten maar dat bedoelde ik een beetje met Deephouse, maar dan wel nog een beetje electronisch ala Octave One ofzo. Ik heb je website bezocht en de muziek beluisterd, zitten vette dingen tussen, complimenten! Qua feel zitten we in dezelfde hoek, denk dat ik iets conformistischer ben. Studio Electronics begin ik inderdaad steeds meer aan te denken. Je kan je te pletter zoeken en betalen naar/aan een Sequential die na een week fataal naar de klote is of... ff sparen en zo'n Omega 6 ofzo kopen. Heb ik m'n Moog basses en poly Amerikaan ineen, erg vet. Denk dat ik dat ga doen. Het gaat me voornamelijk om de Amerikaanse synth sound en wel echt analoog, hoe meer ik erover nadenk...
-matt second: blij dat ik daar ook bij kan helpen!!! Ik ben meer een randstadter dan een echte Delfo, hobbel altijd een beetje heen en weer tussen Den Haag en Rotterdam maar Delft is toch wel lekker rustig enzo. Ik heb er van mijn 18de tot 22ste gewoond en nu sinds jan 2001 en ik blijf voorlopig. Ik ken MUC zo aan z'n naam niet. Ik heb vroeger in de ouwe Eland Hip Hop feesten gedaan met DJ Fanatic samen en wat met muziek gedaan in een buitenlands jongeren centrum. Ik ken v/d knoppenboys uit Delft alleen DJ Nubian, DJ Fanatic en vaag een paar mannen uit Tanthof. Ik kom officieel uit Pijnacker, waar meer muziek peoples vandaan komen w.o. Alden & Tyrell (Electro op Clone en nog meer aliases en labels) deze dude behoort in mijn bescheiden mening tot 1 van de beste producers van electronica in Nederland, beetje zelfde uitbreng probleem als ik maar dat gaat nu steeds beter, ze hebben op Lowlands gedraait, Alden (geloof ik) heeft me mijn eerste spulletjes aangeraden en aangeleerd enzo. Heb volgens mij een foto van je gezien en ik denk niet dat ik je ken maar tis een klein wereldje, zeker hier dus roep nog es wat... haha!
-JohhnyBusca: Merci!
-Tron: Hoi, thanx voor je info, ik begrijp wat je zegt. Ik doe m'n PC uiteraard niet weg, wordt softhsynth ofzo, het is best een vette (heb er drie) met Terratec EWS 88 MT kaart en een PIII933/133 op een 815 chipset, een van de meest stabiele combos. XP gaat als een TGV maar ja... het blijft Microschoft he?! Het Logic verhaal speelt heel sterk mee trouwens, ben ooit overgestapt van Cubase naar Logic en GA NOOIT MEER TERUG, laatst SX getestdrived enzo maar no way it's Logic for me! Ik zal de Mac PC discussie inderdaad niet aanzwengelen, zeg alleen dat een Mac meer als 1 geheel voelt dat met 1 visie is gebouwd wat toch zo z'n voordelen biedt. Het software verhaal speelt niet zo, als je altijd maar nieuwe plugs blijft proberen wordt je toch helemaal wacko, ik geef er de voorkeur aan om er een paar goed te leren kennen en alleen nieuwe te pakken als er nieuwe versies zijn. Gebruik eigenlijk alleen het complete Waves pakket want ja... die plugs in Logic zijn zo lekker....
-cyan circle: DEEEEELLLUUUUUFFFFF haha, what's up?! Knallen!
-Hover verslaafd zijn we zeker.... en proud to be!!!
-oozi (en alle trance mannen) Ja je hebt gelijk en sorry want ik wil niemand die trance maakt hiermee aanvallen. Ik heb alleen persoonlijk niet zoveel met het genre. Uiteraard ben ik wel een beetje trots, ik ben alleen nog veel trotser al ik eindelijk m'n futuresoul kan maken en uitbrengen. Nogmaals no offense, het maken is ook best fun!

Was op de gearlist trouwens m'n door Mad Professor gesigneerde Re201 spees echo vergeten.

Nou nogmaals thanx allemaal en tot snel!
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Arie Safari
...-oozi (en alle trance mannen) Ja je hebt gelijk en sorry want ik wil niemand die trance maakt hiermee aanvallen. Ik heb alleen persoonlijk niet zoveel met het genre. Uiteraard ben ik wel een beetje trots, ik ben alleen nog veel trotser al ik eindelijk m'n futuresoul kan maken en uitbrengen. Nogmaals no offense, het maken is ook best fun!

Was op de gearlist trouwens m'n door Mad Professor gesigneerde Re201 spees echo vergeten.

...

ik ben geen trance man (of vrouw trouwens). trance zegt me helemaal nix. wat ik bedoelde was dat je best trots op een release mag zijn. 's toch altijd kikke om je muziek op vinyl te krijgen.

[schaamteloze-zelf-promoot-mode]binnenkort KX2006 uit!! singularity/oozi 12" !! [/schaamteloze-zelf-promoot-mode]



en een Space Echo van de Mad Professor is ook erg cool! zo had ik pas bijna een marion van Trent Reznor (met handtekening), maar ik lag te slapen toen de veiling afliep...

;{
 
Origineel geplaatst door oozi
zo had ik pas bijna een marion van Trent Reznor (met handtekening), maar ik lag te slapen toen de veiling afliep...

waaaat? en niet eens mij even waarschuwen???
de grootste NIN fan ooit???
schande! :(
 
Origineel geplaatst door Arie Safari
Hey allemaal,

dank voor dit warme ontvangst!

Ik zal even puntsgewijs reageren:

snip

-olafmol: Ja dat ook, ik ben niet zo goed thuis in hoe de stijlen allemaal heten maar dat bedoelde ik een beetje met Deephouse, maar dan wel nog een beetje electronisch ala Octave One ofzo. Ik heb je website bezocht en de muziek beluisterd, zitten vette dingen tussen, complimenten! Qua feel zitten we in dezelfde hoek, denk dat ik iets conformistischer ben. Studio Electronics begin ik inderdaad steeds meer aan te denken. Je kan je te pletter zoeken en betalen naar/aan een Sequential die na een week fataal naar de klote is of... ff sparen en zo'n Omega 6 ofzo kopen. Heb ik m'n Moog basses en poly Amerikaan ineen, erg vet. Denk dat ik dat ga doen. Het gaat me voornamelijk om de Amerikaanse synth sound en wel echt analoog, hoe meer ik erover nadenk...
snip

Nou nogmaals thanx allemaal en tot snel!


bedankt! ben wel erg benieuwd naar je brokenbeats nufunk achtige dingen moet ik zeggen! wordt dat een beetje in de westlondon sound a la 4hero, agent K enzo? of meer detroit a la recloose etc? heb je ergens iets online staan?

Olaf
 
Origineel geplaatst door cyan_circle


waaaat? en niet eens mij even waarschuwen???
de grootste NIN fan ooit???
schande! :(


da kan niet want dat ben ik al. 2 keer gezien; Paradiso, (backstage geweest; the man himself ontmoet) 013. en 'k heb alle halo's en de bootlegs met demo versies van Pretty Hate Machine.. toen heette ringfinger nog twist...(maar dat wist je als op-een-na-grootste-fan waarschijnlijk al...) :) ;) :)


overigens stond die marion een paar dagen later weer op eBay, voor het 3 dubbelle...fijn hoor, handel...
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door oozi
da kan niet want dat ben ik al. 2 keer gezien; Paradiso, (backstage geweest; the man himself ontmoet) 013. en 'k heb alle halo's en de bootlegs met demo versies van Pretty Hate Machine.. toen heette ringfinger nog twist...(maar dat wist je als op-een-na-grootste-fan waarschijnlijk al...) :) ;) :)

ik heb ze ook 2 keer gezien. 013 en Werchter [echt vet!], maar okee; ik heb Trent nog nooit gesproken, jij wint.
wel alle halo's natuurlijk... en de bootlegs. en inderdaad Twist, Twist, Twist wist ik ook al. wel cool dat er dus ook mensen met een werkelijk sublieme muzieksmaak hier zitten :D
nou maar wachten op Tapeworm...

sorry arie dat ik je topic zo zit te vervuilen, maar Nine Inch Nails is ook heel belangrijk...
trouwens MUC is geen persoon, maar een groep delftse muziekproducerende freaks die een keer in de maand samenkomen en muziek laten horen / thee + koekjes nuttigen. ik ben er weer bij volgende keer!
 
Origineel geplaatst door cyan_circle


...
nou maar wachten op Tapeworm...

...

hee! eindelijk iemand die die naam ook kent!ik wacht er ook al een jaar of 4/5 op.... ik zit er zelfs aan te denken om die naam te jatten als 'ie niet opschiet..


o en inderdaad sorry arie. niet de bedoeling om je thread te verkankeren..
 
Origineel geplaatst door oozi


ik ben geen trance man (of vrouw trouwens
Ontkenningsfase..
 
Back
Top