Juno 60 te koop

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

senso

The Original Maniac
Lid sinds
8 juli 2002
Berichten
1.442
Locatie
Amsterdam
Staat op marktplaats. is nog niet op geboden.
Als iemand dat ding neemt heb ik nog wel een JSQ-60 erbij.

juno60.jpg

Roland Juno 60

jsq60.JPG

Roland jsq 60
 
Last edited by a moderator:
Ik hoef dat ding van de marktplaats niet (ik heb er al een namelijk*D )
Maar over die JSQ60,
die is toch alleen geschikt voor dat belachelijk DCB-gedoe? Of kun je hem ook syncen met een midi-to-cv converter?

Als dat zo is, heb ik er wel oren naar!

Oxy
 
alleen geschikt voor DCB. Dus Juno-60 en Jupiter 6. Er zitten alleen sync out aansluitingen op voor je xox apparaatjes. (2 stuks)
 
Origineel geplaatst door senso
Ik heb, dacht ik, ooit wel eens een MIDI-to-DCB interface gezien. Rees, Kenton, MidiMan, geen idee.

je hebt de md8 van roland en de kenton midi/dcb en er zullen natuurlijk ook zelfbouw kits gemaakt zijn
 
Laatst was Doe Maar en Toontje Lager op TV op Net5 speelde ze wel op de Juno-60 :D

Wel kewl om te zien :)
 
Backups maken

Backups maken

Ik las in de handleiding dat je backups kan maken op tape. Bedoelt men hier een gewoon taperecordertje of moet het een specifiek toestel zijn?

Uiteindelijk is het toch gewoon 'geluid' (van die rare bliepjes zoals vroeger op een C-64 cassetterecorder) waarmee de informatie wordt uitgewisseld, kan je dan i.p.v. een taperecorder ook een DAT, sampler of een geluidskaart gebruiken om de geluiden in te lezen of op te slaan als backup?

't Is toch maar 'lawaai' uiteindelijk en dat kan je toch met heel wat toestellen opnemen en niet alleen een taperecorder.
 
Re: Backups maken

Re: Backups maken

Origineel geplaatst door Hover
Ik las in de handleiding dat je backups kan maken op tape. Bedoelt men hier een gewoon taperecordertje of moet het een specifiek toestel zijn?

Uiteindelijk is het toch gewoon 'geluid' (van die rare bliepjes zoals vroeger op een C-64 cassetterecorder) waarmee de informatie wordt uitgewisseld, kan je dan i.p.v. een taperecorder ook een DAT, sampler of een geluidskaart gebruiken om de geluiden in te lezen of op te slaan als backup?

't Is toch maar 'lawaai' uiteindelijk en dat kan je toch met heel wat toestellen opnemen en niet alleen een taperecorder.

je kan het ook in je computer opnemen en vanuit je computer ook weer je synth in sturen
gewoon via je geluids kaart:)
 
Toppie Zoe, ik begin meer en meer interesse te hebben voor deze bak.

't Wordt hoog tijd dat ik eens een analoog geval in huis haal.
 
Origineel geplaatst door Hover
Toppie Zoe, ik begin meer en meer interesse te hebben voor deze bak.

't Wordt hoog tijd dat ik eens een analoog geval in huis haal.

als je een kabel aansluit tussen je computer en een synth met tape interface gebruik dan een stereo kabel dan weet je zeker dat je data aankomt;)
 
Voor meer tape-info (voor en nadelen) zie hier!

( ik had (en heb) er wat problemen mee met de juno60, zie de link in die thread)
 
Nou dat heb ik ook geprobeerd met m'n Prophet600,
maar ik denk dat het ook nog eens volume gevoelig is, die tape dump. ik kreeg in ieder geval niet de geluiden terug die ik gedumpt had naar de computer.:confused:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top