Sampler lekker makkelijk ?

Kevin

Tis niet te gleuven
Lid sinds
25 augustus 2002
Berichten
3.258
Ik zoek een Sampler waarmee ik lekker makkelijk samples kan dumpen via USB ofzo (geen SCSI) punt is namelijk dat ik veel van huis ben en ik onderweg samples wil manipuleren /proggen en thuis aangekomen plop met een paar seconden (moet geen half uur duren) in de Sampler kan butsen }:|

Komt ook nog eens bij dat die Sampler dan een makkelijk easy to use Interface moet hebben OF een mooie Software editor.
Ik zat zelf te denken aan een S5000 met USB board maar krijg verder geen andere Samplers gevonden met die mogelijkheid.(buiten evt. Z4/Z8 ) maar daar ligt mijn budget niet..ik zoek dus een sampler van rond de 5 a 600 € (of goedkoper natuurlijker) En GEEN Software ik wil gewoon een Hardware Sampler (Dikke Punt).
Alvast bedankt !:W :doei:
 
USB voor E6400...

USB voor E6400...

Het wordt alleen wel heel erg lastig om een USB kaart voor een E6400 te vinden...

Patrick.
 
Naja, in de laptop (neem ik aan) even op een CD-R fikken en dan in de sampler mikken moet ook te doen zijn. Ding staat er wel heel erg goedkoop te wezen, ik kan het verkopen van m'n ESI-4000 wel vergeten als een 6400 al zo how low can you go staat ;).
 
Je kan het beste denk ik de Roland SP-606 kopen. Ik heb em ook en hij is te gemakkelijk in gebruik.
Je koopt gewoon een CompactFlash data kaartje van 256 MB (zjin maar 20 e-tjes ofzo) en via usb maak je connectie met je pc en je kan gewoon je samples in wav of aiff in de map van je sampler laden.
Je kan in de eerste 8 banks van die sampler samples van het interne geheugen (16 MB) halen en voor de rest kan je dus 256 MB aan samples vanaf bank 9 erin kwijt. Geweldig ding!
 
S5000 is dikke poep, kan je beslist kopen. Enig nadeel, midi cc worden nauwelijks ondersteunt :stupid
 
Re: Sampler lekker makkelijk ?

Origineel geplaatst door Kevin
Ik zat zelf te denken aan een S5000 met USB board maar krijg verder geen andere Samplers gevonden

Je zegt het zelf ! Welke andere samplers ? Just stick with the real thing :duivels:
Niks zo handig en vet klinken als een Akai 5/6K met USB.

Origineel geplaatst door Kevin
En GEEN Software ik wil gewoon een Hardware Sampler (Dikke Punt)

Mmm...juist ja.:D Als je het loopwerk van de Akai 5/6K machine helemaal leert kennen dan zal je ontdekken dat het één van de meest krachtige synths is die ooit gebouwd is.

Akai mag dan al gestopt zijn met de bouw van HW samplers ; ik veronderstel dat ze toch weer met iets gaan komen dat werkelijk alle verbeelding tart. Of zou dat wishfull thining zijn ? (ben overigens al jaaaren die-hard Akai fan - heb ooit nog eens 5000 euro aan een spik splinter nieuwe S1000 gegeven...die meer dan 10 jaar dienst heeft gelopen)
 
Re: Re: Sampler lekker makkelijk ?

Re: Re: Sampler lekker makkelijk ?

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Je zegt het zelf ! Welke andere samplers ? Just stick with the real thing :duivels:
Niks zo handig en vet klinken als een Akai 5/6K met USB.


Niet mee eens maar smaken (en meningen) verschillen. Akai heeft echt geen klankvoordeel ten opzichte van andere moderne samplers.

Mmm...juist ja.:D Als je het loopwerk van de Akai 5/6K machine helemaal leert kennen dan zal je ontdekken dat het één van de meest krachtige synths is die ooit gebouwd is.

De Yamaha en vooral Emu samplers hebben veel verdergaande synthese opties dan de akai S series. Verder hebben zowel Emu als Yamaha betere filters aan boord.

Akai mag dan al gestopt zijn met de bouw van HW samplers ; ik veronderstel dat ze toch weer met iets gaan komen dat werkelijk alle verbeelding tart. Of zou dat wishfull thining zijn ? (ben overigens al jaaaren die-hard Akai fan - heb ooit nog eens 5000 euro aan een spik splinter nieuwe S1000 gegeven...die meer dan 10 jaar dienst heeft gelopen)

Akai is gestopt met HW samplers omdat de markt hiervoor steeds kleiner wordt. Software samplers bieden bakken meer functionaliteit voor lagere prijzen en volledige integratie in VST omgevingen. Verder zijn bugfixes enzo veel sneller bij softsamplers.

Bovendien staat akai al een tijdje aan de rand van de afgrond wat betreft profesional audio. Er zijn zelfs geruchten dat ze deze divisie af willen stoten.

Z4/Z8 zijn mooie bakken. S5k en S6K ook zeker wel. Maar uniek? : In de verste verte niet. Wel leuke FX overigens (maar moet je volgens mij weer een superduur FX board voor hebben). En tja.....ze zijn gewoon te duur. De prijzen van de Z4 en Z8 gingen echt nergens over. En voor dat geld verkoop je zoiets gewoon niet meer tegenwoordig.
 
Nou mag nu een slotje op hoor heb een Z4 te pakken lekker makkelijk MET USB :okdan:
 
Via Aksys op PC (via USB) en via scherm ook goed te doen al is het wel ff wennen was een kwartier aan het klooien en had al een boel door dus......
 
Origineel geplaatst door Kevin
Nou mag nu een slotje op hoor heb een Z4 te pakken lekker makkelijk MET USB :okdan:

Enof Kevin...enof !

Ik ben helemaal niet anti Softsamplers...maar toch nog even de voordelen van HW samplers op een rijtje :
(en dan niet alleen Akai...)

- HW samplers vreten geen CPU resources
- tot 512 meg onafhankelijk van PC memory !
- 64 - 128 stemmen...ook zonder PC en dus live te gebruiken...
- doorgaans iets betere klank dan doorsnee DA convertors
- 16 outputs extra ! (waarover je desnoods tracks van je PC kan streamen)
- prima remote mogelijkheden (toch bij de laatste modellen)
- Sdpif/AES, Wrd clock en USB die digitale interactie met computer toelaten

Daarom begrijp ik het pleit voor softsamplers niet helemaal tenzij je volledig 'dedicated' gaat werken. Dan bedoel ik dat je naast je DA convertors voor audiotracks bijvoorbeeld ook nog eens extra 2x8 outputs hebt die je enkel voor het sampling gebeuren gebruikt. Als ik dat morgen kan betalen gaat die Akai eruit.Als je namelijk 10 verschillende partijen door een stereo outputje draait slibt het gewoon helemaal dicht. Dat is niet zo met een HW sampler waar je 10 of meer outputs gebruikt. Die sound blijft helemaal overeind !

Origineel geplaatst door cloudman
en de user interface? beetje te doen?

I LUV AKSYS ! Kinderspel. Ik begrijp wel niet hoe Akai zo stom is geweest om hier niet meteen een VST versie van op de markt te gooien, desnoods met een geheel eigen Akai kwaliteits convertor. Dat was toch kinderspel geweest voor Akai ? Onbegrijpelijk als je weet dat er een R&D afdeling is die vol met ingenieurs loopt, geruggesteunt door een marketing afdeling met verkoopslui...nou ??? Kijk wat Emu heeft gedaan ! Anderzijds zijn de Akai MPC's (die ze wel nog maken) eigenlijk 56K / Z4/8 toestellen in een ander kleedje...
 
Reden waarom ik een Hardware sampler wil zit gewoon tussen de oren ''psychisch'' heb ook met Kontakt gewerkt enzo maar direct contact en zonder enige problemen werken vind ik toch lekkerder..

Maar qua gebruiksgemak,flexibiliteit,mogelijkheden etc.etc. gaat er niets boven een Softsampler in mijn ogen..
 
Origineel geplaatst door Kevin
Maar qua gebruiksgemak,flexibiliteit,mogelijkheden etc.etc. gaat er niets boven een Softsampler in mijn ogen..

Ja maar Kevinneke,

Aksys is toch soft...er hangt alleen een hardware bak aan !:D
 
Back
Top