CME pro master keyboards

Hele mooie maar functionele en degelijke nieuwe masterkeyboards komen er ook aan van CME pro. Ik vind ze wel wat weg hebben van een juno 60...ergens in de verte. met optionele firewire board voorzien van audio en midi i/o. En heel erg scherp geprijsd!!

http://www.cme-pro.com/
 
Last edited by a moderator:
ja ik moet hem opsturen of brengen zodat hun kunnen beslissen of het een productie fout is of niet dus ik zal dit maar doen

verder was het geen gebruikte want de slijtage plekken zaten er niet

het is echt gebeurd tijdens het draaien en trouwens ik gebruik hem nog steeds en na elk uurtje spelen zie je meer slijtage ook waar m,n vingers op het metaal rusten waar die witte lijn zit gaat dan steeds meer wit weg
 
Re: Met die CME van jou moet het gewoon goed komen

Re: Met die CME van jou moet het gewoon goed komen

Origineel geplaatst door astronaut
Een motif vergelijken met een CME. Tja, ik hoop dat je voor 1500 euro meer idd een beter keyboard hebt. Ik betwijfel dit trouwens wel overigens maar goed. Vergelijk maar eens met een Edirol of Evolution in dezelfde prijsklasse, need I say more.

Die vergelijking heb jij hoogstwaarschijnlijk zelf ook niet gedaan want anders had je dit berichtje niet op dit forum gezet. Tenzij het exemplaar dat ik in mijn bezit had ook gaar was. Die mogelijkheid sluit ik absoluut niet uit, gezien de prijs en het land waar die dingen in elkaar geflanst worden. En inderdaad,... you don't need to say more.
 
Re: Re: Met die CME van jou moet het gewoon goed komen

Re: Re: Met die CME van jou moet het gewoon goed komen

Origineel geplaatst door Mister Micron
Die vergelijking heb jij hoogstwaarschijnlijk zelf ook niet gedaan want anders had je dit berichtje niet op dit forum gezet. Tenzij het exemplaar dat ik in mijn bezit had ook gaar was. Die mogelijkheid sluit ik absoluut niet uit, gezien de prijs en het land waar die dingen in elkaar geflanst worden. En inderdaad,... you don't need to say more.

Je hebt helemaal gelijk. Roland wordt in Nederland gemaakt toch??

http://www.cme-pro.com/

Ze hebben de site wat opgeleukt. Alleen nog steeds zeer traag.
 
Re: Re: Re: Met die CME van jou moet het gewoon goed komen

Re: Re: Re: Met die CME van jou moet het gewoon goed komen

Origineel geplaatst door astronaut
Roland wordt in Nederland gemaakt toch??

Je moet me toch eens uitleggen waar dit nou op slaat. Het zal ongetwijfeld een wijze opmerking zijn, maar ik snap het verband niet.
 
Re: Re: Re: Re: Met die CME van jou moet het gewoon goed komen

Re: Re: Re: Re: Met die CME van jou moet het gewoon goed komen

Origineel geplaatst door Mister Micron
Je moet me toch eens uitleggen waar dit nou op slaat. Het zal ongetwijfeld een wijze opmerking zijn, maar ik snap het verband niet.

Roland is ook niet vervaardigd in Denenmarken toch?
 
Na lang twijfelen tussen de pcr-m30 van edirol en de cme-uf5 ben ik toch voor de cme gegaan. Eigenlijk had die edirol alles wat ik wilde en was ik in eerste instantie meer aangetrokken tot de feeling en responding van de edirol keys, maar iets stond me niet aan....waarschijnlijk dat ik voor dezelfde prijs een metalen behuizing had en een octaaf meer....ik heb op mn gevoel de cme gekocht, en hopelijk ben ik geen fout begaan.

Wat ik wel als tip mee wilt geven, koop dit keyboard NIET vanwege de 8 faders etc, deze voelen zooo cheap aan dat ik echt bang ben om ze te gebruiken...ook reageren ze niet 100% met mn software/hardware....ze gaan zegmaar 100..98...93..89.. ipv 100..99..98..97 etc. Erg jammer. Nou voelde de fadertjes op de edirol ook niet bijster fijn aan maar die boden wel wat meer resistance. Ook valt ie best groot uit, hij is ruim 90 cm breed, 40 diep en 10 hoog. Niet ff iets wat ik zo maar op mn bureau er bij kon zetten kwam ik dus na aankoop achter. Dat wordt dus weer naar ikea...:P
 
ja mijn plan was de crt monitor vooraan dan de mixer en dan de cme en daarvoor het toetsen bord maar dan kom ik 2 meter de kamer in dus moet ook nog maar wat bedenken
 
Ik heb er onlangs ook eentje gekocht. De knoppen en vooral de sliders komen inderdaad nogal goedkoop over. Maar wat vervelender is: als ik midi via de usb-driver gebruik, krijgt hij de midi-messages er niet snel genoeg doorheen. Resultaat: hangende noten, faders die niet goed reageren, enzovoorts. Via de midi-aansluiting werkt het beter, maar dan doen de transportknoppen het weer niet.

Op het forum van de fabrikant heeft iemand zich opgeworpen om me te helpen met dit probleem, maar de site is (weer eens?) niet te bereiken.
 
inmiddels 2 maanden later heb ik dan eindelijk bericht gekregen mijn cme was naar de importeur gestuurd en de slijtage plekken horen er inderdaad niet te zijn ze gaan m,n cme vervangen voor een nieuwe jawel exemplaar nummer 3 inmiddels


ik ben erg blij dat ik hem dalijk binnen krijg want ik heb er nog geen 4 dagen totaal mee kunnen spelen terwijl ik de eerste toch al een ik denk 4 maanden geleden kocht
 
ik heb hem op midi en usb gebruikt en met bijde werkte de cme bijna perfect, bij mij was het enige probleem met usb dat de transport knoppen niet meer werkte en die doen het met midi wel

het schijnt ook dat ze er een nieuwe os (chip?) voor hebben

ik hoop maar dat dat nieuwe os in m,n nieuwe zit maar lijkt me wel aangezien de importeur begin deze maand een nieuwe lading cme,s binnen krijg en ik hem dan ook krijg
 
Ik heb inmiddels begrepen dat ik bepaald niet de enige ben die problemen met de USB-driver heeft. Op het forum van CME zegt een moderator dat eraan gewerkt wordt. Als dat op korte termijn gebeurt zal de (imago)schade beperkt zijn, maar duidelijk is inmiddels wel dat de kinderziektes er bij CME bepaald nog niet uit zijn.
 
Ik ben ook op zoek naar een (live) masterkeyboard.

De UF8, is idd het beste klavier dat ik al bespeeld heb. Fantasitsche actie.
Maar ik overweeg de pro88 om volgende redenen:

- uf heeft geen num. klavier en dat heb je hard nodig in live situaties.
- heeft slechts 1 geheugen plaats, pro88 10 (10 instrumenten)
- 1 midi out op een masterklavier???!!!
- er ontbreken veel handige knopjes (idem voor fatar masterklavier precies)

nadeel van de pro88:
- geen aftertouch.

Heeft er iemand ervaring met de pro88 in live situaties?
Hoe speelt het? Is het handelbaar? enz,...
 
Hmm, lees net dat het duitse bedrijf stadler-electro (wel bekend van Waldorf enzo) voor de CME masterkeyboards een piano expansionboard maakt.

cme_dpe.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door godyn
Ik ben ook op zoek naar een (live) masterkeyboard.

De UF8, is idd het beste klavier dat ik al bespeeld heb. Fantasitsche actie.
Maar ik overweeg de pro88 om volgende redenen:

- uf heeft geen num. klavier en dat heb je hard nodig in live situaties.
- heeft slechts 1 geheugen plaats, pro88 10 (10 instrumenten)
- 1 midi out op een masterklavier???!!!
- er ontbreken veel handige knopjes (idem voor fatar masterklavier precies)

nadeel van de pro88:
- geen aftertouch.

Heeft er iemand ervaring met de pro88 in live situaties?
Hoe speelt het? Is het handelbaar? enz,...

Ik heb de CME8 en Pro88 laatst uitgeprobeerd en eens goed vergeleken met de bekende maar duurdere klavieren. Mijn conclusie: ze zijn niet degelijk genoeg zijn voor transport en live gebruik. Ik heb dat zelf ondervonden in het verleden met goedkopere Korg synths:
- toetsen die uitvallen
- controllers die spontaan reageren door trillingen op het podium
- pitch bender die intern afbrak (2x)
....dat soort dingen.

let ook op bij dit soort master klavieren dat ze niet doorbuigen, dus vraag of ze hem in de winkel op een keyboard statief zetten en kijk er eens onder. Het viel mij op dat die M-Audio's lichtjes doorbogen.....

Het is echt niet zo dat ik ze wil afkraken maar als ik je een advies mag geven: kijk eens naar een 2dehands ex-topmodel van bv Yamaha of Roland, dan heb je een prima master klavier dat nog jaren mee kan.
 
ik heb eindelijk na lang wachten m,n 3de cme binnen bleek dat er iemand ontslagen was of ontslag had genomen bij feedback die mij afhandelde en niets had doorgegeven gelukkig na even uitleggen zouden ze er meteen een opsturen bij de volgende lading

eindelijk heb ik geluk
alle toetsen hebben de zelfde aanslag, belettering slijt niet binnen een uur weg,
faders en draaiknoppen werken nu allemaal 100 % dus zonder zwarte gaten en haperingen tussen ik meen 57 en 64 dus de nieuwe os chip zit er ook in, alles veel beter afgemonteerd vorige wou nog wel is natrillen bij toetsen aanslaan

dus ik ben erg blij ik zag het eigenlijk al niet meer goed komen dat ik nog een perfect exemplaar in handen zou krijgen
 
die piano expansie lijkt me wel erg leuk om eens lekker te pielen ik hoop niet dat je daarvoor die andere expansie met firewire en geluidskaart nodig hebt

of dat ze bijden de zelfde uitsparing gebruiken dat zou jammer zijn

van mij mogen ze dan ook nog wel een leuke basic synth expansie ervoor uitbrengen
 
dat plaatje lijkt me aardig fotoshop maar ben even gaan zoeken en er is al een duitse winkel die het verkoopt

als er iemand duits kan en wil vertalen:

CME UF DP-1 Digital-Piano Modul für die CME UF Masterkeyboard Serie
Mit diesem Einsteckmodul können Sie die CME Masterkeyboards mit sehr guten piano Sounds nachrüsten. Einfach einstekcne und losspielen. Insbesondere der Einbau in die 88-Tasten version CME UF-8 ist interessant!

Die Features des Piano Moduls:

Sounds: Grand Piano, Bright Piano, Warm Piano, Electric Piano
Plug und Play (nach Einbau sofort spielbar)
integrierte Effekte: Reverb, Chorus
Belegung bei UF Serie:
Fader 1: Volume
Knob 1: Treble
Knob 2: Bass
Knob 3: Attack
Knob 4: Release
Knob 5: Pan
Knob 6: Reverb
Knob 7:
MADE IN GERMANY!!!
in Deutschland von Sound-Desigern programmiert!
1a Sound
Dank der neuen Digitalpiano-Erweiterung UF DP-1 von CME lassen sich jetzt alle Modelle der CME-Controller-Keyboard-Reihe mit hochwertigen Stereosounds zum vollwertigen Bühnen-Keyboard aufrüsten. Das Steckmodul bietet unterschiedliche Klänge für Studio und Bühne und lässt sich ganz einfach und schnell im rückseitigen Erweiterungssteckplatz der CME-Keyboards einsetzen.

Nach wie vor sind Akustik- und E-Piano-Sounds unersetzliche Standardklänge, die im Studio und auf der Bühne immer wieder zum Einsatz kommen. Mit der Digitalpiano-Erweiterung UF DP-1 lassen sich nun die hochwertigen Controller-Keyboards von CME direkt mit den entsprechenden Sounds in Studioqualität nachrüsten.

Die UF DP-1-Karte passt sowohl in UF-5, UF-6, UF-7 und UF-8. Die Verbindung aus UF-8 und UF DP-1 ergibt ein hochwertiges Digitalpiano mit 88er-Tastatur und Hammermechanik, die in Qualität und Preis ihresgleichen sucht.

Insgesamt drei akustische Stereo-Pianos sind in den ROMs der UF DP-1-Karte verewigt. Programm 0 ist ein Flügel-Sound, der sehr ausgewogen klingt und über einen großen Frequenzumfang verfügt. Es strahlt analoge Wärme und Fülle aus und eignet sich besonders für den Einsatz als Solo-Piano, in Balladen und in Piano-lastigen Arrangements. Programm 1 beherbergt ein Bright-Piano, das sich optimal für die Bandarbeit eignet, da sich das etwas knackigere und agressivere Klangbild noch besser im Arrangement durchsetzen kann, als es der Flügel-Sound schon tut. Hinter Programm 2 verbirgt sich ein Warm-Piano mit sehr schönem runden Klang, das sich sehr gut für Balladen und Melodien nutzen lässt.

Der im UF DP-1 enthaltene Stereo-E-Piano-Sound hat eine ganz eigene Charakteristik mit vielen perkussiven Anteilen und erinnert an die berühmten Wurlitzer-Pianos, die mit ihrem einzigartigen Sound die Musikgeschichte geprägt haben. Aktiviert man den Chorus, klingt es gleich wie auf Scheiben der britischen Erfolgsband “Supertramp” und wenn man am Filter die Höhen betont, geht es in Richtung Clavinet, was sich sehr gut für Funk und House eignet.

Die Sounds wurden in Deutschland erstellt und designt und mit einer 80-stimmigen Polyfonie bietet das Modul ausreichende Reserven, um auch vielstimmige Akkorde mit Haltepedal ohne Aussetzer spielen zu können.

Um alle Sounds an die eigenen Bedürfnisse anpassen zu können, steht ein Filter mit regelbarem Cutoff und Resonanz bereit, der sich komfortabel und feinfühlig über die Controller der CME-Keyboards einstellen lässt. Für weitere Verfeinerungen gibt es einen Hall- und einen Choruseffekt bereit, die sich ebenfalls über die Controller steuern lassen. Vorgabeseitig sind acht der 21 UF-Controller mit den Parametern Volume, Treble, Bass, Attack, Release, Pan, Reverb und Chorus belegt und auch ein Dämpferpedal kann problemlos angeschlossen werden.

Der Einbau kann vom Anwender problemlos selbst vorgenommen werden. Das UF-Keyboard verfügt danach über einen Stereoausgang (2 x Klinke) und einen Kopfhörerausgang (1 x Stereoklinke). Zur Abdeckung des zweiten Steckplatzes -weitere Module folgen in Kürze - liegt ein Blindpaneel bei.
 
Ik heb net een uur geleden een CME UF5 gekocht bij Feedback rotterdam :{

Gisteren nogal onverwacht de CS6X verkocht dus ik zat zonder masterkeyboard. Na wat op SF rondgestruind te hebben even naar feedback gegaan en een CME UF5 gekocht. Ding was maar 199 euro incl. btw !!
De knopjes zijn wat plasticerig, de faders vind ik goed, de draaiknoppen erg goed (stuk beter dan bv. die bcr behringerdingen) alleen iets te dicht bij elkaar, pitch- en modwheel solide en het keyboard echt heerlijk. Dat ze dit kunnen maken voor dit geld. Ik heb om mij heen staan pingelen en dan weer terug naar de UF5, maar de enige keyboards welke in de buurt komen of beter zijn zijn die van 500 euro of duurder. Zelfs de juno-d kwam niet in de buurt. De korg kontrol 49 (zijn directe concurent) is meer dan 2x zo duur en lang niet zo fijn om te bespelen. De aluminiumcasing is ook erg mooi, strak en stevig. Ik zou dit keyboard eerder verwachten voor minstens 350 euro. :okdan:

De toplaag is goed, ik kan de lak er niet afkrassen met mijn nagels, dus ik denk dat Anoniempje gewoon pech heeft gehad toen. Die pianokaart lijkt mij wel leuk, maar idd iets als een synthkaart beter. Wel dan met een vette supersaw aub 8o)
 
Ik ben ook zeer tevreden over de uf5 prima ding ziet en voelt beter dan menig duurdere
 
Back
Top