Oxygen 8 Logic geen geluid

sanyi

Nieuwkomer
Lid sinds
31 juli 2002
Berichten
4
Locatie
Amsterdam
Probleem: ik ben nog een leek! *D

Systeem: MacOs 9.2
Logic: 4.8
Keyboard: Oxygen 8 (USB)

Wanneer ik op de toetsen van Oxygen 8 druk zie ik wel dat er iets binnen komt in Logic, echter hoor ik helemaal niets. Ongetwijfeld heb ik ergens overheen gelezen in de manual of zag de lettertjes wat te veel dansen.
Geluid metronoom hoor ik wel dus Logic weet wel mijn geluidskaart te vinden. Iemand een suggestie?

Sanyi
 
Heb je de track geselecteerd die je wilt bespelen, en komt daar wel geluid uit als je daar met bv de piano roll noten in hebt gevoerd?
 
Ja precies, kijk even wat er is geselecteerd bij het kanaal wat je gebruikt. Er moet wel een midi-out geselecteerd worden, en die kan of naar een externe synth of in jou geval naar de interne midisynth van je systeem.
 
mmm vreemd allemaal, waarschijnlijk kijk ik met m'n neus maar goed toch nog maar een vervolg op mijn vraag:

wanneer ik het toetsenbord gebruik zie ik wel dat er iets binnenkomt alleen hoor ik niets.
ook de OMS test kom ik glansrijk door. in reason kom ik wel daar waar ik moet zijn...maar goed ik heb logic niet voor niets.
wanneer ik record kies worden mijn noten keurig opgeslagen echter hoor ik nog steeds niets :-( ook niet als ik afspeel
In de manual kan ik er tot op heden niets over vinden.

Hopelijk wil iemand de moeite nemen wat te nemen hier te posten.

Bvd!
 
wat voor geluidsbron gebruik je?

Logic zelf genereert geen geluid, je moet dus wel een synth/sampler etc of virueel instrument gebruiken. Deze moet je goed ingesteld hebben op het desbetreffende kanaal. je kan dit testen door in de matrixeditor wat nootjes te tekenen

Als dit werkt, en je selcteerd dit kanaal moet hij ook werken met je oxygen 8 aangezien je zei dat je kan zien dat er mididata binnenkomt in je transport bar
 
Re: Oxygen 8 Logic geen geluid

Origineel geplaatst door sanyi
Ongetwijfeld heb ik ergens overheen gelezen in de manual of zag de lettertjes wat te veel dansen.

... of heb je een crack zonder handleiding :duivels:
Foei!
 
LOGIC stuurt pas midi-data naar buiten als je in je ARRANGEMENT-VENSTER op een midi-track staat, met daarin de juiste MIDIPOORT en het juiste MIDIKANAAL geselecteerd ....
 
mmm dat ga ik vanavond dan nog maar eens proberen en natuurlijk verder neuzen in de manual!
Bestaat er eigenlijk ook een Nederlandstalig boek om Logic onder de knie te krijgen?

...en euh Cozko, ik heb officiele versie met USB key en het alles heeft weer de nodige PLeuro's gekost :-(
 
Mmmm blijf een beetje aan modderen met het keyboard. Op een of andere manier doe ik iets fout bij het installeren. Ik heb nu al een paar keer OMS verwijdert en opnieuw geinstalleerd. Dan herkent mijn Maccie het keyboard (middels test). Als ik dan bijvoorbeeld test uit zet in OMS en vervolgens weer aan herkent OMS mijn toetsenbord niet meer. Heeft iemand dit zelfde probleem gehad en weet iemand mogelijk de oplossing?
 
Back
Top