Cubase ontvangt geen midi..

VGB

Nieuwkomer
Lid sinds
13 februari 2005
Berichten
1
Geachte Forumgenoten,

Sinds kort houd ik mij bezig met het maken van muziek via de computer. Nou heb ik laatst een synth gekocht (crumar bit99) en wil die graag laten communiceren met cubase, maar volgens mij doe ik iets verkeerd. Cubase herkent het midi-apparaat wel en stuurt midi data naar de synth, maar als ik wat wil inspelen dan gebeurt er niks. De midi-in meter in cubase slaat ook niet uit.
Het kanaal voor het versturen van midi op de synth correspondeert met het midi-in kanaal in cubase, dus daar ligt het in ieder geval niet aan.

Zou mn midi-out op mn synth kapot zijn? Wat mij niet het geval lijkt te zijn, aangezien ik de synth vier weken geleden bij de vorige eigenaar nog data heb zien versturen. Mn audio-interface ligt het ook niet aan (edirol da-2496), want die is gloednieuw.

Is er een instelling die ik over het hoofd heb gezien? Tips zijn meer dan welkom!!



:doei:
 
Soms heb ik het ook dat de midi in ineens nix meer doet bij mijn DA2496. Waar dat aan ligt heb ik niet kunnen ontdekken, PC opnieuw opstarten lost het probleem altijd op hiero..
 
Staat het oranje "speakertje" op de betreffende track aan?
Staat bij midi-instellingen (preferences, algemeen) midi-thru aan?
Is de betreffende midi-in poort actief binnen cubase? midi-kabels goed aangesloten?

Maar kijk ook even in de "getting started" handleiding die je bij cubase hebt gekregen. Daar staat met grote halen simpel uitgelegd hoe je midi en audio aan de praat krijgt.

Succes
 
Back
Top