versterker geluidsniveau

StiebZ

knob twiddlin'
Lid sinds
9 april 2003
Berichten
592
Locatie
Jakarta
wanneer ik de line out van mijn gitaarversterker wil gebruiken is het volume hiervan mede bepaalt door de volume knop van de versterker zelf. Nu kan ik deze volume knop echt maar minimaal zetten om de buren te vriend te blijven, maar heb ik dus ook maar een héél zwak line out signaal...
iemand een idee hoe ik dat kan omzeilen ?

voorlopig truukje dat ik gebruikte is dat ik ipv de line out de effect send gebruik om naar de mengtafel te gaan omdat dit een sterker signaal geeft, maar het nadeel is wel dat ik dan de reverb niet meeheb...

alvast bedankt !
 
waarom wil je per se via je gitaarversterker? ik jas mijn gitaar altijd meteen in de mengert, of wil je echt perse die reverb hebben?

en kun je niet een losse plug in je koptelefoon-uitgang stoppen? of stuurt ie dan ook nix meer uit via de line-out?
 
een hoofdtelefoon uitgang heeft mijn versterker niet geloof ik, zou anders een goed idee zijn om het volume te beperken

de speaker loskoppelen gaat ook niet echt geloof ik, want dan komt er nergens nog geluid uit



ik zou de gitaar toch liever op de gitaarversterker aansluiten wegens distortion effect....
 
Back
Top