[Mackie] 1604 aux send volume

CraZ

..
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
2.749
Wij gebruiken als main mixer een Mackie 1604 VLZ PRO. Prima tafel.. 19inch breed. Allemaal goed.

Maar.. ik vond het al vreemd met de M-One.. maar ook de MPX-1 wordt veel te hard (of in ieder geval erg hard) aangestuurd vanuit de aux sends. Ik heb alles gecheckt.. balanced/unbalanced switchjes.. settings..

Hoe zit het nu.. zijn er hier mensen met ervaring op dit gebied. Sturen Mackie's de auxen er gewoon heel hard uit.. of is dit normaal (en komt het ook bij andere tafels voor).
 
Kan je niet het volume van de auxen ook nog eens apart regelen?
Op m'n spirit heb ik de beschikking over natuurlijk de aux sends per kanaal, maar ook nog eens 3x een globale volumeknop voor de aux's.
 
Ja, die globale Aux volume knoppen heb je ook, maar volgens mij stuurt Mackie alles gewoon snoeihard naar buiten. Dat doet mijn SR-24-4 ook. Dus gewoon de inputs van je effectenbakken minder gevoelig zetten.
 
Kun je hier niets mee regelen,

Aux Send 1-2 Master section with level controls
 
Die sends staan bij ons vrijwel helemaal dicht en de inputs op de M-one ook. Normaal ga ik er altijd vanuit dat je het signaal zo veel mogelijk op die U moet uitsturen en dat je de potmeters hebt om een klein beetje aan te passen. Niet om alles te knijpen. We knijpen nu dus de output van het mengpaneel en de input van het effect. Dat moet op een of andere manier toch invloed hebben op de dynamiek van je signaal... Toch?

p.s. Mackie's sturen ook de headphones hard uit! :) Lekker!
 
Ik heb zelf een Mackie 24:8 maar dan met 6 aux , maar de opzet
is het zelfde , hij staat op half open( level aux en send ) en geen probleem,
misschien zit er een feedback op ?


Trouwens zit op de M-One en de MPX-1 achter geen level knopje bij
de in en output
 
Laatst gewijzigd:
ik weet niet, op mijn mixer zitten twee effect out, eentje zegt hi-level en eentje lo-level. Ik had m eens op die hi level en tering BAM wat stuurde die hard uit. Met de lo stuurt ie ook nog hard uit, maar wel al wat regelbaarder...zit op de macky niet ook zoiets
 
vreemd

Er zit inderdaad ergens een level probleem of de eff dan de
mix ,als alles goed zit met de kabels aux en return ( heb je het in
stereo of mono send ) dat kun je het regelen via level control
en als deze op 0 staat mag er geen effect komen ( het pre delay moet wel uit staan )
 
Heb je de send niet op prefader staan? Dan gaat ie nog knoertharder...Het lijkt er echter op dat je een feedbackloop hebt. Waar zitten de returns in? De masterknoppen kan je vergeten. Die hebben alleen effect op de returns en niet op de send. Aangezien het geluid in de m-one al overstuurt ligt het daar niet aan.
 
Returns zitten gewoon op de AUX returns.. (Het mengpaneel zit al vol)
Kun je dan nog een feedbackloop krijgen?
 
nee niet echt. Als ze nu op een normaal kanaal zaten dan wel, maar dit klinkt alsof het helemaal klopt. Vaag. Weet je zeker dat er geen Behringer ergens op het kastje staat ;o) ?
Wat ook kan is dat de inputs van je M-one naar de knoppen zijn. Dan oversturen ze veel te snel. Heb ik wel eens gehad met een versterkers. De clipte al als je er een heel zacht signaal instuurde. Ikhoop het niet voor je, want dan kan ie terug naar TC.
 
Hij heeft het zelfde probleem met de MPX-1 dus je moet het
bij de Mackie zoeken denk ik.
 
Back
Top