Ableton Live, wie heeft er ervaring?

NorthernLightX

Prutser
Lid sinds
18 april 2002
Berichten
1.807
Locatie
Velserbroek
Ik ben al een tijdje bezig met het inrichten van een studio die zo de auto in kan voor live gebruik. Qua hardware ben ik goed onderweg. Alleen de sequencer ben ik nog niet uit. Ik wil sowieso een computer (lees: PC) gaan gebruiken, maar wel met voldoende flexibiliteit om een goede live-performance te kunnen geven. Ik wil voornamelijk MIDI gebruiken.

Nou hoor ik de laatste tijd meer en meer over het pakket Ableton Live. Speedy J schijnt het te gebruiken voor 1 of 2 nummers. Craz vindt het nix. Hebben er nog meer forumleden een mening over dit pakket?
 
het ziet kleurig, fresh en fancy uit maar ik snap er geen hout van. Ik ga het deze week ook eens proberen ;)
 
Ik vind het helemaal te gek, maar voor MIDI is het nix, het is gericht op audio.
Als je eenmaal in de gedachtengang van dit stukje software zit, kan je er echt te gekke dingen mee doen, met name voor live dingen.
Check de demo uit. www.ableton.com

Maarten
 
Ze hebben dacht ik een demo uit, kun je zelf ff klooien of het wat is.

En voor de sceptici onder ons valt het best wel mee. Tuurlijk is het loop based, maar erg flexibel en goed inzetbaar live, talloze voorbeelden van gezien en ook zelf ervaren. Maar alleen de hele avond ableton is ook niet leuk meer. D'r moeten gewoon zat andere elementen bij die de boel een betere live sfeer geven en als dat alles goed bij elkaar past is het echt een ideale combinatie. Maar dat geldt ook voor als je de set van die avond via Adat recorders afspeelt en live mixed en klooit enzo.
 
Overigens zendt en ontvangt Live Midi clock, dus je kan er van alles aanhangen. Ook is het Rewire slave/ master dus kan je het ook samen met bijvoorbeeld Reason gebruiken (of Logic)
Dan kan je volgens mij behoorlijk krachtige combinaties gebruiken.

Maarten
 
Niks ?

Niks ?

Ik vind het niet niks.. integendeel.. ik vind het wel grappig. Maar het is een audio-pakket.. een soort super-versie van Sonic Foundry's Acid.

En ja.. realtime time-stretching etc.. het is allemaal erg leuk. Maar alleen gebaseerd op samples, loops, e.d.

Je kunt er geen één Midi-noot mee sequencen. Dat was/is mijn kritiek op het pakket.
 
Re: Niks ?

Re: Niks ?

Origineel geplaatst door CraZ
Je kunt er geen één Midi-noot mee sequencen. Dat was/is mijn kritiek op het pakket.

Dank je, dat is een zeer goed argument om het links te laten liggen. (Ik heb toch verd**me niet voor niets net duizenden guldens/euro's in MIDI apparatuur zitten proppen, grrrr :( )

Goed, Cubase is denk ik niet flexibel genoeg voor live, dan maar een hardwaresequencer nemen? MPC2000 is niets voor mij, ik heb al 2 samplers, een derde lijkt me flink overkill. Ik hoor wel eens iets over een apparaat van Alesis, of een vooeloper van de MPC2000: de MPC60.

maar even een nieuw topicje openen, modjes?
 
Tuurlijk kun je wel midi gebruiken als je of Ableton slaved aan een hardware/software midi sequencer. Of anders rewired met je favoriete sequencer (cubeest).

Of ze moeten een Ableton Pro (even voor de insiders het woord 'PRO' is gewoon te fout voor woorden) op de proppen komen die wel midi in blokjes kan verwerken.
 
Maar ik hoorde juist dat Ableton zo makkelijk te bedienen was voor Live-sequencen, maar als je vervolgens die flexibiliteit niet op MIDI-fragmenten kan toepassen is het niets voor mij. Ik heb me net een sampler aangeschaft, dus ik ben niet van plan om dan toch de PC te gaan gebruiken voor loop-sampling doeleinden...
 
Back
Top