[help]Spirit F1 16.2

om nog ff terug te komen op mijn mengpaneel probleem (vakantie geweest :engel: )

ik heb dus nu het benodigde kabeltje zelf gemaakt (2 xlr's in mengpaneel en een mini stereo jack in mijn pc)

opnemen gaat als volgt :

Volume op synthesizerkanaal van mengpaneel juist instellen, inspelen + opnemen met de pc!
geen probleem!

alleen als ik wat wil afspelen (dus volume van het pc kanaal omhoog) krijg ik een piepgeluid (soort van rondzingen) door mijn net opgenomen geluid of elk ander geluid wat nu door mijn pc kanaal gaat!, dit houdt pas op als ik de xlr eruit haal

dus momenteel is het opnemen-> xlr erin, afspelen -> xlr eruit

dit lijkt me echter niet de juiste methode :stupid!

wat doe ik fout en hoe verhelp ik dit probleem!

mijn dank is alvast groot :halleluja
 
klinkt als een feedback lus. De mixer output gaat in je pc, en de pc output gaat in de mixer. De mixer output gaat vervolgens weer in je pc etc etc PIEIEIEIEIEIEIEP
 
zorgen dat tijdens het opnemen de PC geen geluid stuurt naar de mengtafel
 
lezen! ;), tijdens het opnemen doet hij het goed!
ik moet nu alleen steeds de xlr stekkers er uit trekken! als ik iets ga afspelen via de pc....
 
dan moet je zorgen dat je mengtafel tijdens het afspelen het signaal neit stuurt naar je PC
 
dus XLR stekkers eruit trekken!
lijkt me niet de juiste oplossing (als is het momenteel wel de beste) :(
 
heeft je mixer niet toevallig 2 verschillende outputs?
 
in je mixer in windows je line-in uitzetten
 
oh ja da is
 
neem je op in cubase? je moet zorgen dat wat je opneemt niet uitgestuurd word naar een kanaal op je mengpaneel.. ik selecteer altijd de spdif uitgang, want die gebruik ik toch niet...

opnemen doe ik vanaf de sub out.. kanalen op je mengpaneel naar de sub sturen en dan opnemen..(met dank aan lo-fi) :)
 
Helaas heeft de Spirit F1 serie geen subgroup, dus daar valt ook weinig mee te doen dan... gaat dus niet op voor het in deze topic genoemde mengpaneel...
 
Origineel geplaatst door matt second
in je mixer in windows je line-in uitzetten

:halleluja :okdan:

dat was hem!...hij doet het nu perfect!
mijn dank is groot! :)

maar waarom is dat!?, met je line in willen opnemen! en dan je line in op je pc uitzetten...ik snap de logica niet helemaal
 
zodat het signaal niet in een lus raakt. Je kapt het signaal dan af in je pc (anders zou het weer naar mengtafel gaan, en weer naar pc, en weer naar mengtafel)
 
Back
Top