CME pro master keyboards

Hele mooie maar functionele en degelijke nieuwe masterkeyboards komen er ook aan van CME pro. Ik vind ze wel wat weg hebben van een juno 60...ergens in de verte. met optionele firewire board voorzien van audio en midi i/o. En heel erg scherp geprijsd!!

http://www.cme-pro.com/
 
Last edited by a moderator:
De site is (tijdelijk?) uit de lucht. Op Gear Junkies kan je alvast wat meer info en richtprijzen inkijken.

view_image.php
 
big-UF8.jpg


Mooi kan ik hem niet vinden, maar daarover valt niet te twisten.
Wel vind ik het raar dat het net lijkt of er een soort LED display en computer toetsenbord in het apparaat zijn verwerkt.
Volgens mij is dat alleen maar optisch... wel vaag!

Specs vind ik wel een tikje overdreven, geneuzel over 'first with aftertouch'... blaat!

-The world's first MIDI master keyboard with breath control
Ik meen toch echt een breath control jack te hebben op m'n Roland A-90... :confused:
 
Intussen is de site weer in de lucht. Ik had nog nooit van deze fabrikant gehoord. Hoe meer zielen hoe meer vreugde. Ik hoop wel dat de kwaliteit van hun produkten beter is dan hun kennis van de engelse taal. Ze mogen ook wel eens investeren in een wat snellere webserver/host. :D

Jammer dat hun klavieren niet volledig rood zijn, volgens mij is dat mooier. Alsof dat zo belangrijk is natuurlijk ;) Trouwens, als je goed kijkt zie je aan de rechterbovenkant een computer keyboard? Of althans de omlijning ervan. Misschien al voorzien voor later? (Net zoals een Neko van OpenLabs).

Wat ik ook jammer vind is dat er geen info te vinden is over de werking van hun producten. Kan je controllers assignen, bewaren,setups indelen, layeren, .... niets van dit alles.

Wel wordt het allemaal een beetje aangeprezen alsof ze 'het wiel' hebben uitgevonden.

Ik heb een beetje het volgende gevoel:

He, we hebben een nieuw keyboard statief gemaakt, in het rood. Zo eentje is er nog nooit eerder gemaakt. Je kan hem zelfs uitbreiden met een synth. Alle synths kunnen hiermee samenwerken. :stupid
 
de ruimte op het apparaat waar het toetsenbord "getekend" is, is misschien bedoeld om een toetsenbord op te zetten zodat je daar niet achter het midi klavier naar hoeft te reiken.
 
Ze komen uit Peking, een Chinese midi interface dus :D Het is hun eerst product en dat is goed te merken aan de antwoorden op forum:

Antwoord mbt Bank selects / program changes:


We prefer that you copy user sound in your user bank...in that way is so simple, otherwise you should press at least three buttons to get one sound (this is only our idea when we develop the keyboard function, maybe it is not convenience for you, sorry). But you still can get it by using assigned knob or slider for LSB/MSB.

Or do you have any good idea for changing LSB/MSB/PRG in simple way? Maybe we can add it in future products, thanks.

Vraag mbt de kwaliteit tov Yamaha, Roland and Fatar


#3 Regarding compare with Yamaha, Roland and Fatar...We try to reach 'easy of use' target and keep good quality and affordable price, you see we use aluminium case but plastic price...

Vraag over keyboard splits


We cannot get more splits on current UF sereis, but we will consider it in next genaration. Regareding the velocity, it is same like you said.
 
Zien er gruwlijk lelijk uit maar lijken me verdomde praktisch.
Zou wat zijn als die firewire zooi ook mLan zou zijn. ;)
 
heeft iemand al zo'n CME, ik ben wel benieuwd naar een review... ik vind 'm er op een bepaalde manier wel gaaf uitzien in ieder geval, beetje jaren '80 sequential/oberheim style (multitrak, sixtrak, OB-Xk)
 
staat nu in de feedback krant voor 200 euro de 4 octaafs

lijkt me echt een heerlijk ding voor het eerst een fatsoenljike controller met genoeg knoppen en een degelijk uiterlijk
niet zoals die andere my first keybord troep met prijzen alsof je voor een synth betaalt
 
Hoi allemaal,

Ik ben afgelopen weekend naar Feedback in Utrecht geweest en de verkoper daar deelde mee dat ze hem nog niet op voorraad hadden. Ze hebben wel van elk model 100 stuks besteld en hij vond ze erg goed van kwaliteit (op de NAMM mee mogen spelen). Ook vond hij het een beetje raar dat ze al in de folder stonden terwijl ze ze nog niet op voorraad hadden. Dus nog even afwachten helaas.
 
ook vondt hij het een beetje raar dat ze niet binnen waren terwijl ze wel in de feedback folder stonden ??


hahaha zo mooi had ik em nog niet gehoord
 
Blijkt ook dat die krengen ook mLan mogelijkheden krijgen.
Zijn wel optioneel dus waarschijnlijk niet goedkoop.
En lijkt me dan ook de bomb diggy als je bijv een 01X of zo hebt.

Heb trouwens gehoord dat de faders en potmeters wel van Tehringer kwaliteit zijn.
Maar het keyboard is wel OK.
 
Origineel geplaatst door fuse
Blijkt ook dat die krengen ook mLan mogelijkheden krijgen.
Zijn wel optioneel dus waarschijnlijk niet goedkoop.
En lijkt me dan ook de bomb diggy als je bijv een 01X of zo hebt.

Heb trouwens gehoord dat de faders en potmeters wel van Tehringer kwaliteit zijn.
Maar het keyboard is wel OK.

Tehringer, tehringer, tu tu tu.....

In ieder geval goed nieuws dat er een betaalbare controller is in een stevige behuizing EN tja, ik vind hem wel mooi. In ieder geval eens wat anders dan al die zilvere meuk. Zou inderdaad leuk zijn als er eens een controller zou komen met Andromeda of moog knoppen.
 
Vanaf dinsdag kan ik een reviewtje maken van de uf5. Zullen we eens echt weten of het top of flop is.
 
Back
Top