[Track] Oxy-Yan - Layback 2005

Oxy-Yan

Action
Lid sinds
4 oktober 2001
Berichten
1.018
Locatie
Amsterdam
Ik was laatst enkele oude tracks van mezelf aan het terugluisteren uit de tijd dat ik nog met Protracker op een Amiga muziek maakte. Toen kwam ik "Layback" tegen, gemaakt rond 1995.

Alle beperkingen die ik toen had (maximaal 4 sporen tegelijkertijd, 8-bit geluid, 1MB geheugen, mono-samples, geen effecten) zijn er nu niet meer als ik muziek maak. Maar zoals zovaak, van beperkingen wordt je creatief en vindingrijk.

Omdat ik het nummer apart vond qua toonwisselingen (ik had toen nog geen notenkennis), heb ik bij wijze van "ode aan mezelf" een soort remake gemaakt van Layback!

Commentaar/opmerkingen zijn uiteraard welkom!

Layback 2005

Oxy
 
Lekker nummer! Gaat niet snel vervelen, ondanks de bijna acht minuten. Klinkt wel een beetje kaal af en toe, vooral rond de derde minuut, als er geen strings/sweeps/whatever zijn.
 
Re: [Track] Oxy-Yan - Layback 2005

Origineel geplaatst door Oxy-Yan
Ik was laatst enkele oude tracks van mezelf aan het terugluisteren uit de tijd dat ik nog met Protracker op een Amiga muziek maakte. Toen kwam ik "Layback" tegen, gemaakt rond 1995.

Alle beperkingen die ik toen had (maximaal 4 sporen tegelijkertijd, 8-bit geluid, 1MB geheugen, mono-samples, geen effecten) zijn er nu niet meer als ik muziek maak. Maar zoals zovaak, van beperkingen wordt je creatief en vindingrijk.

Omdat ik het nummer apart vond qua toonwisselingen (ik had toen nog geen notenkennis), heb ik bij wijze van "ode aan mezelf" een soort remake gemaakt van Layback!

Commentaar/opmerkingen zijn uiteraard welkom!

Layback 2005

Oxy

lekker trackie hoor ,leuk de inspieratie van tien jaar geleden in een nieuw jasie

4 sporen 8 bit 1 mb geheugen , nou daar kom je vandaag de dag niet zo ver meer mee:D
misschien wel het geheim van de smid

wat mij opvalt is dat je lekker gebruikt maakt van de geluiden ,het zijn er niet te veel
en de structuur is niet te complex, wat het misscien eerder laydbacker maakt

kraftwerk en jmj deden hetzelfde naar mijn idee

laidback is relaxd
 
Zeker relaxed.
Die 303 lijn is gewoon lekker.
 
Origineel geplaatst door Cheimoon
Lekker nummer! Gaat niet snel vervelen, ondanks de bijna acht minuten. Klinkt wel een beetje kaal af en toe, vooral rond de derde minuut, als er geen strings/sweeps/whatever zijn.

Af en toe kaal, zou kunnen, toch is het leuke aan dit nummer (als ik het zelf mag zeggen) dat er telkens iets verandert terwijl het toch één nummer blijft.
 
Is ôk. :)

Oh wacht, je bent een Amsterdammer; vertaling: "Dat is ook zo!" ;)
 
Origineel geplaatst door Cheimoon
Is ôk. :)

Oh wacht, je bent een Amsterdammer; vertaling: "Dat is ook zo!" ;)
:dubbel:

:dubbel:
 
Origineel geplaatst door Unic
Ik zou graag het origineel ook horen natuurlijk:)

dit nummer klinkt best leuk! niet echt mijn ding :)

Ja, tis een beetje een apart nummer, maargoed, hier is het origineel:
Layback 1995

is ongeveer hetzelfde, maar dan met alle beperkingen van 10 jaar terug op de Amiga
 
Back
Top