Roland/UAD-1 plug-ins: Dimension D Chorus, the CE-1 Chorus, RE-201 Space Echo

Ben errug benieuwd....heb m'n UAD nog maar net...:confused:
Maar ben zeer tevreden. :) Vooral de Prec. mastering bundel is heel goed!
 
KIJK HIER :)
Hij is er al UAD-1e. De nieuwe UAD maar dan PCI-express.....
Ik ga snel even verder lezen.


FILMPJE UAD-1e
 
Laatst gewijzigd:
Mooi nieuws!

Vraag me alleen af hoe dat zit als je PCI/PCIe gaat mixen. Of dat wel goed gaat enzo. Zij zeggen van wel, maar eerst zien dan zien.
En of dat artikel van SOS waar was dat PCIe kaarten je systeem bandbreedte kon vern**ken.

En die mastering plugins van UAD ben ik nog niet helemaal uit hoor. De EQ was wel leuk maar niet echt mindboggeling en de limiter ken ik wel wat beters voor. Misschien dat die multiband wel lekker klinkt. Die heb ik nog niet geprobeerd.

In de praktijk is het gewoon een handig om te gebruiken voor diverse zaken. Maar de concurrentie zit ook niet stil dus neemt het uniek zijn van de UAD ook wel af.

En idd zijn CPU's al zo snel dat je die DSP niet perse nodig hebt. Maar vergeet niet dat DSP's qua FPU berekeningen nog steeds rondjes om CPU's heen kunnen draaien en de algoritmes kwalitatiever ook hoger mogen zijn omdat er niet hoeft worden bezuinigd op CPU power.
 
Origineel geplaatst door fuse

En die mastering plugins van UAD ben ik nog niet helemaal uit hoor. De EQ was wel leuk maar niet echt mindboggeling en de limiter ken ik wel wat beters voor. Misschien dat die multiband wel lekker klinkt. Die heb ik nog niet geprobeerd.


Ik heb er nog niet zo lang mee gewerkt maar mijn indruk is dat de mastering plugins heel neutraal werken. Het klinkt heel anders dan bv. de LA2a en Fairchild die het geluid op een al dan niet gewenste manier kleuren. De EQ klinkt heel aangenaam. Tis maar net wat je nodig hebt tijdens het masteren. Ze vreten echter wel DSP power (vooraL de multiband), maar ja ze zijn ook bedoeld voor mastering dus dat moet geen problemen opleveren.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top