E-mu Eiii

turtel

ELECTRIC
Lid sinds
23 oktober 2003
Berichten
2.495
Locatie
en onder water

Attachments

  • a8_12_sb (wince).jpg
    a8_12_sb (wince).jpg
    9,6 KB · Bekeken: 55
Origineel geplaatst door mono-poly
Doe mij die SP maar die er bovenop staat. :D

het zag er wel bijzonder uit , kan op emu niks vinden erover
ja wel over die sp filter , is wel een lekkere geloof ik:)
 
Originele III racks (dus niet III XP) zijn wel zeldzaam trouwens:

The Mystery Emulator III The EIII rack was announced at the same time as the EIII keyboard was launched, and it appeared in the marketing material. EIII racks were available from May 1988, however they seem to have been in limited supply, and only a few were actually sold. They are hard to find second-hand, and therefore command higher prices.

http://www.emulatorarchive.com/Samplers/E3Overview/e3overview.html
 
Idd ...

maargoed als iemand nog een EIII heeft staan of weet te staan voor de verkoop dan hoor ik het wel..

Alvast bedankt..

:okdan:
 

Attachments

  • eiii_b.jpg
    eiii_b.jpg
    35,3 KB · Bekeken: 39
Kan iemand me naast de lekkere filters eens vertellen wat er nog meer voor coole features op zitten die doorslaggevend zijn?

Waarom niet gewoon een goedkope akai 12-bitter met een losse filtermodule bijv?
 
Origineel geplaatst door Sander02

Waarom niet gewoon een goedkope akai 12-bitter met een losse filtermodule bijv?


tssss.......ga eens even snel je mond wassen ! :frons: Ik heb zelf zowel een EIII (keyboard versie) als een Akai S3200XL en hoewel de Akai geweldig klinkt wint de emulator het toch echt, vooral natuurlijk waar het pure synth sounds betreft. Dat filter is echt geweldig. :halleluja Dat kun je niet zo 1-2-3 nabootsen met een apart filtertje..... (en een EIII is 16 bits, niet 12)

't is natuurlijk wel zo dat het grote succes van de emulator ook wel zat in de goede soundlibrary. Die klinkt nu nog steeds geweldig.....
 
In die vroegere generatie samplers is er vaak een complete signaalweg voor elke voice apart (vandaar die afmetingen ook). VCF, VCA analoog en dan digitaal aangestuurd. Daardoor heeft het geluid van die dingen (deze EMU 3, de Fairlight etc) iets, het geluid staat gewoon als een huis. Tegenwoordig worden multitimbrale stemmen "gemultiplexed", dwz digitaal bij elkaar gegooid, en dat klinkt gewoon ....ja.....minder....
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top