Vage Roland doosjes die (bijna) niemand kent...

Ik heb hiero nog een 'vette' Roland CR1000 digital drummert staan...

cr1000.jpg


altijd leuk voor een echte authentieke jaren 80 drum....

P.S. ik heb 'em ooit gewonnen met een of andere Roland prijsvraag, die ik op een muziek-beurs in de RAI Amsterdam effuh had ingevuld; een half jaar later (ik was de prijsvraag allang vergeten) kreeg ik een brief dat ik 'em kon afhalen bij Dirk Witte in A'dam...altijd leuk *D
 
Origineel geplaatst door borchen
Ik heb hiero nog een 'vette' Roland CR1000 digital drummert staan...

cr1000.jpg


altijd leuk voor een echte authentieke jaren 80 drum....

P.S. ik heb 'em ooit gewonnen met een of andere Roland prijsvraag, die ik op een muziek-beurs in de RAI Amsterdam effuh had ingevuld; een half jaar later (ik was de prijsvraag allang vergeten) kreeg ik een brief dat ik 'em kon afhalen bij Dirk Witte in A'dam...altijd leuk *D

En klinkt die lekker?
 
"En klinkt die lekker?"

Nou....het is maar wat je lekker vindt; het klinkt gewoon als 1 van de eerste digitale drums van Roland.

Ik zal effuh kijken of ik wat kan opnemen en een mp3 kan plaatsen.

De vraag is of ie ueberhaupt nog wel functioneert, want hij staat al zeker 15 jaar op de plank... ;)

Jawel....en dan nu een DEMO !

Probeer maar eens stil te blijven zitten bij zoveel drumgeweld....ahum 8o)
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door murphf
Roland MKS-900:

Een onbekende telg uit de MKS familie.

Dit is wat de ebayverkoper erover zegt:

---------

ROLAND MKS-900 Signalindicator/MIDI-Merger

Rackgerät mit Merger-Funktion, zeigt die gespielten MIDI-Noten/Akkorde an als Pianotastatur, Netzanschluss und MIDI-Anschlüsse auf der Rückseite. Rackgerät 19", 1 HE.

mja, ik heb nog een oude roland folder waar die ook nog in staat.

praktisch nut van dit ding is volgens mij alleen de midi merger wat er in zit.
De toetsen aanslag ,wat aangegeven wordt op het apparaat met ledjes is wel leuk als "disco licht".
Maar echt nuttig ?
 
Effuh een post om deze thread omhoog te krijgen i.v.m. demo van m'n CR1000, zie twee posts hierboven :okdan:
 
Toch vind ik hem wel goei klinken. Als je dat door "iets" heen gooit(en niet gaan zeuren dat alles door iets heen leuk klinkt :) ) kun je hem wel inzetten... Die bassdrum klinkt niet slecht en die hihats misschien iets te vol,.. Dat geld ook voor de snare, zit me iets te veel bas in.
Maar echt niet slecht.
 
Toch vind ik hem wel goei klinken. Als je dat door "iets" heen gooit(en niet gaan zeuren dat alles door iets heen leuk klinkt ) kun je hem wel inzetten... Die bassdrum klinkt niet slecht en die hihats misschien iets te vol,.. Dat geld ook voor de snare, zit me iets te veel bas in.

Live klinkt ie trouwens een stuk beter/dynamischer, er is met de opname een heel stuk dynamiek verdwenen.

Je kunt overigens van diverse geluiden het volume-niveau bepalen (met de draaikoppen linksboven op het plaatje). Als je een hihat/snare te vol vindt, dan haal je gewoon het volume wat naar beneden...

O ja, de CR1000 is natuurlijk ook via midi te besturen om je eigen drumpatronen te maken
 
Origineel geplaatst door Hanz
Nou, het is weer eens zover... nog nooit gezien, en daar is-ie toch echt:

De Roland DC-50 'Digital Chorus'!
Lijkt wel behoorlijk veel op de behuizing van een Space Echo tapedelay.
Vraag me wel af hoe 'digitaal' die chorus nou eigenlijk is.

Staat er ééntje te koop op: http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170025098834 voor niet bizar duur.

dees is ook niet geheel onbekend hoor. Je had er drie volgens mij de Chorus, Delay en ...
 
Origineel geplaatst door borchen
Live klinkt ie trouwens een stuk beter/dynamischer, er is met de opname een heel stuk dynamiek verdwenen.

Je kunt overigens van diverse geluiden het volume-niveau bepalen (met de draaikoppen linksboven op het plaatje). Als je een hihat/snare te vol vindt, dan haal je gewoon het volume wat naar beneden...

O ja, de CR1000 is natuurlijk ook via midi te besturen om je eigen drumpatronen te maken

Dank voor de demo. Klinkt best lekker zulke 12 bit PCM drumsamples. Een beetje nabewerken met een leuke compressor en bijvoorbeeld een Vitalizer dan je hebt gewoon hele bruikbare beats.


Origineel geplaatst door brmzz
Roland SRE 555

Ik ben helemaal weg van de RE-501 :halleluja
 
Roland..Roland......doet me aan iets denken maar wat ook alweer.....
Was dat niet die 17e eeuwse schilder uit de Dordogne?

Ow wacht, dat waren die gasten uit Japan die vroeger hele dikke shit maakten maar nu alleen maar TROEP uitbrengen...........
:r :r :r

De geschiedenis van Roland en zijn apparatuur is een hele goede analogie voor de rest van de maatschappij eigenlijk verworden...
 
Origineel geplaatst door borchen
"En klinkt die lekker?"

Tis precies een TR-505 als je het mij vraagt die CR-1000
 
Origineel geplaatst door borchen
Live klinkt ie trouwens een stuk beter/dynamischer, er is met de opname een heel stuk dynamiek verdwenen.

Je kunt overigens van diverse geluiden het volume-niveau bepalen (met de draaikoppen linksboven op het plaatje). Als je een hihat/snare te vol vindt, dan haal je gewoon het volume wat naar beneden...

O ja, de CR1000 is natuurlijk ook via midi te besturen om je eigen drumpatronen te maken


wel lachen toch die cr1000...haha..lekker droog soundje
 
Origineel geplaatst door KiaM
Toch vind ik hem wel goei klinken. Als je dat door "iets" heen gooit(en niet gaan zeuren dat alles door iets heen leuk klinkt :) ) kun je hem wel inzetten... Die bassdrum klinkt niet slecht en die hihats misschien iets te vol,.. Dat geld ook voor de snare, zit me iets te veel bas in.
Maar echt niet slecht.

mbt de cr1000
kan me ehrrineren te vinden voor 50+ eu soms te vinden
niet te misvatten


net as hr16
dat 12 bit obscue alkai drumachientje
en derx serie zekers de 5 van yamaha
eg loei goedkope en bets goede ...drumachienes

met al; dat software geweld

ontopic ...cr1200
 

Attachments

  • cr 1200.jpg
    cr 1200.jpg
    35,1 KB · Bekeken: 66
R-ond, wil je het een beetje ontopic houden... photoshop is al een aparte thread voor. :frons:
 
Dat niet zozeer, RSB, maar ik heb de laatste tijd al genoeg leuke threads de soep in zien gaan door offtopic geneuzel en random (onleesbare) prietpraat...

Die TMC6, inderdaad, wat een gek bakje! Misschien bedoeld voor e-drums?
 
Back
Top