[Nord] MicroModular vragen

TraiZor

Ouwe rot
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
593
Locatie
Zevenaar
ben toch wel aan het denken om zoiets aan te schaffen.. maar eerst ff wat vragen:
- kan de MM worden beschouwd als een monotimbrale synth?
- de MM kan als effecten bak worden gebruikt, maar kan je er dan ook nog synth-geluiden uithalen (van een andere patch ofzo?)?
- kan je 1 patch tegelijk actief stellen?
- kan de *nord modular* 4 verschillende patches op 4 kanalen verdelen, zodat ie 4-parts multitimbraal is?

TraiZor.
 
Re: MicroModular vragen

Re: MicroModular vragen

Origineel geplaatst door TraiZor
ben toch wel aan het denken om zoiets aan te schaffen.. maar eerst ff wat vragen:
- kan de MM worden beschouwd als een monotimbrale synth?
JA

- de MM kan als effecten bak worden gebruikt, maar kan je er dan ook nog synth-geluiden uithalen (van een andere patch ofzo?)?
JA...niet van andere patch maar door je audio inputs te mixen met je synthsound gedeelte

- kan je 1 patch tegelijk actief stellen?
JA

- kan de *nord modular* 4 verschillende patches op 4 kanalen verdelen, zodat ie 4-parts multitimbraal is?
JA want 4 DSP's

TraiZor.
 
Last edited by a moderator:
nog even over punt 2: moet je dan een patch bouwen waarin zowel een synth gedeelte als een audio-input vervormer gedeelte in zit ofzo?
Dan hou je zeker helemaal geen polyphony over voor je synth-gedeelte..

en nog ff 2 vragen:
- hoe zit het met het delay effect op de MM? (intern dus)
- dat je elke functie kan toewijzen aan de MM's knoppen is bekend, maar kan je ook voor elke functie een midi CC kiezen?
 
Laatst gewijzigd:
nog even over punt 2: moet je dan een patch bouwen waarin zowel een synth gedeelte als een audio-input vervormer gedeelte in zit ofzo?

JA

Dan hou je zeker helemaal geen polyphony over voor je synth-gedeelte..

DEPENDS, aan de complexiteit van je patch

en nog ff 2 vragen:
- hoe zit het met het delay effect op de MM? (intern dus)

er is een simpele delay module maar dat is niet de delay die jij denk ik bedoeld..omdat er geen RAM geheugen is voor patches kan je geen delays maken

- dat je elke functie kan toewijzen aan de MM's knoppen is bekend, maar kan je ook voor elke functie een midi CC kiezen?

ja

Olaf
 
Origineel geplaatst door olafmol
er is een simpele delay module maar dat is niet de delay die jij denk ik bedoeld..omdat er geen RAM geheugen is voor patches kan je geen delays maken

oww.. dan zou ik dus een aparte delay effect moeten kopen (alesis midiverb ofzo)? hmmz...
 
MM

MM

Origineel geplaatst door TraiZor


oww.. dan zou ik dus een aparte delay effect moeten kopen (alesis midiverb ofzo)? hmmz...

ja, dat is wel nodig. er zit wel een delay-module in maar
die is er om triggers die je maakt in de patch te vertragen.
om bijv. dat shuffle-effect te krijgen geef je de 2e,4e,6e,...
noot een delay van 30% en voilĂ :eureka: . kijk maar eens goed op de site naar de modules die je kan plaatsen om een goed beeld te krijgen.
 
Back
Top