• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Creamware Powersampler met Luna 2496 breakoutbox

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

da goose

DaGooseMusic.nl
Lid sinds
16 september 2001
Berichten
1.914
Locatie
HI Ambacht
inderdaad.. te koop...

Creamware Powersampler met luna 2496 breakoutbox (8 in 8 out op 24 bit 96khz dmv firewire) 3 X sharc DSP.
Compleet met geregisteerde versie van het Scope fusion platform 3.1 met diverse pluginns.
Ik doe hem weg omdat ie overcompleet is en omdat ie in mijn systeem bromt (ligt niet in de kaart of breakoutbox maar is een combi van mijn compu met mijn setup)

is € 800 een mooie prijs?? nieuw kost dit setje rond de € 1400 (software, kaart en breakoutbox)

PB me maar of meel... creamware@dagoose.nl
 
als niemand hem wil stuur je hem gewoon naar mij, en dan hoef je geen verwijderings bijdrage te betalen voor deze keer:engel: :)
 
ik heb eenzelfde setje een tijd geleden voor 1000 gulden gekocht, dus vergeleken met dat ligt jouw prijs wat hoog. Maar eerlijk gezegd denk ik eerder dat ik gewoon geluk heb gehad. Als 'ie idd 1400 eurootjes heeft gekost lijkt 800 me niet een slechte prijs.
 
1000 gulden inclusief breakout box is inderdaad wel erg goedkoop.

Ik denk dat het probleem met computer gerelateerde apparatuur ligt in de snelle technologische ontwikkelingen. We hebben dan al snel het idee dat tweedehands computerspullen niet zo veel waard kan zijn. Voor software is er een nog groter probleem. Waarom van iemand overkopen als je het gratis van internet af kan halen. Ik zit zodoende met een waardeloos stukje AcidPro 3.0 waar ik niets mee doe.

Het zit tussen de oren. Minder geavanceerde hardware, een 303 bijvoorbeeld, wordt vandaag de dag verkocht alsof het een klomp goud is.

Ik heb nu een Terratec DMX 6fire 24/96 maar anders had ik zeker even met je over de prijs proberen te praten: "ja, je weet het toch, het is computerspul en ik zit krap bij kas..." :engel:
 
Je vergelijking tussen computerspullen en een 303 (bijvoorbeeld) gaat op een paar punten niet op. Vergeet niet dat een 303 een uniek apparaat is, en ook nog eens al lang niet meer gemaakt wordt, en door het geringe aanbod en de hoge vraag er dus gewoon sprake is van zware schaarste. (ik heb ook economie gehad op school :)) Natuurlijk draagt ook de cult-status bij aan de prijzen van dit soort vintage apparaten.
Een geluidskaart zal niet zo gauw "vintage" worden omdat ze ten eerste in veel grotere getale gemaakt worden en inderdaad zoals je zegt, de technische ontwikkelingen steeds door gaan waardoor er al gauw technisch betere oplossingen op de markt komen.
Hoewel een 303 natuurlijk in technisch opzicht allang verouderd is, zal het geluid nog steeds mensen aan blijven spreken, en zolang je het ding nog gewoon in een hedendaagse mixer kan steken maakt die verouderde techniek ook niet zoveel uit.
Nou is de Powersampler zeker als geluidkaart nog niet echt verouderd, maar de samplersoftware zelf is niet echt bijzonder te noemen, zeker niet met concurrentie van dingen als Halion en Kontakt.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door King of Snake
Je vergelijking tussen computerspullen en een 303 (bijvoorbeeld) gaat op een paar punten niet op. Vergeet niet dat een 303 een uniek apparaat is, en ook nog eens al lang niet meer gemaakt wordt, en door het geringe aanbod en de hoge vraag er dus gewoon sprake is van zware schaarste. (ik heb ook economie gehad op school :)) Natuurlijk draagt ook de cult-status bij aan de prijzen van dit soort vintage apparaten.

Ik geef vaak uitvergrote voorbeelden om het beeld duidelijker te maken. In dit geval heb de plank misschien misgeslagen.
Voor mij persoonlijk komt de 303 toch meer over als een overgewaardeerd apparaat. Technologie gaat vooruit. Ook wat analoge instrumenten betreft. Of de 303 nu echt zoveel toegevoegde waarde geeft in een complete mix? Ik durf het te betwijfelen. Er zijn toch genoeg nieuwe "echt" analoge synthesizers op de markt vandaag. Persoonlijk zou ik voor het geld liever een goedkoop synthje kopen met een brute filterbak als de MFC of Filterbank.
 
Grappig, voordat je het weet hebben we het hier nog over vintage software. Maar als je bedenkt dat over een jaartje of 5 iedereen aan de 64 bitters zit zou het best wel eens kunnen dat je een oude PC nodig hebt om je favoriete software te kunnen draaien. :)

Maar lijkt me een beetje cru om een nieuwe kaart te moeten verkopen omdattie niet goed werkt. Dan zou ik eerder een ander moederbord kopen zodattie wel werkt. Dat kost je 150€ ipv de 400€ verlies vanwege de verkoop.
Tis maar een ID. :)
 
Origineel geplaatst door fuse


Maar lijkt me een beetje cru om een nieuwe kaart te moeten verkopen omdattie niet goed werkt. Dan zou ik eerder een ander moederbord kopen zodattie wel werkt. Dat kost je 150€ ipv de 400€ verlies vanwege de verkoop.
Tis maar een ID. :)

hmmm... ik verkoop hem niet omdat ie niet goed werkt bij mij hoor...
Hij heeft gewoon goed gewerkt en ongetwijfeld kan ik de storing ook wegkrijgen (het is gekomen, kwam ik onlangs achter, nadat ik een 2e 19 inch rack er heb bijgeplaatst oftwel, extra kabels = meer kans op aardlus = storing)
Ik heb gewoon geen zin om uit te gaan zoeken waar de storing uitkomt, ik wil gewoon muziek maken en heb het anders opgelost en hij is nu gewoon dus overbodig geworden..

kortom.. hij is nog te koop en is zeker niet vintage en werkt goed en is echt +/- €1400 nieuw en kost echt €800 nu tenzij we een andere deal sluiten.
 
het setje staat nog thuis maar ben wel gister gebeld en ge sms'd door een potentiele koper..
Mocht die deal niet doorgaan dan heb ik hem inderdaad nog thuis liggen..

pb me maar
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top