Samples inladen in sampler??

GreyHornet

Stamgast
Lid sinds
15 november 2004
Berichten
113
Locatie
Epe
Hoe moet ik dit gaan doen , ik ben van plan http://www.spectrasonics.net/libraries/symphonyvoices.php
sample aan te schaffen , echt geweldige sounds , listen the demo :)

maar hoe moet ik die samples krijgen , ik heb gewoon een Roland RS-70 ,en die is gewoon met midi connected naar de computer { als dit relevante info is :) }

maar hoe zou ik van die sample cd , samples kunnen maken zodat je die via m'n rs-70 gewoon kan spelen ?

ik zag bij feedback al een sampler staan ,Roland VP-9000 , is die hier geschikt voor ? of zou een software sampler beter zijn ??

ik snap dus nog helemaal niets van samplers ed. dus wat uitleg zou ook fijn zijn :)

Alvast Bedankt ,

Greetz.
 
Re: Samples inladen in sampler??

Origineel geplaatst door GreyHornet
maar hoe moet ik die samples krijgen , ik heb gewoon een Roland RS-70 ,en die is gewoon met midi connected naar de computer { als dit relevante info is :) }
Hardstikke relevant. In de RS-70 zit namelijk geen sampler, dus kun je het vergeten deze in te laden.
maar hoe zou ik van die sample cd , samples kunnen maken zodat je die via m'n rs-70 gewoon kan spelen ?
Niet, je hebt een sampler nodig.
ik zag bij feedback al een sampler staan ,Roland VP-9000 , is die hier geschikt voor ? of zou een software sampler beter zijn ??
Software is hoogstwaarschijnlijk beter, ja (vooral in termen van budget). De VP is niet echt een studio sampler. Zoek voor dit meer in de richting Akai S-5000/6000, of E-mu 6400 etc. NI Kontakt of iets in die richting is ook goed.
ik snap dus nog helemaal niets van samplers ed. dus wat uitleg zou ook fijn zijn :)
Nja, die samples die er op staan zijn in een soort 'kit' gezet. Daar er geen universeel formaat is voor zo'n kit staan er verschillende versies op- hoogstwaarschijnlijk gewone .wav files en dan de "Program" files voor de verschillende modellen. Daar staat info in van welke noot tot welke noot de sample moet strekken, en bij welke velocity (aanslagsnelheid - harder indrukken van de toets is hogere velocity-waarde) deze moet triggeren.
 
k , bedankt ;)

maar als je hem in de soft-sampler gebruikt , en je hebt er hele sets van gemaakt , kan je het dan gewoon inspelen via midi ? of kan je dit dan lekker met je muis of toetsenbord gaan doen :)

en ik zie bij de Feedback staan :

Native instruments - Kontakt 1.5 - 389,- Euro
Native instruments - Kompakt - 199,- Euro

welke is nou veel beter ? de kompakt wordt ook geleverd met 2gb aan samples staat erbij .. en hij is 256 stemmig en 8-parts multitrimbaal , dus zou het daarmee kunnen lukken ? { klein budget :) }

Alvast bedankt :)
 
Origineel geplaatst door GreyHornet
k , bedankt ;)

maar als je hem in de soft-sampler gebruikt , en je hebt er hele sets van gemaakt , kan je het dan gewoon inspelen via midi ? of kan je dit dan lekker met je muis of toetsenbord gaan doen :)


Met een midi-commando (noot) trigger je de sampler om een bepaalde sample af te spelen. Zo'n midi-commando kun je op verschillende manieren genereren. Door bijv. een noot te spelen op je midi-keyboard of door de noot met de muis te tekenen in je sequencer en vervolgens af te laten spelen. Zo zie je dat het niet uitmaakt hoe het commando gegenereerd wordt, als je sampler (hard of soft) maar een commando ontvangt.
 
Back
Top