Roland/UAD-1 plug-ins: Dimension D Chorus, the CE-1 Chorus, RE-201 Space Echo

Gaaf zo'n ontwikkeling, nu alleen nog een UAD-extreme kaart dan bijv :P om alles te kunnen blijven draaien
 
OEI OEI OEI OEI!!! Precies de plugs die ik graag zou willen zien!!! En UA kennende zal het wel weer heeeel goed klinken....Ik had nog bjina een echte CE-1 laatst gekocht via Ebay...
 
FAAAAAAAAAAAAAAAK!!!!!!!!!!!!!!!
 
word tijd voor een 2e uad lees ik }:|
 
Origineel geplaatst door endonyx
word tijd voor een 2e uad lees ik }:|

ja daar ben ik ook bang voor!
 
Origineel geplaatst door virkaz
Gaaf zo'n ontwikkeling, nu alleen nog een UAD-extreme kaart dan bijv :P om alles te kunnen blijven draaien

Ik geloof dat ik niet helemaal duidelijk was.
UAD- EXTREME -> is UAD2! ik hoop dat zoiets snel komt....
 
Kreeg net via de nieuwsbrief te horen dat de Dimension D in de 4.0 software zit.
Ik w8 nog op de delay eigenlijk. Koop je het hele zwikkie voor een introductieprijs.
 
Origineel geplaatst door olafmol
ja daar ben ik ook bang voor!

bang? Uad2 op de markt, prijs van uad 1 weer een honderd euro minder, win-win situatie, toch? :-)
 
Origineel geplaatst door Majestique
wel gemeen hoor, zo'n demo-periode.

na 14 dagen moet je je CC wel trekken....

kijk effe wat een flex kaart oplevert .. daar kan je naast wat standaard plugs voor 500 dollar plugs bijkopen
en je kan die plugs op je 1ste kaart runnen wat erg nice is ..
 
Origineel geplaatst door MadR
kijk effe wat een flex kaart oplevert .. daar kan je naast wat standaard plugs voor 500 dollar plugs bijkopen
en je kan die plugs op je 1ste kaart runnen wat erg nice is ..

Flex heeft zover ik heb kunnen berekenen weinig voordeel als je nog geen UAD-1 kaart hebt.
Als je er al 1 zou het misschien kunnen helpen maar je betaald net zoveel als een losse Project Pak + 500 dollar volgens mij.
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Flex heeft zover ik heb kunnen berekenen weinig voordeel als je nog geen UAD-1 kaart hebt.
Als je er al 1 zou het misschien kunnen helpen maar je betaald net zoveel als een losse Project Pak + 500 dollar volgens mij.

volgens mij is die flex kaart iets van 599 dollar .. althans bij jrrshop ..
maar dan heb je hem nog niet hier .. maar toch ..
 
Origineel geplaatst door MadR
volgens mij is die flex kaart iets van 599 dollar .. althans bij jrrshop ..
maar dan heb je hem nog niet hier .. maar toch ..

699 inderdaad.

Hmmm....dan moet ik even opnieuw rekenen.
 
Origineel geplaatst door Acidfever
699 inderdaad.

Hmmm....dan moet ik even opnieuw rekenen.

wacht effe .. die prijs van 699 ga je hier ook krijgen ! niet bij jrrshop bestellen want dan betaal je nog die extra import shit

heb de prijzen vergeleken met thomann en jrr en daar is bijna alles hetzelfde .. alleen hebben ze bij thomann die flex pak nog niet maar dat gaat wel komen !

wat ik wel erg vreemd vind is dat ze de la2a en 1176 nu ook voor roland digitale meersporen recorders hebben

http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-172439.html

moet je wel een fx kaart bijkopen maar ik wist dat nog niet !
 
Origineel geplaatst door MadR
wacht effe .. die prijs van 699 ga je hier ook krijgen ! niet bij jrrshop bestellen want dan betaal je nog die extra import shit

heb de prijzen vergeleken met thomann en jrr en daar is bijna alles hetzelfde .. alleen hebben ze bij thomann die flex pak nog niet maar dat gaat wel komen !

wat ik wel erg vreemd vind is dat ze de la2a en 1176 nu ook voor roland digitale meersporen recorders hebben

http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-172439.html

moet je wel een fx kaart bijkopen maar ik wist dat nog niet !

Dit is zeer positief want voor die prijs kun je voor veel minder een extra kaart kopen.
Je betaald wel meer dan een project pak natuurlijk maar uiteindelijk maar 199 voor de kaart.
Voor die 500 dollar tegoed kun je hardstikke mooie plugins kopen! PulteqPro, de Chorus Bundle en PRecision EQ bijvoorbeeld. Dan heb je zelfs nog wat over.....

Bij een projekt pak zou je nog een keer voor plugisn betalen die je al hebt.
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Dit is zeer positief want voor die prijs kun je voor veel minder een extra kaart kopen.
Je betaald wel meer dan een project pak natuurlijk maar uiteindelijk maar 199 voor de kaart.
Voor die 500 dollar tegoed kun je hardstikke mooie plugins kopen! PulteqPro, de Chorus Bundle en PRecision EQ bijvoorbeeld. Dan heb je zelfs nog wat over.....

Bij een projekt pak zou je nog een keer voor plugisn betalen die je al hebt.

yep .. al had ie van mij kaler gemogen voor bestaande uad bezitters .. de meeste standaard plugs heb ik al namelijk
maar het is een erg leuke deal .. zal eens kijken of musiciansgear.com ze al wel hebben !
 
De geruchten dat de opvolger, de UAD-2 dus, binnen redelijk korte termijn zal worden aangekondigd, worden inmiddels behoorlijk sterk.

Over een paar dagen loopt de mei-opruiming kortingsactie voor de UAD-1 af, en zal ook de Roland plugin-combo niet meer in de aanbieding zijn. Er wordt gezegd dat begin juni daarom een ideaal moment zou zijn voor de aankondiging van de UAD-2...

Hier en daar wordt driftig gespeculeerd of het ditmaal gaat om een PCI-E kaart of nog altijd een PCI kaart of misschien zelfs wel een heel ander soort verbinding (USB/Firewire/Ethernet).
De nieuwe versie zou de bestaande plugins gebruiken, en met name extra DSP-power moeten bieden.
Er wordt tevens gespeculeerd dat bij een nieuwe versie bestaande compatibiliteitsprobleempjes met nieuwere systemen (Dual Core/ PCI-E / Nforce4) zouden zijn opgelost.

Persoonlijk denk ik dat de noodzaak voor DSP-power tegenwoordig wat minder groot is, omdat CPU's enorm in power gestegen zijn. Een evt. opvolger van de UAD-1 zou volgens mij voornamelijk de functie van dongle vervullen...
Maargoed: spannend hoor! ;)
 
Origineel geplaatst door Hanz
Persoonlijk denk ik dat de noodzaak voor DSP-power tegenwoordig wat minder groot is, omdat CPU's enorm in power gestegen zijn. Een evt. opvolger van de UAD-1 zou volgens mij voornamelijk de functie van dongle vervullen...
Maargoed: spannend hoor! ;)

De AES meeting van Parijs straks zal meer vertellen. Hardware DSP's blijft de beste dongle en daar draait het vnl. om.
 
Back
Top