Geluids-isolatie-platen

Origineel geplaatst door Janus P
ik heb net ook mn homestudio dr mee beplakt. zij zeggen idd ook dat je moet plakken en niet schroeven omdat het anders ten koste gaat van de isolatie.

op praxis.nl vind je een pdf met uitleg over de montage. owja ik moest het bij verschillende gammas halen omdat ze nergens genoeg op vooraad hadden.

Thanks !
Dit is de link overigens : http://www.praxis.nl/upload/42552c01026e2003f1038d0.pdf

Het lijkt mij goed spul om in kort tijdsbestek een kamer (of deel van kamer) te isoleren.
 
Ik ben ook opzoek naar van die geluiddemping matten voor mn studiotje (3x2meter ongeveer) want ik wordt helemaal gek van dat holle ketsende geluid van mn kale harde muren.

Maar is het nu eigenlijk wel verstandig om alle muren te beplakken met van die matten, of maakt dat niet veel uit?

Redux heeft trouwens veel zo te zien veel lagere prijzen dan Gamma en Praxis.
 
-maak een frame wat losstaat van je muur, op een zwevende vloer die rust op rubberen voetjes. opvullen met rockwool, betimmeren met gipsplaten, stuk vloerbedekking eroverheen, presto!

het piramidefoam waar jullie het over hebben is voornamelijk bedoeld om je ruimte accoustisch verantwoord te isoleren. rockwool is voldoende!

zolang de binnenste "box" geen contact maakt met de buitenste box, is je ruimte voor een groot deel geluisdicht!
 
Wat ik mij nou al een tijd afvraag, is het nodig alle vier wanden van je kamer te voorzien van dubbele wanden !?

Mijn nieuwe studio grenst met een wand aan de woning van mijn buren. Het lijkt mij niet echt effectief om ook de achterste wand te voorzien van dubbele muur.
 
Geluid stoot tegen een muur en de muur geeft het via plafond en vloer door aan andere muren die het geluid weer afstralen aan de volgende ruimte.
 
En het niet isoleren v/h plafond maakt niet/weinig uit? Lijkt mij tegenstrijdig dan.
 
Origineel geplaatst door sten
En het niet isoleren v/h plafond maakt niet/weinig uit? Lijkt mij tegenstrijdig dan.

Geluid stoot tegen een plafond of een vloer en die geven het via muren door aan andere muren en plafonds en vloeren die het geluid weer afstralen aan de volgende ruimte.
 
iemand ervaring met materialen van akoestikon?

ze hebben ook een complete geluidscabine 2,2 bij 2,2 bij 2,3 voor 3250...

van de week gesprek met iemand ervan gehad, er werd me het dikste material (120) mm aangeraden en voor de kant waar nog geen want is regelwerk vandezelfde dikte... dit alles om een ruimte in een kamer van mijn appartementje te creeeren...
 
Back
Top