Vage Roland doosjes die (bijna) niemand kent...

op de hierbovenstaande post ..idd kenm niet
werkte die dan scsi eraan en cds in lezen ..zoals een samplert denkik ?

Jep, scsi cd-romlezer eraan en samples inladen, zoals een sampler. Die SP-700 was eigenlijk een S-760 met alleen een afspeelmogelijkheid. Mijn sp-700 was volledig uitgebreid en had maar liefst 16mb geheugen :D

Die juno ziet er trouwens ook maar vreemd uit...
 
Leuk onderwerp. Ik heb al veel van die vage Roland en Boss kastjes gehad.
De CP-40 leek een leuk idee om midi-partijen te kunnen inzingen, maar het apparaat was zo onnauwkeurig dat er een stortvloed aan willekeurige noten werd gegenereerd.
De Boss Voice Transformer was wel cool. Een uitgeklede versie ervan zit in mijn Boss BR-532, maar daar ontbreken net de functies die de VT wél bruikbaar maken.
De CA-30 is compleet waardeloos. Die arranger werkt eigenlijk alleen in combinatie met een MT-32 (of compatible). Kun je beter een RA-50 kopen, en die is al vrij waardeloos.
Trouwens; van de MT-32 waren er filmpjes op internet met ge-edite klanken. En dan is zo'n cheesy MT-32 ineens andere koek...
 
Leuk onderwerp. De CP-40 leek een leuk idee om midi-partijen te kunnen inzingen, maar het apparaat was zo onnauwkeurig dat er een stortvloed aan willekeurige noten werd gegenereerd.

De Roland GI-10 deed nog een poging, maar het is veelzeggend dat de GI-20 de 'gewone' (non-GK-element) input weer is kwijtgeraakt. 8)

Toch leuk dat het erop zit bij de GI-10, 't is ook weer niet volledig wild wat het doet.

Maar ik heb geen ervaring met de omzetting van de CP-40...
 
Lollige thread ! ;-)

Deze al voorbij gekomen ?

Roland_PR1_or1.jpg
 
Neen. Ik vindt dit eigenlijk een zeer leuk topic. Heb het helemaal doorgenomen. Toch wel een klein beetje de waanzin wat Roland uitgepoept heeft.

De Roland ProMars MRS-2

Ook wel de monfone versie van de Jupiter 4 genaamd.

roland18.l.jpg


Onbekende Boss DR-110 Analoge drumcomputer

Lijkt een beetje op de 606 met extra clap. Clap is beter dan geen andere. Vanwege geen Roland TR-benaming geen grote bekendheid gehad. Met name ook het ontbreken van de Sync...

DR-110-2-Shot-Top.JPG
 
Ja joh, dr110, love it, mijne is uitgerust met midi.... Olé
 
Back
Top