op zoek naar mogelijke huur van MELLOTRON voor plaatproduktie

lowtech

No Tech Like Lowtech
Lid sinds
11 juli 2002
Berichten
199
Locatie
Utrecht
op zoek naar mogelijke huur van MELLOTRON voor plaatproduktie
 
ik heb pas nog een vsti gehoord die erg oke klonk
ben alleen de naam kwijt :(
 
cool.. ga ik ook op zoek, maar we willen er toch echt één huren. Of kopen


thnks alvast voor de moeite.. coole forums
 
Hoi,

off topic, maar misschien wel handig.
Markus resch is de man achter mellotron sweden en hij is de man die je moet hebben voor de aanschaf van een mellotron.
Dit heeft hij mij gemaild.



Hello there!

My name is Markus Resch, and I am the business partner of Dave Kean of
Mellotron Archives. I am based in Sweden, and I am manufacturing the MkVI
here together with spare parts for the M400.

The MkVI features some substantial improvements compared to the M400,
including easy-to-play keyboard and tube preamp, none of wich can be
obtained even in a refurbished M400. Because of our stock of original 70:s
Mellotron tape heads we are maintaining the original sound and featuring the
original sounds of the Mellotrons and Chamberlin archives.

The MkVI is $4800 excluding transport, including one tape frame with custom
sounds. We strongly recommend that one purchases a tailor-made anvil case
together with the Tron, so that the machine can be delivered in a safe way.
The case is of very high quality and can naturally be used for future
storage and transport of the machine. The price of the case is very
competitive at $400.

Our satisfied customers include Pål Waktaar (A-HA), Eddie van Halen, Mark
Manchina (film score producer for Lion King etc) and Noel Gallagher (Oasis).

-------------------

Currently the delivery time is 4 weeks.
Actual servicing is not needed on a MkVI, it is much less fragile than a M400 from the 70's. Touring is no problem. Some very easy adjustments on the keyboard (to suit the taste of the player) may be necessary.
Mechanical noise from the motor is no problem at all (much less than a Hammond).

If you have any more questions, don't hesitate to mail me.

Best regards

Markus


rah287w@tninet.se

Hele relaxte vent.

Oh ja, custom kleuren zijn 700$ extra:)
 
Kijk eens in de signature van "De Toverkoning"... Misschien kun je hem huren..
 
kijk als je het geld heb voor een echte mellotron dan zou ik zeggen doen!

maar er zijn betere ( of in ieder geval goedkopere ) alternatieve
te bedenken. heb je een sampler? kijk dan is naar de sample cd "mike pinders mellotron" op deze cd's staan de standaard geluiden(string, flute en choir)+ de extra tapes die verkrijgbaar zijn. het zijn multisamples en zijn de volle 8 seconden gesampled. en ze zijn echt goed!

die vsti is aardig maar heeft een aantal flinke nadelen. en dat zit hem in dat je in een plug in van ( geloof ik ) 4 mb. nooit het zelfde kan bereiken met een cd van 650 mb aan samples.

en er zit een naar hoog scherp randje rond de 3 khz die je er weer uit moet filteren.
 
Origineel geplaatst door EDP
die vsti is aardig maar heeft een aantal flinke nadelen. en dat zit hem in dat je in een plug in van ( geloof ik ) 4 mb. nooit het zelfde kan bereiken met een cd van 650 mb aan samples.

en er zit een naar hoog scherp randje rond de 3 khz die je er weer uit moet filteren.

Origineel geplaatst door Nolet
...en die plugin heb ik dus en die is helemaal te gek. Realistischer krijg je het niet. ZE hebben gewoon alle tapejes gesampled en ik een interfaceje gehangen. 650 Mb is die plugin en hij klinkt als een klok.

:)
 
Origineel geplaatst door EDP


ja volgens mij hebben we het allebei over iets anders :)

vaag heb ooit is m-tron gehoord (geef to een gekraakte) die een paar mb was.

maar ik blijf er wel bij dat ie een vervelend hoog randje heeft
 
wat ik ervan begreep was die plugin niet zo groot, maar kreeg je er wel een sample cd van 650 meg bij..
in mijn bovenstaande post staat een link naar de thread waarin nolet dit behandelde..
 
Heb van veel mensen gehoord dat een echte M-Tron crasht als een gek. Het beste alternatief is dus die VSTi :)
 
Een echte Mellotron is inderdaad erg gevoelig. De mijne is ook eigenlijk nooit helemaal 100% in orde (en eigenlijk hoort dat juist ook bij de sound). Maar dan hebben we het meestal over de Mellotrons uit de jaren 60. En die dingen hebben wel heel wat achter de rug. Podium op, podium af... je kent dat wel.
Maar ze maken deze prachtige machines weer nieuw. Zie www.mellotron.com want daar kun je er eentje laten bouwen, als je het geld hebt. En die zijn wel stabiel (volgens de site...). Wel even kiezen uit de waslijst met beschikbare sounds!
 
toverkoning... wat kost het om jou mellotron voor plaatproduktie te gebruiken???

erg geinteresseerd
 
Oei... dat apparaat leen ik echt niet uit. Ben ik eerlijk gezegd veel te voorzichtig mee. En hij is nog niet in topconditie, helaas... Ben bezig met een enorme restauratie-aktie en qua uiterlijk ben ik bijna klaar. Technisch gezien mis ik nog 3 tapejes (C-, E-, en G-toesten), maar als je die niet nodig heb, speelt hij prima. Waar zijn de opnames?
 
nee hoor gaat niet om lenen. We kunnen als ie zover is ook bij jou met protools file komen.
 
Hmmm.. ik zal er eens even serieus over nadenken. Gebruik je het C-groot akkoord? Anders vrees ik dat ik nieuwe tapes moet bestellen. En welke sounds wil je gebruiken?
 
Hoi
ik gebruik gewoon de Mollotron CD (sample voor Akai en Kurzweil). Werkt perfect. jankt net zo goed als de echte mellotron. Steve hacket bebruikt deze ook -werkelijk een aanrader.
En anders huur je mij toch in om de mellotronpartijen te doen . . . . .
 
Back
Top