JP8000 reparatie

Krafty808

Stamgast
Lid sinds
3 november 2002
Berichten
211
Locatie
Gelderland
Hi Synthforummers...

ik heb een JP8000 gekocht, helaas werkt alleen de on/off button van de Arpeggiator niet,
maakt niet uit of je 'm lang of kort indrukt, hij reageerd niet.

ik wilde aan jullie experts vragen wat jullie mij adviseren ?, ik woon in Nijmegen, kan ik 'm
dan bijvoorbeeld gewoon naar Eigenhuizen muziek of Schreeven toe brengen en zij kunnen
'm repareren ? of moet ik 'm zelf helemaal naar Roland opsturen ?

jullie advies zou ik zeer op prijs stellen...

Alvast bedankt ! :)

:okdan:
 
Heb je hem al opnieuw geinitialiseerd ?
 
je kan het wel vragen he of ze het repareren

je kan het wel vragen he of ze het repareren

Ja kan het vragen of ze die jp8000 van je repareren in die winkels.
En je kan ook roland benelux daarna altijd nog bellen ;)
Havelock
 
Re: JP8000 reparatie

Origineel geplaatst door Krafty808
Hi Synthforummers...

ik heb een JP8000 gekocht, helaas werkt alleen de on/off button van de Arpeggiator niet,
maakt niet uit of je 'm lang of kort indrukt, hij reageerd niet.

ik wilde aan jullie experts vragen wat jullie mij adviseren ?, ik woon in Nijmegen, kan ik 'm
dan bijvoorbeeld gewoon naar Eigenhuizen muziek of Schreeven toe brengen en zij kunnen
'm repareren ? of moet ik 'm zelf helemaal naar Roland opsturen ?

jullie advies zou ik zeer op prijs stellen...

Alvast bedankt ! :)

:okdan:

Is er verteld bij de verkoop dat ie stuk is?
 
Toen ik eenmaal een uur gereden had en bij de verkoper kwam en het apparaat aangesloten
wilde horen en zien, vertelde hij het me.

Ik baalde daar wel een beetje van, maar ja ik had inmiddels de hele rit ondernomen en hij wist me te vertellen
dat het een kleinigheidje zou moeten zijn, sinds hij een synthforum lid is vertrouw ik het wel. De JP werkt
verder wel, de arpeggiator functionaliteit zelf werkt wel gewoon, tis alleen dat je 'm niet aan/uit kunt
zetten met de knopje.

Vandaar dat ik synthforum om advies vraag, wat het beste vervolg is, ik denk niet dat het verstandig
is dat ik het zelf ga proberen door de synth te openen en zo.

Ik heb een mailtje gehad van een synthforum lid Mike Philco, maar hij woont behoorlijk uit de buurt,
maar toch bedankt voor het aanbod, kan ik zeker waarderen. Mocht er iemand in de buurt van Nijmegen
dit kunnen, hou ik me toch wel aanbevolen :halleluja

De button test moet ik nog doen, ga ik vanavond proberen

Andere suggesties zijn altijd van harte welkom

:okdan:
 
EIG is prima met de service! Zij kunnen dit voor je doen.
Zij kunnen misschien zelfs op voorhand aangeven wat het gaat kosten.
Als het goed is heb je m binnen twee weken gerepareerd weer terug.
Ik heb goede ervaringen met de service van eigenhuizen muziek ondanks hun autohandelaren mentaliteit.
Leuk om weer eens wat Nijmeegs te horen!!!
Succes
 
Origineel geplaatst door Krafty808
Toen ik eenmaal een uur gereden had en bij de verkoper kwam en het apparaat aangesloten
wilde horen en zien, vertelde hij het me.

Ik baalde daar wel een beetje van, maar ja ik had inmiddels de hele rit ondernomen en hij wist me te vertellen
dat het een kleinigheidje zou moeten zijn, sinds hij een synthforum lid is vertrouw ik het wel. De JP werkt
verder wel, de arpeggiator functionaliteit zelf werkt wel gewoon, tis alleen dat je 'm niet aan/uit kunt
zetten met de knopje.

Vandaar dat ik synthforum om advies vraag, wat het beste vervolg is, ik denk niet dat het verstandig
is dat ik het zelf ga proberen door de synth te openen en zo.

Ik heb een mailtje gehad van een synthforum lid Mike Philco, maar hij woont behoorlijk uit de buurt,
maar toch bedankt voor het aanbod, kan ik zeker waarderen. Mocht er iemand in de buurt van Nijmegen
dit kunnen, hou ik me toch wel aanbevolen :halleluja

De button test moet ik nog doen, ga ik vanavond proberen

Andere suggesties zijn altijd van harte welkom

:okdan:

Mag toch aannemen dat je korting hebt gehad, das lekker jou een eind laten rijden,
en het vertellen als je bij hem bent.
Sterker nog, je kan nu nog van hem verlangen dat hij de reparatie vergoedt!
 
Origineel geplaatst door Mole
EIG is prima met de service! Zij kunnen dit voor je doen.
Zij kunnen misschien zelfs op voorhand aangeven wat het gaat kosten.
Als het goed is heb je m binnen twee weken gerepareerd weer terug.
Ik heb goede ervaringen met de service van eigenhuizen muziek ondanks hun autohandelaren mentaliteit.
Leuk om weer eens wat Nijmeegs te horen!!!
Succes

Ze sturen hem waarschijnlijk gewoon naar Roland Benelux voor de reparatie hoor.
 
Ik dacht vertel nog even het vervolg;

Heb zojuist een emailtje gehad van Eig in Nijmegen;


"dat kunnen we repareren
dat zal bekeken moeten worden
vermoed nieuw toetspaneel dat meestal in een groter vlak zit
kosten vermoedelijk zo tussen de 75 en 150 euro
kan een opgave voor gemaakt worden indien bijv boven de 100 euro
met vriendelijke groet
hans van eig

ps altijd rekenen op plm 1 a 2 weken repairtime"

Wel jammer van de kosten, beetje teleurgesteld in de gang van zaken met
het kopen van de 2ehands synth, ondanks dat ik er inmiddels qua geluid
erg over te spreken ben. Maar ja, dit is het risico als je iets 2ehands koopt.

bedankt voor jullie reacties nog.
 
hmmmm..ik zou helemaal gek worden als die arpeggiator de hele tijd aan zou staan.....

wat betreft "risico": je wist toch dat de arpeggiator-button niet werkte? wel erg laat van de verkoper, zou me genaaid voelen en de deal laten afketsen, maar je had em niet hoeven te kopen natuurlijk
 
Ik zou het toch aankaarten bij de verkoper. óf laten repareren op zijn kosten, of de deal terugdraaien?
Nou ja, zie maar wat je doet, in ieder geval succes dr mee :)

-C-
 
Hmmm...no ben ik geen techneut (helaas) maar mijn gezond verstand zegt toch dat het hier in feite om een mechanisch probleem gaat. Slechts 1 knop werkt niet meer; de rest doet het prima....je zou haast denken dat er een onderliggende schakelaar stuk is of een draadje los zit oid. De kans is zeer wel aanwezig dat het dus om iets heel eenvoudigs gaat, terwijl een professionele (grote) reparateur, zeker als deze enigszins merkgebonden is, inderdaad al snel een volledig nieuw board zal plaatsen (met navenante kosten).

Ik zou toch nog even proberen een beroep te doen op technische en handige forumleden als ik jou was; dat kon je nog wel eens geld schelen. Maar dat is slechts een advies!
 
@Hooihuis: Inderdaad, als ik zoiets had dan schroef ik hem zo open, kijken wat dr aan de hand is en proberen te fixen met eventueel een nieuwe switch. In het verleden heb ik wel een paar synthjes op deze manier weer tot leven gewekt.

-C-
 
Origineel geplaatst door C738
@Hooihuis: Inderdaad, als ik zoiets had dan schroef ik hem zo open, kijken wat dr aan de hand is en proberen te fixen met eventueel een nieuwe switch. In het verleden heb ik wel een paar synthjes op deze manier weer tot leven gewekt.

-C-

Vind ik ook hoor, als je voorzichtig bent en vooral niet de grenzen van je eigen kunnen overschrijdt (okee, dat gaat wel eens mis :) ) kan je echt heel veel zelf doen. En je leert er ook nog eens van + je hebt meer bevrediging van de reparatie (is wel een beetje een rare zin geloof ik :o: )
 
Origineel geplaatst door BasicSystem
Ze sturen hem waarschijnlijk gewoon naar Roland Benelux voor de reparatie hoor.

Dat zou best kunnen, alleen er is nog wel zoiets als hoe snel en adequaat een zaak daar mee omspringt. Ik zou Feedback nooit aanraden bijvoorbeeld. Lapswanzerige bende daar. Zij sturen het ook naar Roland Benelux. Rara waar zit het verschil :duivels:
 
Origineel geplaatst door Mole
Dat zou best kunnen, alleen er is nog wel zoiets als hoe snel en adequaat een zaak daar mee omspringt. Ik zou Feedback nooit aanraden bijvoorbeeld. Lapswanzerige bende daar. Zij sturen het ook naar Roland Benelux. Rara waar zit het verschil :duivels:

ehhh nergens????????? ze sturen het nl ALLEMAAL naar de fabrikant
 
Nou dat verschil is er dus wel degelijk (ik spreek uit ervaring):
Hoe snel wordt het object verstuurd bijvoorbeeld. Wordt je meteen gebeld als het gerepareerde binnen is? wordt je tussentijds op de hoogte gehouden van de voortgang van reparatie. Krijg je vooraf prijsopgave.
:z Maar geefnie hoor olafmol jij mag best naar Feedback voor service. Er moeten ook naieve mensen zijn tenslotte :duivels:
 
Back
Top