verschillende mpc1000 programs tegelijkertijd aansturen met SX

Thoraval

Ouwe rot
Lid sinds
31 mei 2003
Berichten
559
Haaai,

zeg ik zit met een punt. Kheb een mpc1000 en sinds kort heb ik cubase sx aangeschaft. Ik ben nog totaal niet goed met cubase, zit pas op een kwart van de manual :) Maar ik wil toch ffkes snel iets weten, en ik kom er met t register van de manual niet uit. Wat ik wil doen is het volgende, de mpc gebruik ik als slave, cubase als master seq. (doh) Nu wil ik verschillende programs van mn mpc tegelijkertijd aansturen via midi vanuit cubase. Maar na een beetje kloten en lezen is het me nog steeds niet gelukt. Toch moet het kunnen (anders gooi ik mn mpc t raam uit :X)
Het vervelende is dat je geen midi input channel kan toewijzen aan je verschillende tracks in de mpc. Alleen verschillende midi outs per track.

Zie ik iets over het hoofd en zoja wat dan?


PS: ik zit nu op mn werk en heb net bedacht dat je van bank moet kunnen wisselen. Je moet met cubase via midi je andere apparatuur van bank kunnen laten verwisselen, toch? Misschien lukt het hiermee wel... kan het nu alleen niet uitproberen :/



baaai

brzzzt
 
de mpc gebruik je normaal gesproken als de sequencer...

je gebruikt nu de mpc als sampler, maar volgens mij kun je beter een dedicated sampler aanschaffen in dit geval!
 
Gewoon als je samples in in program stoppen. Je kan niet gebruik maken van meerdere programs tegelijk. 1 Program per sequence dus.

En je kan wel per track een verschillend midi input channel instellen. (tenminste ik dacht dat dat op de 2000 kan).
 
Ik heb de mijne (mpc1000) de deur uitgedaan voor andere gear, maar als ik met het nog goed herrinner kan toch wel meerdere programs tegelijk in een SEQ gebruiken. Hoe je die dan aanstuurt via midi weet ik niet? Maar dat is trouwens ook een beetje een bizare manier van werken. Zo gebruik je idd je mpc als sampler ... terwijl het een midi-sequencer/drum-sampler is.
 
jah t is niet echt heel erg handig ik weet t maar ik gebruik de mpc ook bij t draaien.
Een volwaardige sampler heb ik niet echt nodig, t gaat me vooral om het rammen op de pagds, drumloops makkelijk sequencen etc, het editen van samples doe ik op computerrr...

Eerste gebruikte ik m ook als sequencer maar met de komst van SX is dat enigsinds overbodig geworden.
T is waar dat 1 groot program maken (alle 4 de banks, a,b,c en d gebruiken) zou werkenmaar dan heb je (zal voorlopig wel genoeg zijn) 16x4 samples en eventueel nog een keer maal 4 (als je meerdere samlpes onder 1 pad doet en samples switched dmv hogere/lagere velo. T gare is dan dat ik al mn programs moet gaan bewerken enzo :/
 
je kan op de 1000 per track een andere program kiezen, maar je kan dus niet als je een sequence aan het recorden bent 2 verschillende programs gebruiken.. maar 64 sounds voor 1 sequence lijkt me wel erg veel.. ik neem toch altijd alles apart op (hihat, kick, snare, andere drumgeluiden, sample, bass, etc)

suc6
 
Back
Top