[help]Spirit F1 16.2

udodance

onbekend lid
Lid sinds
9 mei 2002
Berichten
223
Locatie
Metropool Amsterdam
Ik heb een vraag omtrend het opnemen vanaf mijn mengpaneel.

Ik wil het uitgaande signaal van mijn mengpaneel (spirit f1 16.2) opnemen met mijn geluidskaart...
maar wat ik ook probeer mijn geluidskaart en mijn mengapaneel tonen geen enkele vorm van medeleven en wijgeren elke vorm van samenwerking!

Wat doe ik fout?, of probeer ik iets wat helemaal niet kan.
Ik heb al hetgeen gedaan wathier al eerder werd besproken op het forum omtrend de instellingen op de pc (unmute ingang e.d.)

Het gaat hier trouwens om een SB Live. (no dinero)
Ik heb gekeken op de website maar daar werd ik ook niet veel wijzer van, de handleiding van het mengpaneel ligt hier ergens in huis...maar waar? :stupid

was getekend.
een beginner ..cq leek
 
Ik heb vanuit mijn Behringer mengpaneel de "Control Room" uitgang gebruikt om op te nemen.
Die kabel gaat naar de Line-In van mijn computer.
Dan zet ik in de mixer van mijn SBLive! de Line-In op actief.
LET OP , als je je PC ook hebt aangesloten op je mengpaneel, zet dan het kanaal uit op je mengpaneel anders gaat die onwijs piepen en galmen.
Daarna laat je bv. Logic of Cubase lopen en dan record je het geluid met WaveLab of SoundForge.

Ik hoop dat je het nu aan de praat krijgt, SUC6 !
 
dat is een beetje het punt bij mijn mixer .. ik heb zoveel uitgangen met vage termen dat ik niet weet welke ik moet gebruiken...
 
Origineel geplaatst door Triple Six
Ik heb vanuit mijn Behringer mengpaneel de "Control Room" uitgang gebruikt om op te nemen.
Die kabel gaat naar de Line-In van mijn computer.
Dan zet ik in de mixer van mijn SBLive! de Line-In op actief.
LET OP , als je je PC ook hebt aangesloten op je mengpaneel, zet dan het kanaal uit op je mengpaneel anders gaat die onwijs piepen en galmen.
Daarna laat je bv. Logic of Cubase lopen en dan record je het geluid met WaveLab of SoundForge.

Ik hoop dat je het nu aan de praat krijgt, SUC6 !

ff de zekerheid..welk kleurtje is de line in op de sb Live!
 
Je kunt ook de Phones plug wel gebruiken, of probeer eens de Main-Out die naar je versterker loopt.
Gewoon om te testen.
 
Ja bij mij zijn alle connectors goud, dus maar ik heb hem in de rechter connector zitten, naast de digitale surrround connector
 
Origineel geplaatst door Triple Six
Je kunt ook de Phones plug wel gebruiken, of probeer eens de Main-Out die naar je versterker loopt.
Gewoon om te testen.

dit werkt, hij neemt op!..alleen hoor ik uiteraardt niet wat ik opneem..(dan moet ik weer switchen met de plugs)

we zijn dus haverwege :), bedankt iig!
 
No problemo :)

Dan is het makkelijker om een kabel te kopen van Phone-jack -->> Mini-Jack
Dan kun je ook horen wat je opneemt.

Suc6 ermee !
 
Origineel geplaatst door Triple Six
No problemo :)

Dan is het makkelijker om een kabel te kopen van Phone-jack -->> Mini-Jack
Dan kun je ook horen wat je opneemt.

Suc6 ermee !

sorry ik ben bang dat ik die niet helemaal snap

ik heb nu het volgende:

hij neemt op doordat ik mijn uitgang van mijn mengpaneel op mijn ingang van mijn sb heb aangesloten, echter hoor ik niets omdat mijn versterker niet meedoet in dit voorbeeld.
ik moet dan weer de pluggen overzetten (mengpaneel uitgangplug niet naar sb maar naar versterker) om weer wat te horen.....lijkt me niet echt logisch!...toch?
 
Nee, je uitgang van je mengpaneel naar je versterker
Uitgang van mengpaneel "Phones" naar SBLive!
 
Origineel geplaatst door udodance
dat is een beetje het punt bij mijn mixer .. ik heb zoveel uitgangen met vage termen dat ik niet weet welke ik moet gebruiken...

laat me raden... jij bent iemand die geen handleidingen leest?

okee, je haalt alle draadjes d'r uit die er nu inzitten... opnemen met phones uitgang zuigt.
dan trek je kabeltjes van de Monitor uitgang naar je versterker. de uitgang van je geluidskaart(en) kan je het makkelijkst in die RCA [tulp] inputs duwen, input 11+12 of 13+14 volgens mij, handig want die hebben alleen een Gain knop en je geluidskaart output wil je echt niet EQ'en. dan kan je je Mix Out verbinden naar de ingang van je geluidskaart en presto, je bent klaar om te gaan.
met deze opstelling moet je het volume van je versterker/speakers regelen met het kleine Monitor knopje, dat is mooi want dan kunnen je masterfaders gewoon lekker op 0 dB blijven staan.

dus... zo moet het werken. staat trouwens ook allemaal in de handleiding, met mooie plaatjes erbij enzo :)
 
Origineel geplaatst door cyan_circle


laat me raden... jij bent iemand die geen handleidingen leest?


uhh zie paar berichtjes hoger! :)...
ben hem denk ik kwijt geraakt met de verhuizing.....vandaar
 
maar werkt het nu?
 
Ik heb dezelfde mixer en had hetzelfde probleem.
Ik had de monitor uitgangen aan mijn versterker aangesloten maar zodra ik de phones connector gebruikte werd het geluid naar de versterker afgesloten. Ik kon dus ook niet meeluisteren.

Ik heb het als volgt opgelost:
Gebruik de Mix uitgangen.
Dit zijn die grote XLR uitgangen (met de 3 pinnetjes erin) rechtsboven op de mixer.
Je moet natuurlijk wel eerst daarvoor de kabels aanschaffen.
Nu heb ik de monitor en de phones uitgangen vrij en ik kan opnemen wat ik maar wil naar mijn geluidskaart.

Je moest eens weten hoe blij ik was toen ik dit voorelkaar had :)


R.
 
Origineel geplaatst door cyan_circle
maar werkt het nu?

zie bovenstaand bericht, je verhaal klopte bijna (iig bedankt daarvoor), maar ik heb dus geen mix out op mijn mixer...
ik moet het dus op de andere manier doen....

wat kosten die pluggen eigenlijk en wat is de naam van die pluggen zodat ik ze kan bestellen....

nogmaal :halleluja
 
je hebt wel een Mix Out op je mixer.
dat zijn inderdaad die twee XLR uitgangen genaamd Mix L en Mix R.
bij de muziekwinkel kunnen ze je wel helpen als je zegt "ik wil een kabeltje van twee XLR uitgangen naar een mini-jack"
als je die d'r in hebt zitten moet t werken. nogmaals, je luistert dan via je Monitor groep en je neemt op via je Mix groep [via de masterfader dus].
de phones uitgang is echt voor de koptelefoon. als je namelijk iets in die uitgang plugt gaat Spirit er logischerwijs vanuit dat het een koptelefoon is en dat je niet ook nog via je Monitor geluid wil hebben, dus wordt de audio naar de koptelefoon geleid en niet meer naar de Monitor uitgang.
 
Ja, klopt, mix L+ mix R XLR uitgangen naar een minijack plug in je computer... Monitor L + R Jack moet naar je versterker.

Dat moet 'm zijn, als je een koptelefoon in je mixer prikt sluit ie de monitor uit af...

Ik heb trouwens de zelfde mixer dus het gaat zo in ieder geval werken!
 
Heren zodra ik zo'n kabeltje gescoord heb zal ik het proberen en uiteraardt laten weten of het allemaal naar behoren werkt!

bedankt....

alleen nog 1 vraagje >:|: waar dienen die ingangen 2TK dan voor? (ik dacht zelf altijd dat dat het alternatief was voor de XLR ingangen)
 
Back
Top