Cubase SX <> Vst presets

RedTitan

wordt ooit nog eens Josti
Lid sinds
24 oktober 2002
Berichten
482
Locatie
Amersfoort
Waar slaat Cubase SX de fxb achtige presets op van je VST (softsynth en effecten)? Ik heb er een hele lading van instaan, maar wil ff de boel formateren. Fresh WindowsXP en Cubase installen. Hoe kan ik die presets bewaren? Ik heb al even gezocht, maar niemand schijnt het precies te weten. Help!
 
Dingen die je tweakt in een nummer zonder fxb op te slaan slaat ie gewoon het project op.
verder kun je die .fxb bestanden opslaan waar je maar wilt.

tip, maak gewoon een kopie van die cubase dir en plugin dir of backup al die fxb's (zoek gewoon op je pc met wintoets+s naar *.fxb en backup ze dan)
 
Nog een tip:

Gebruik een d-schijf en bewaar daarop al je bestanden.
Het werkt lekker snel als je maar 1 schijf hebt die je moet back-uppen en een nieuwe windows-installatie is geen enkel probleem: je kunt de C: klakkeloos formatteren.
 
OK bedankt voor de tips. Maar 1 ding weet ik zeker; Cubase slaat die VST presets niet alleen in de projectmappen op. Er moet nog een bestand zijn waar het in staat. Maar misschien kom ik dat ooit nog eens te weten.

@Gemm
Goede tip, ik heb het inmiddels al jaren zo. :D Zouden meer mensen moeten doen btw, wat je soms aantreft :stupid . Evengoed wilde ik voorkomen dat de boel weg was nadat ik EN WinXP EN Cubase opnieuw zou installeren.
 
Hay

dait heb ik uit een andere thread

cubase slaat presets op in : C/documents and settings/...../aplicationdata/steinberg/cubase.....


de stippels zijn jouw accauntnaam in doc. and set.
de andere stipen voor jouw versie cubase


veel succes met formateren

greetz Turtel8D
 
Origineel geplaatst door RedTitan
OK bedankt voor de tips. Maar 1 ding weet ik zeker; Cubase slaat die VST presets niet alleen in de projectmappen op. Er moet nog een bestand zijn waar het in staat. Maar misschien kom ik dat ooit nog eens te weten.

@Gemm
Goede tip, ik heb het inmiddels al jaren zo. :D Zouden meer mensen moeten doen btw, wat je soms aantreft :stupid . Evengoed wilde ik voorkomen dat de boel weg was nadat ik EN WinXP EN Cubase opnieuw zou installeren.

waarschijnlijk sla je je presets op met store preset in het vsti window. dan krijg je inderdaad geen fxp of fxb bestanden.
deze presets staan in 1 bestand genaamd:

default.xml.

deze kun je vinden op de volgende lokatie:
C:\Documents and Settings\<EIGEN NAAM>\Application Data\Steinberg\Cubase SX <VERSIENUMMER>

mogelijk kun je de directory application data niet zien, dan heb je show hidden folders in windows nog uit staan.
 
Back
Top